[Debian] Installatie, Fout na Fout

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:46
Ik na enige tijd Debian draaiende, er weer eens een zootje van gemaakt en dacht laat ik eens de boel opfrissen door een volledig nieuwe install te doen, hier liep het echter al fout;
Ik ben goed bekend met de installatie die de Debian Sid cd mij bied, maar na vele installaties heb ik nu tientallen foutmeldingen namelijk het volgende:

Libc6 is corrupt
libcap0 is unavailble
klogd is corrupt
lilo is corrupt

en ga zo maar door, cd heb ik al 2 keer opnieuw gedownload en gebrand ook MD5Sum check gedaan en alles klopt, ook de base install via het internet blijft zeggen dat er files corrupt zijn en/of missen en dus de installatie beeindigd word.

Nu denk ik van, ok dan proberen we een Sarge cd of gewoon een unstable, nu is de installatie methode dus veranderd en gaat alles via de console, ik keurig handleiding en dergelijke erbij gepakt en dus de 6 nieuwe gevolgd maar er gebeurd dus werkelijk niets, ik kan een shell openen maar dan? amper commando's tot me beschikbaar en ook apt-get laat het heir dus nog afweten :P
Ben ondertussen alweer 2 dagen bezig het zootje in de lucht te krijgen maar tevergeefs.

Iemand enig idee wat ik fout doe of mis is met de cd's ?

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een keer problemen gehad met installatie van een sarge cd (2 maanden terug?). Wat tot nu toe altijd (3x) heeft gewerkt is: eerst een minimale woody installatie (bootfloppy of netinst cd). Vervolgens sources.list aanpassen als je wilt upgraden naar sarge/sid. Je download dan wel een meg of 40 te veel, maar dat lijkt is in mijn geval niet zo'n probleem. (650 kB/s :P op mijn werk)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is je hardware zelf nog wel goed? Ik heb met mijn huidige dezelfde problemen gehad als jij nu beschrijft. Bij mij kwam het door geheugen dat op zich wel goed was, maar niet lekker werkte in mijn computer.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:46
Hardware werkt prima, een mandrake distributie kan ik ook gewoon installeren alleen ben ik veel gekker van Debian, ieder zijn smaak natuurlijk :)
Ook heb ik de netinstal cd ook al geprobeerd, deze geeft echter dezelfde fouten aan, ook als ik volledig van een ftp ga installen vind ie zelfs corrupted files op de officiele Debian ftp sites :?
Ik ga het maar met bootflops proberen denk ik :Y)