Vreemd radeon 9700 opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een Club 3D Ati Radeon 9700
Keimooie kaart, werkt perfect maar..... zo af en toe (paar keer per week), als ik mijn computer na een lange dag werken weer eens aanzet dan lopen er allemaal strepen over mijn beeld heen, net alsof de kaart niet goed in zijn slot zit (wat dus niet is). Na de computer een keer uit en aan te doen is het beeld weer normaal, vreemd dus...??
Denk ik nou ff PC opnieuw installen misschien probleem opgelost , maar wat denk je, ik start de pc net weer op en weer hetzelfde, allemaal strepen.
Ik heb de laatste Catalist 3.2 erop staan dus dat kan ook geen probleem zijn. Misschien foutje in de kaart ofzo?
Ik weet er geen raad mee!??

Specs:
Pentium 2,8
Samsung 512 mb PC2700
Gigabyte 845 PE mobo
Western Digital harde schijf 7200 rpm 80Gb

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb ook soms paar rare schermen als ik de pc aan het opstarten ben, maar in widows zie je daar niks van.BTW ik heb ook een club 3d 9700pro.

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
het kan ook zo zijn dat de gpu te heet wordt dmv slechte verbinding met de koeler. dit komt voor in mate.... denk hier btw pas aan als laatste optie. je hebt hem niet getweaked?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deze rare beelden zijn er al voordat je pc ook maar iets met je OS doet, dus die herinstallatie was niet nodig geweest :)

Wat het probleem wel zou kunnen veroorzaken is de BIOS (van zowel je kaart als je moederbord). Probeer eens uit te zoeken of daar nieuwere versies van zijn (kijk op de site van de fabrikant of in de T.net meuktracker) en test die eens :)

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Eerlijkheid moet ik toegeven dat ik wel met de bios heb zitten kloten |:(
Ik heb er een Club 3D Pro bios in geflashed, maar dat is naar mijn weten goed gegaan, heb hem een keer overgeclocked om te kijken wat ie kon, daarna weer op default gezet, misschien dat ik daar toch de oorzaak moet gaan zoeken, maar 1 probleempje, kweet niet waar ik die originele Bios moet vinden.... ff Googlen dan maar :|