Toon posts:

TV-out via Nview geeft groen beeld op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad...
Ik heb mijn PC(Win XP home, 2.0Ghz, 512kb) via de TV-OUT van mijn Nvidia Geforce 4 MX 460 (64Mb) kaart aangesloten op 1 van de 3 scartaansluitingen op mijn Sharp 28JF-76E Breedbeeldtelevisie (70cm beeldbuis). Ik heb een S-VHS kabel en een Composite kabel vanuit mijn TV-OUT in mijn tv geplugd door deze kabels in een EURO-scart hulpstuk te doen en deze in de scartaansluiting van mijn TV te doen.

Om het beeld op mijn tv te krijgen gebruik ik Nview(versie 2.0) van Nvidia (de Cloon optie). Nview ziet dat er een TV is aangesloten, maar ik krijg op mijn TV niks meer dan een licht groen beeld te zien.

Ik heb ook de 2 andere scartaansluitingen op mijn tv geprobeerd, maar die geven ook slechts een groen beeld. Waneer ik alleen de S-VHS kabel aansluit of alleen de Composite kabel, dan krijg ik in plaats van een groen beeld een wit beeld.

Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd...
Ik heb de GOT faq en andere FAQ's trouwens al doorgespit(dit ter info).

Wie helpt mij...

Verwijderd

Al eens de kleurinstellingen van het beeldscherm aangepast? (IN windows dan ;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zojuist geprobeerd, maar het gaf geen verschil.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Probeer het zowiso eens met TV-Tool.

Verder lijkt onderstaande topic erg op het jouwe dus ik vrees met grote vrezen voor een slotje ;)

GF4 ViVo Tvout probleem

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat ik geen slotje heb gekregen, want als "Ook" de topic goed leest is er (afgezien van het feit dat we ons allebei zeer verdiept hebben in alle topics en faq's) weinig tot geen overeenkomst tussen mijn probleem en de door "Ook" aangegeven topic.

Gelukkig kan ik wel melden dat ik mijn probleem zelf heb weten te verhelpen en wel door het volgende te doen.

1) Nview verwijderd m.b.v. uninstall.
2) meest recente driver van Nvidia verwijderd m.b.v uninstall.
3) De oudste Nvidia Driver voor GF4MX460(winXP) die ik kon vinden geïnstalleerd.
4) DirectX 9.0 (ik had eerst 8.0) geinstalleerd.

En toen werkte het!

Nu kan er dus wel een slotje op en ik hoop dat ik, door mijn oplossing hier nog even vermeld te hebben, anderen die dit probleem ook hebben hierbij ook uit de brand heb geholpen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het was niet mijn bedoeling om jouw een slotje toe te wensen hor, maar er is bijna dagelijks een topic over tv-out wat weer gesloten wordt. Maar goed, your problem is solved.. :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1