Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
Okay, voor de liefhebbers…
Tada~tada~tada~tada (twilight zone muziekje)

Mijn opa is kort na mijn geboorte overleden, ik had altijd al het gevoel dat er een manspersoon over mij waakte, maar wist niet dat hij dat was. Het was me wel duidelijk dat het goedbedoelend enzo was. Maar hij was er erg in vast blijven hangen, ik bedoel, in al die jaren was hij stil blijven staan. Bovendien was ik geen baby meer en kon best voor mezelf zorgen.
Afijn, tijdens een sessie dat “besproken” en hij zag ook dat het tijd was om los te laten. Hij vroeg alleen of hij nog een tijdje mocht blijven “logeren”. Dat vond ik prima, alleen niet zo dicht meer op de huid. En daarbij wilde hij graag “zijn eigen stoel”. Ik wist wel welke hij bedoelde, mijn oma had die altijd in huis gehad. Maar zij was recentelijk naar een aanleunwoning gegaan en die stoel was niet meegegaan. Hij bleek bij een oom te staan en daar stond hij in de weg.
Dus ik ging ‘m halen, ergens in Drenthe.
Ik reed – met stoel achterin – terug naar huis en ik kreeg een raar gevoel in mijn buik. Het ging maar niet weg en toen ik langs een benzinestation kwam, sloeg ik impulsief af om iets te eten te halen.
Toen ik was gestopt en voor me keek, zag ik alle mensen naar iets links van mij kijken. Daar was een tegenligger over de weg gezwalkt en zo de vangrail opgeschoven. Er klauterde een geschrokken bejaarde uit, die had niks. In een soort automatische piloot kocht ik wat en reed weg. Een heel eind verderop drong het pas tot me door dat als ik niet net was afgeslagen, ik er recht tegenaan zou zijn geknald! Ik denk dat opa dat effe voorkomen had, dat mocht ook wel want ik was op weg voor zijn stoel! :D
Ik vertel het verhaal later aan mijn vader en die vertelde mij dat mijn opa op een paar honderd meter van datzelfde punt verongelukt is, door een tegenligger die over zijn weghelft zwalkte! Doh!
Ik geloofde het hele stoel-logeer verhaal trouwens nauwelijks, maar thuisgekomen, liepen de katten er met een grote boog omheen. Ongeveer een jaar later was opa ineens weg, ik “wist” dat dat was omdat hij oma op ging halen. En inderdaad, die overleed 4 weken later. De katten hebben die stoel daarna volkomen geännexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

kewl..
dieren zijn inderdaad gevoeliger voor entiteiten
een vriendin van me woonde in een oud huis bij een oude man (die op sterven lag )
haar doberman zat heel vaak gefixeerd naar een boven hoek in de kamer te staren
de oude man zag zelf ook al geesten
iets wat vaker voorkomt vlak voor overlijden en is om de personen gerust te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 13:42

Crusader

Arc Nature

Inderdaad erg interessant, volgens mij heeft het zeker met elkaar te maken.
Helaas heb ik hier niets aan toe te voegen, nog nooit (bewuste) paranormale ervaringen meegemaakt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15385

Spooky :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04

me1299

$ondertitel

The Things Happen!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13716

Ik vraag mezelf nu toch iets af.
Ik heb nu van verschillende mensen al die verhalen gelezen, en in de discussie werd een paar keer gezegd dat als je ervoor open staat je makkelijk in contact kunt komen met geesten.
Dit lukt bij mij dus niet.
Kan het niet zo zijn dat ik het te graag wil dan, want ik ben er al mee bezig sinds mijn 11e ofzo. (glaasje draaien en al dat soort dingen heb ik nog nooit gedaan, en ben ik ook niet vanplan)
Maar nu is 2 jaar geleden mijn opa overleden en daar had ik een best wel sterke band mee, maar ik heb nooit meer iets van hem gehoord of gemerkt.
Terwijl ik toch best graag met hem in contact wil komen.
Waarom o waarom lukt het mij dan niet ?
Is het dan misschien zo dat ie niet is blijven hangen, maar gelijk is weggegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

niet iedereen heeft evenveel aanleg om contact te maken

en het kan ook zijn dat je het te graag wil, je kan het niet forceren

ik sta er ook voor open, maar heb ook nog nooit contact gehad, wel heb ik al meerdere malen een uittreding gehad, mischien ligt heb ik daar meer aanleg voor, en jij weer voor andere dingen, ik weet alleen dat je het niet kan forceren, maar dat het gewoon gebeurd (glaasje draaien en aouia borden vast verkeerg gespeld) daar gelaten

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
In mijn ervaring is het zo dat er het meeste kans op contact is kort na het overlijden. Dan heeft iemand nog de meeste binding met de aarde. Dus tussen overlijden en begrafenis ofzo, en in een periode van 6 weken ofzo erna. Het tibetaans dodenboek heeft het over 40 dagen na overlijden, en de bijbel hanteert die periode ook zo’n beetje.
En dat is ook afhankelijk van iemand’s persoonlijke proces, of iemand “blijft hangen” of vlot “doorstroomt”. Wat ik hierboven beschreef, is dus niet normaal en ook niet wenselijk naar mijn idee. Mijn opa is zo’n 33 jaar blijven stilstaan, er was geen ontwikkeling. Alsof hij in de pauzestand stond, hij was min of meer verbaasd om te zien dat ik al volwassen was.
Als “familie-geesten” na een langere periode nog “langskomen”, dan is dat vaak omdat we één of andere crisis is, een ander overlijden, ziekte, persoonlijke toestanden. Ik heb dat een paar keer meegemaakt en dat is prettig. Het voelde mij als een onverwacht steuntje in de rug in moeilijke tijden. Dat is dus niet een gids die dingen voor je opknapt, maar meer een blijk van medeleven: “heb door dat je moeilijk zit en hier heb je een aai over de wang”. Meer zou ik ook niet willen, ik dop mijn eigen boontjes wel, daar word je wijzer van.

En bovendien is er niet echt 1 op 1 verband of logica. Yazper, je opa kan inderdaad zo zijn “doorgeschoven” en bovendien, niet iedereen (dood of levend) heeft hier wat mee. Ik krijg ook niet al mijn voorvaderen op de koffie (goddank), maar sommigen hebben nog een klein lijntje. Anderen hoor ik nooit wat van, kortom, het zijn net mensen… haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 18:38

faraway

Dank U...

Waarom zijn er twee topics actief over geesten? :? Hier wordt het niet overzichterlijker van, ééntje sluiten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
S.v.p. allebei laten staan.
De ene heeft "discussie" en deze is meer uitwisselen van ervaringen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

heb zelf geen ervaringen met geesten, al geloof ik er wel in, op een bepaalde manier -> zie andere topic

maar heb zoals eerder gezegd wel ervaring met uittredingen gehad. meerdere keren, en dit was steeds als ik ziek was (erg ziek, hoge koorts enzo) maar ik weet niet of dit een beetje of topic is, dus ga ik daar maar niet verder op in, verder idd deze ook laten staan voor ervaringen uitwisselen ed, die andere voor discussie open laten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
Wat mij betreft niet off-topic hoor. Uittreden toen je ziek was? Hoe wat waar? [als je dat wilt vertellen natuurlijk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik heb gemerkt dat als ik erg ziek ben (4x voorgekomen in mijn nog korte leven) en ik erg hoge koorts heb ik, mezelf zie liggen in bed, terwijl ik allemaal wartaal uitsla (zie ik alleen want ik hoor mezelf niet) en wild om me heen sla, dit was steeds als ik hele hoge koorts had

achteraf zei me moeder dat me koorts idd heel erg hoog was en dat ik allemaal onzin aan het uitkramen was en me moeder me maar niet kon bedaren

volgens mij is dit een uittreding van mijn bewustzijn omdat de stress die mijn lichaam te verduren kreeg zo hoog was dat mijn bewustzijn het niet kon verwerken en dus tijdelijk "vlucht" ik ben hier gaan over nadenken omdat sommige slachtoffers van verkrachting ed ook wel eens vertelde dat ze zichzelf niet meer waren, maar merkte dat ze eigenlijk toe stonden te kijken, heel wierd.

toen ik verder ben gaan nadenken hierover vond ik het vreemd dat terwijl ik mezelf zag, ik het lichaam wel zag bewegen daarom denk ik dat er dus een 3e element aanwezig moetz zijn, de ziel, wat op dat moment nog in het lichaam was en dus ongecontroleerd rondzwaaid met lichaamsdelen omdat het bewustzijn niet aanwezig is om de de verbinding tussen ziel en lichaam te nuanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en (ex) vriendin van me heeft ook zo'n uittreding gehad bij hoge koorts

dat je lichaam nog 'spartelt' en wartaal uitslaat is puur lichamelijk
ook als je uitgetreden bent blijven je hersens actief alleen is je ziel/geest (voor mij hetzelfde) er niet om de acties te ordenen
en gaan je hersenen dus random impulsen geven

de reden van je uittreding is omdat je lichaam in feite dood ligt te gaan..
wat een trigger voor je ziel is om te 'ontkoppelen'

(denk ik zo :) alhoewel ik zo'n vermoeden heb dat CP er niet mee eens is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
Dat uittreden is inderdaad een soort noodsprong om het bijzonder pijnlijke beleven van het lichaam te kunnen omzeilen. Des te vaker dat gebeurt, des te gemakkelijker het wordt. Het "paadje" is dan sneller gevonden. Het komt vaak voor bij mishandeling, incest etc. En daarbij kan een soort afsplitsing ontstaan.

Ik ben zelf wel eens uitgetreden toen ik in de verkoeverkamer lag na een operatie blindedarm. Raar hoor, je ziet de kamer vanuit boven. Er lagen ook meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13504

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-07 15:30
Stel: honderd mensen komen in een gevaarlijke situatie. Twintig ervan overleven het door toeval. Tachtig gaan dood.

Wat je dan overhoudt is mensen die denken dat er een "hogere macht" achter zit. Terwijl dat statistisch gezien onzin is, want ze hadden net zo goed dood kunnen zijn.

Maar ja, die tachtig kunnen het niet meer navertellen, dus komen er steeds meer sprookjes over geesten in de wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 24 november 2000 00:57 schreef Commander_Zulu het volgende:
Stel: honderd mensen komen in een gevaarlijke situatie. Twintig ervan overleven het door toeval. Tachtig gaan dood.

Wat je dan overhoudt is mensen die denken dat er een "hogere macht" achter zit. Terwijl dat statistisch gezien onzin is, want ze hadden net zo goed dood kunnen zijn.

Maar ja, die tachtig kunnen het niet meer navertellen, dus komen er steeds meer sprookjes over geesten in de wereld!
hoezo ongenuanceerd je zegt nu dus dat elke overlevend van een ramp zwaar gelovig is en dat rampen de oorzaak zijn van de verhalen over geeste :?

no offense maar ik denk dat je in het verkeerde topic zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 10-07 16:31
Elvhenk> Uittreden kan je toch ook puur voor de lol doen? En natuurlijk ontdekken hoe alles in elkaar zit. Ik bedoel je kan heel de fysieke wereld gaan ontdekken, je kan ff naar new york vliegen. En als ik Robert Monroe moet geloven dan kan ik nog 2 andere werelden bezoeken. 1 wereld waar de entiteiten met hogere intelligenties wonen en waar de doden zich verzamelen en nog paar vage wezens, en nog 1 veeel vagere wereld wat een soort tegenhanger was van de wereld waar wij in leven.

Uh ff tussendoor elvhenk, als jij kan uittreden kan je natuurlijk aan de ongelovige bastards hier (lord daemon, captain proton enzo) bewijzen dat uittreden wel degelijk kan. Heel simpel als volgt. Op een voor jou bekende plek leggen wij een papiertje neer met tekst erop. En dan moet jij uittredend daar naar toe gaan en zeggen wat er op dat papiertje staat...

* Morgoth denkt dat dat toch een schok teweeg zal brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
Wat een fris ideetje, dat ik daar niet eerder op was gekomen... :P

Tja, ik kan ut kennelijk wel, maar ten eerste had ik er die keren niet veel bewuste invloed op. En ten tweede ben ik niet van plan dat uittreden te gaan cultiveren. Wat jij zo beschrijft met die verre planeten enzo, dat noemen ze astraal reizen. En daar ben ik niet zo voor. Als mensje hoor je in je lijf, niet erbuitenhangend. Ik denk ook dat het riskant is want wie weet wat voor buitenaardse/buitenlijvige "vlooien" je allemaal op kan lopen. Ik ken wel mensen die daar meer mee geklooid hebben en die zijn dan ook meer dan gemiddeld wazig (als je dacht dat ik wazig was). Je bemoeit je met zaken en energieën die niet van jou zijn.

Een enkel keertje kijk ik hooguit om de hoek... (haha) en met een goeie vriendin heb ik wel eens wat geprobeerd. Energie zenden enzo en het frappante was inderdaad dat dit zij precies de kleuren e.d. kon noemen die ik gestuurd had. Als ik me op haar richt in gedachten (ze woont in Amerika) dan kan ik haar energieveld zien (voor mijn geestesoog) en zie ik ook wat er mis aan is. Soms vraagt ze mij om te kijken, als een soort second opinion.
Maar we hebben er nooit een wetenschappelijk opstellinkje van gemaakt. En bovendien valt dit misschien gewoon in de categorie telepathie. Ik denk ook wel dat dit niet met iedereen kan, dat zou ook onbeleefd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
PS Er zijn veel meer werelden dat die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15385

Errug interessant allemaal

Zelf heb ik niet echte uittredingservaringen, alhoewel ik, als ik nerveus ben of zo, ga mediteren op (al dan niet Chilled) Trance, en op den duur mezelf kan zien zitten. (Excuus...offtopic)

Een zelfde soort ervaring krijg ik op een house party, maar verwijt dat aan de grote hoeveelheden dampen (joints):7 (ik blow zelf nooit) en aan het in trance raken door de muziek en het dansen.

Ik vind het een prettige rustgevende ervaring maar duurt altijd maar kort... :(

Ook het verhaal van Bokkie komt me bekend voor, maar heb nooit naar een verklaring gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

high worden is ook een soort uittreden

dat deden de indianen al (peyote) en de chinezen (opium)

als je halucineert treed je ook een andere wereld binnen, de essentie van uittreden is dat de 3 elementen waaruit je bestaat, elkaar loslaten, en elkaar dus niet meer begrenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Elvhenk> Hmm mensen zoals robert monroe enzo houden er toch een andere mening op na als jou wat betreft astraal rezien :)

Ik weet niet of je ooit die boeken van die gast hebt gelezen (ik wel), die zijn by the way idd heel wazig, maar als die waar zijn dan zie ik weinig verkeerds er in schuilen.

Maar je hebt dus nooit geprobeerd om ergens anders dan buiten de kamer te komen waar je uitgetreden bent? Wat ik erover gelezen hebt moet je eerst erg wennen en leren er mee om te gaan enzo en moet je niet meeteen de bruutste reizen gaan ondernemen. Eerst alleen in je kamer blijven en langzaam steeds iets verder enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
Nee, ik ken die Robert Monroe niet. Zal er eens naar kijken. Daar staan vast weer andere begrippen in, van dat verschillende jargon, dat kan wel eens lastig zijn.

Over uittreden, ik floep gelijk naar elders hoor. Volgens mij ben ik dan all over the place, vandaar ook dat ik ermee oppas want ik heb er niet zo'n grip op. Het gaat min of meer met mij op de loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ik heb nog wel leuke documentjes over uittreden enzo, en hoe dat dan precies zit enzo.... ik zal ze ff online gooien.... hold on

sorry zat virus in ff kijken of ik ze eruit kan werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Misschien een beetje off-topic. Maar Chap1, 2 en 3 bevatten een virus. (W97M/Verlor.gen)

Kijk dus een beetje uit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11088

Misschien een kwade geest die probeert te voorkomen dat we tot inzicht komen in deze kwestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
aiiiiiiii

sorry :( wist ik ook niet... ik gebruik nooit virusscanners... :(

ik zal de links ff verwijderen voordat er brokken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
vreemd, bij mij vind ie geen virus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04

me1299

$ondertitel

Wheowhahaha, klopt jah, zit een virus op!!

Maar die kan je disinfecten.

Die documenten zijn wel verdomd interresant om te lezen!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
mijn virusscanner vind geen virus :?
Naja, de documentjes kan je dus hier vinden
http://morgoth.myweb.nl

Maar op eigen risico en disinfect ze dus eerst ff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm Morgoth effe je virusscanner updaten want hij zit er toch echt
(en dat voor een tweaker :? schaam je ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
Eum, ik blijf er even vanaf tot ik weer op het werk zit... hier thuis heb ik geen virusscanner, op het werk des te meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Waarschijnlijk (kan eigenlijk niet anders) is het een macrovirus. Dit is niet schadelijk als je er voor zorgt dat de macro's niet gestart worden. Deze vraag krijg je meestal van Word bij dit soort documenten.

Succes ermee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ik gebruik nooit virusscanners, dat is slecht voor m'n performance dus ja :)

Kan iemand ze ff disinfecten en ergens online gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Topicstarter
ja hallo... Ik krijg ook virusmelding en neen, ik ga daar niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
hmpf ik doe het wel weer ;)

Ff nieuwste virusscanner downen....

Oke ze staan er op nu ZONDER virus, dus:
http://morgoth.myweb.nl chap1.doc t/m chap6.doc ....
Pagina: 1