[outlook] autoarchive

Pagina: 1
Acties:

• hilarisch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 13:16
Mijn outlook is een beetje traag aan het worden.
Volgens outlook komt dat door het grote aantal mails (wat best zou kunnen kloppen).

Vervolgens adviseren ze om de autoarchive functie te gebruiken. Dan komt er een archive map bij in outlook. Wordt het hier idd sneller door, want anders is het wel irritant om in 2 verschillende mappen te werken.

Iemand ervaring?

Verwijderd

klopt op zich wel. De autoarchive mikt wel na een bepaalde tijd de mail automatisch daarin.... Op mijn werk schakel ik die optie altijd uit en voer handmatig een "archive" uit, 1-2 per jaar, met een mapstruktuur per jaar waar nodig met een projektsubmap. Ik zou wel eerst een backup maken...
Thuis heb ik The Bat!, en doe ik het handmatig op een vergelijkbare wijze.
Werk: 3 gieg
Thuis: ca 500 MB

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

"Deze map comprimeren" al eens geprobeerd?? Optie zit bij "Gegevensbestandbeheer" (onder 'Bestand' menutje).

Wees consequent, maar niet altijd

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:41

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ook schreef op 11 April 2003 @ 21:05:
"Deze map comprimeren" al eens geprobeerd?? Optie zit bij "Gegevensbestandbeheer" (onder 'Bestand' menutje).
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt.
Als je de boel ipv archiveren gaat comprimeren dan zal het er echt niet sneller op worden, eerder langzamer. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• hilarisch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 13:16
klopt op zich wel. De autoarchive mikt wel na een bepaalde tijd de mail automatisch daarin.... Op mijn werk schakel ik die optie altijd uit en voer handmatig een "archive" uit, 1-2 per jaar,
klopt op zich wel?! je hebt merkt wel een performance verschil...

want anders is het alleen maar onhandig

Verwijderd

een beetje ordenen maakt het wel overzichtelijker. En bij mij op het werk sneller want de aktuele mail staat op de server en de archive lokaal, dus gaat de perfomance omhoog. Thuis zal dat verschil kleiner zijn. maar onder The Bat! is het verschil groot omdat ie bij het opstarten meteen de map controleer waar je instaat, meestal de inbos, dus als die heeeel groot is, duurt het ook heel erg lang voordat de inbox beschikbikbaar is. Dan is een archive map met de oude inbox een zeer goed alternatief.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

bazs2000 schreef op 11 april 2003 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt.
Als je de boel ipv archiveren gaat comprimeren dan zal het er echt niet sneller op worden, eerder langzamer. ;)
Ik haal niets door elkaar; je gegevensbestand raakt zelf ook een beetje gedefragmenteerd (net als je HD) en door af en toe te comprimeren worden alle loze stukjes eruit gegooid. Zelfs als je dingen (permanent) verwijderd uit je mapjes neemt je gevensbestand nog steeds niet af in grootte! Als je een tijd lang niet comprimeert (of er zijn ineens veel berichten bijgekomen/gedelete) dan duurt het comprimeren ook langer.

Archiveren maakt dus een apart PST bestand aan wat je dus zelf af en toe ook nog kan comprimeren :)

Uit de Outlook help:
"Als u items uit een gegevensbestand verwijdert, neemt de grootte alleen af als u het bestand comprimeert."

[ Voor 19% gewijzigd door Ook op 12-04-2003 15:53 . Reden: quote toegevoegd ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

"Ook's verhaal
dit is inderdaad een goed extra argument om het toch te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 18:57 ]

Pagina: 1