Toon posts:

Zwart/Wit beeld op TVout GeForce 4MX 420

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een GeForce 4 MX, die eigenlijk alleen dient als TVout in mijn andere pc.

Nou ben ik al de hele middag bezig om de tvout werkend te krijgen, alleen ik krijg alleen maar zwart/wit beeld.
Ik heb me rotgezocht op got en google, maar heb nog nergens de oplossing gezien :(
Ik ben alle PAL-opties al af geweest, en heb al diverse drivers geïnstalleerd gehad (varieërend van nieuw tot oud), maar de hele tijd krijg ik zwart/wit beeld.

Ik heb ook grote tv out FAQ goed doorgenomen en alles geprobeerd, maar nog alleen maar zwart wit.
TVtool doet het niet op gf4 merk ik, vanwege nv17 chip die erin zit, opzich wel jammer...

Ik maak gebruik van een kabel waarbij je geluid via TV hebt, en het scartblok zit er aan vast zeg maar.. niet zon loss scart blok, want daar heb ik al slechte ervaringen mee..
code:
1
BandBridge VL 6710  Scart-3,5jack+SVHS MM 10mtr

Dat is dus de kabel..

Iemand enig idee?

edit:
Wat wel raar is, net zette ik hem even op Frankrijk, en toen deed ie het totdat ik de resolutie veranderde....
het gaat trouwens om het volgende systeempje:

amd 1400 tb
msi kt7 turbo 2
512 mb pc133
40 gig maxtor net nieuw
winxp

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 19:16 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Staat ook gewoon in de TV-Out FAQ hoor, je doet het nu via een S-Video kabel, terwijl je TV dat waarschijnlijk niet aan kan. Kortom, je moet het met Composite proberen....

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
hmm, hoe kan het dan dat ie het wel even deed tot ik de reso veranderde? of ligt dat aan mij? en is zo'n composite kabeltje duur?

Verwijderd

Zal wel toeval geweest zijn. Het lijkt me inderdaad logisch dat de TV geen S-video kan hebben via de scart-ingang en composite is alleen een tulpplug.
Dus is ie niet duur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 21:47 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:23

Maartenvs

For Sale

Heb jij toevallig een sony tv??

Verwijderd

Maartenvs schreef op 11 April 2003 @ 21:51:
Heb jij toevallig een sony tv??
Ja en een philips.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:23

Maartenvs

For Sale

sony's kunnen nl z/w beeld geven op het verkeerde exterene kanaal :P

Verwijderd

lijkt mij een pal / secam probleem. (frankrijk secam, rest vaste land west-europa pal)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm, het is wel een oude tv, dik 15 jaar.. ik ga het dalijk eens op mijn tv proberen, die het altijd wel gedaan heeft met gf3. En het is denk ik geen pal probleem, want ik ben ze allemaal 3x langs geweest en de meesten wel vaker (de landen/pals/ntsc)

hopelijk werkt et snel :(

Verwijderd

Jups, mischien staat hij wel op ntcs ipv van PAL, daar heb ik namelijk ook last van, op ntcs doet ie namelijk alleen zwart/wit weergeven

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 11 april 2003 @ 19:16:
Staat ook gewoon in de TV-Out FAQ hoor, je doet het nu via een S-Video kabel, terwijl je TV dat waarschijnlijk niet aan kan. Kortom, je moet het met Composite proberen....
Dat is dus grote onzin.

Ik had met een medion dvd speler ook zwart wit beeld met een S-vhs kabel.
Toen andere dvd speler gehaald en toen wel mooi beeld (met kleur)

En mij tv kan wel s vhs draaien

Verwijderd

Topicstarter
ok, oplossing gevonden. Het lag niet aan kabel noch aan de oude tv, maar aan de brakke nvidia drivers die het na 3000x opnieuw installen, en na deïnstalleren van NVIEW gewoon deden! conclusie: nview = kl*te
Pagina: 1