Toon posts:

ADOCE probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een programmatje op de pocket pc 2002. ik gebruik eVB met adoce 3.0 en een pocket access database. Ik loop tegen een probleem aan dat ik een query heb die in een normale access database wel een recordset teruggeeft en als ik die zelfde query uitvoer op de pocket pc, geeft hij een lege recordset terug. Ik zelf heb dit probleem nog niet kunnen tackelen 8)7 , misschien dat 1 van jullie het weet ?

voorbeeld van een query:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SELECT Klant.Naam, Product.Naam, Klant.CID 
        FROM (Klantbezoek INNER JOIN Klant ON Klantbezoek.klantID = Klant.CID) 
        INNER JOIN Product ON Klantbezoek.ProductID = Product.SID 
WHERE (Klantbezoek.ResultaatID = 1) AND (Klant.Verwijderd = 0) 
        AND (klant.VertegenwoordigerID = 5) 
        AND (klantbezoek.ProductID = 19 OR klantbezoek.ProductID = 102 ............
                          OR klantbezoek.ProductID = 63 OR klantbezoek.ProductID = 85) 
        AND (klantbezoek.datum >= #4/11/2002#) 
        AND (klantbezoek.datum <= #4/11/2003#) 
ORDER BY klant.Naam, product.Naam

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 20:00 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik weet wel dat hier maar weinig mensen die die query gaan lezen als hij niet uitgelijnd is.

Ik stel voor dat je even je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje gebruikt om je post aan te passen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
*oeps* sorry

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 20:05 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

hmmzz... In je query zie ik zo op het eerste gezicht geen gekke dingen staan. Maar nou denk ik eerlijk gezegd ook niet dat het in de query zit.

Kijk eens naar de datum-instellingen op je PC en die op je PDA. Ik verwacht namelijk dat daar ergens iets mis gaat.....?

Probeer het eens met een ruimere tijdsspanne, of met een datuminvoer die slechts op 1 manier uit te leggen is, zoals bijvoorbeeld 13-01-2002. Dit is ALTIJD 13 januari. Ik gok dat hem daar de kink zit.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Gump: Ik zal er nog een keer na kijken, maar ik ben er haast zeker van dat de datum niet het probleem is. Deze staat op amerikaans formaat op de pda, en in de database ook.

als ik niet specifiek een product (ProductID = 63) selecteer geeft hij bij de pda wel een recordset terug

ik zal iig de datums nog even bekijken

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

OZ-Gump schreef op 11 April 2003 @ 20:04:
...
of met een datuminvoer die slechts op 1 manier uit te leggen is, zoals bijvoorbeeld 13-01-2002. Dit is ALTIJD 13 januari...
gebruik dan liever altijd de ISO date notatie

Today's subliminal thought is:

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Annie: dat snap ik, maar dit was maar ff om te kijken OF het aan de datum ligt. Indien dat zo is kun je stappen ondernemen om dat te verhelpen...

My personal website

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kunt een hele luie methode ook gebruiken... Verwijderen al je WHERE clausules. Nu zou je een RS terug moeten krijgen. voeg er steeds een WHERE-clause bij, totdat je geen RS meer krijgt.. Weet je precies welke fout is.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19: Hmm, dat is wel een goed idee, aangezien ik als ik 1 product op vraag hij wel resultaat geeft. Ik heb zelf al gezocht of ADOCE een beperking heeft op het aantal OR dat je mag opvragen maar kan nog niks vinden.

Zo kan je bij adoce ook maar 4 inner joins doen en 3 order by's geloof ik.

edit:

ik geloof dat het probleem bij de "OR"'s ligt, bij access op de pc geeft ie veel meer resultaten dan op de pocket pc. waar hij (ook al selcteer je meerdere producten) toch maar een recordset terug geeft met 1 soort product.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 15:37 ]

Pagina: 1