[WinXP+Nero] Leessnelheid zakt in *

Pagina: 1
Acties:

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
System specs:

MB: ASUS A7V133
CPU: AMD XP 2000+
HD: 60 Gb IBM
VIA Drivers: 1.37 (1.446 ook al geprobeerd)

Ik heb een vaag probleem bij Nero Brandsoftware. Als ik bij een simulatie de leessnelheid (vanaf de HD dus( laat bepalen. Begint ie met 21 mb/s, naar 3 seconden knalt de snelheid ineens naar beneden, 6 mb/s :( . Dit is dus echt veel te laag.

De modes van mijn HD staat op UDMA 5. In Windows wordt ook keurig DMA modus aangegeven.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of is dat ASUS MB gewoon brak ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

maakt het wat uit eigenlijk? Ik heb hetzelfde, maar jij brandt niet met 6 mb/sec ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Bartoz
  • Niet online
dual-zip schreef op 11 April 2003 @ 17:25:
maakt het wat uit eigenlijk? Ik heb hetzelfde, maar jij brandt niet met 6 mb/sec ;)
Het maakt zeker wat uit, ik heb nl. een 48x brander. 48x = 7,02 MB /s. Als ik 48x speed te fikken mislukt dus een CD. Tijdens het branden wil de leessnelheid vanaf me HD wel eens teruglopen naar 3 MB/s. Ik wil dit graag opgelost zien te krijgen.

• The Dolf
  • Niet online
tis trouwens 7.03 MB/s

Heb je de schijf al gecontrolleerd op bad sectors?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Bartoz
  • Niet online
The Dolf schreef op 11 April 2003 @ 17:31:
tis trouwens 7.03 MB/s

Heb je de schijf al gecontrolleerd op bad sectors?
De schijf is error vrij :)
Heb het ook al vanaf een ander HD geprobeerd. Zelfde probleem. Ligt dus niet aan de HD....

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Hoe is je config van je IDE apps? Dus: welke apparaat heb je op welke kabels geprikt. En btw.. waarom ga je eigenlijk een simulatie uitvoeren? Je kunt toch zien hoeveel je op je ceedee gooit. Scheelt het dubbele in je tijd.

[ Voor 45% gewijzigd door RammY op 11-04-2003 17:37 . Reden: Kwam weer ff ergens achter ;) ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bartoz schreef op 11 april 2003 @ 17:28:
[...]

Het maakt zeker wat uit, ik heb nl. een 48x brander. 48x = 7,02 MB /s. Als ik 48x speed te fikken mislukt dus een CD. Tijdens het branden wil de leessnelheid vanaf me HD wel eens teruglopen naar 3 MB/s. Ik wil dit graag opgelost zien te krijgen.
Mislukken van een CD :? :| :| :|

Heb je wel een brakke Cd-schrijver, cd's horen nooit meer te mislukken tegenwoordig met al die beveiligingen :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RammY

RammY

Dát!

Alleen als je GEEN buffer-onderrun-proof brander hebtjah. Ik zit hier nog steeds met een Goldstar van 3 jaar terug (8x) is mij snelgenoeg hoor. Alleen jammer jah dat ie nie buffer-onderrun-proof is jah.

[ Voor 7% gewijzigd door RammY op 11-04-2003 17:39 ]

Verwijderd

met al die beveilingen wilt nog niet zeggen dat cd's niet meer hoeven te mislukken

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RamShackle schreef op 11 April 2003 @ 17:38:
Alleen als je GEEN buffer-onderrun-proof brander hebtjah. Ik zit hier nog steeds met een Goldstar van 3 jaar terug (8x) is mij snelgenoeg hoor. Alleen jammer jah dat ie nie buffer-onderrun-proof is jah.
de TS moet dat wel hebben met zo'n brander
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 17:39:
met al die beveilingen wilt nog niet zeggen dat cd's niet meer hoeven te mislukken
tuurlijk wel, met burn-proof mislukken cd's niet ;)

temminste, NIET door een te lage datastroom ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 11-04-2003 17:49 ]

• Bartoz
  • Niet online
RamShackle schreef op 11 April 2003 @ 17:33:
Hoe is je config van je IDE apps? Dus: welke apparaat heb je op welke kabels geprikt. En btw.. waarom ga je eigenlijk een simulatie uitvoeren? Je kunt toch zien hoeveel je op je ceedee gooit. Scheelt het dubbele in je tijd.
Mijn HD hangt aan het eind van de kabel IDE 1
Mijn writer hangt ook aan eind van kabel IDE 2
De kabels zijn beide ATA100 compatible.
En ik doe een simulatie omdat ik de leessnelheid wil bepalen. Deze moet met de huidige generatie HD's toch echt wel boven de 6 m/s liggen. ATA100 is toch 66 MB/s ? Er klopt gewoon niet iets aan het systeem. Dat wil ik opgelost hebben.
Ik heb trouwens een PHILIPS CDRW 4800. Deze ondersteunt idd Burn Proof. Het fikken van cd's gaat ook wel goed. Maar bij het finaliserteren gaat het af en toe mis. Of er versdchijnt ook wel een een Write error. Dit wordt veroorzaakt omdat de HD de gegevens te langzaam levert.

• Bartoz
  • Niet online
** KICK **

• RammY

RammY

Dát!

je had toch een VIA Chipset? Volgensmij is daar een patch voor IDE voor als ik me niet vergis. Probeer die es

• Bartoz
  • Niet online
RamShackle schreef op 12 april 2003 @ 17:45:
je had toch een VIA Chipset? Volgensmij is daar een patch voor IDE voor als ik me niet vergis. Probeer die es
Tof :) Waar kan k die patch vinden ?
Op de site van VIA zelf ? Heb al gekeken maar weet niet welke patch je bedoelt...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

RamShackle schreef op 12 April 2003 @ 17:45:
Die zit al bij XP ingebakken toch? Samen met de VIA drivers...
Zoals ik het lees is dat alleen voor Win2k en lager...

[ Voor 17% gewijzigd door Han op 13-04-2003 14:43 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Bartoz
  • Niet online
Tja rest mij nog 1 ding, es kijken hoe het gaat onder windows 98....
Hopen dat hier de leessnelheid wat hoger komt...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Heb je dezelfde performance verlaging ook als je iets anders dan Nero gebruikt? Zoals een benchmark tool of gewoon kopieren naar een andere HDD voor een hele simpele test.

Een ander OS proberen kan geen kwaad nee, dan weet je of het een driver/config probleem is.

Lees PIO Mode Only but DMA activated trouwens even door, dat gaat (ook?) over DMA problemen met IBM schijven.

edit:
De topictitel heb ik iets aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 13-04-2003 15:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Andere kabels, Scandisk/defrag etc kunnen ook veel helpen.

Benchmarks ?

• Bartoz
  • Niet online
Even een kleine update : Bij Fireburner krijg ik de volgende fout :

Thread1: Executing (Cache enabled)
Recording device: PHILIPS CDRW48A
Firmware version: P1.5
Recording method: Session-at-once
Recording Speed: Max
BURN Proof: Enabled

//----------------------------------------------------------------------
// Test burning - no data will be written to CD
//----------------------------------------------------------------------

Thread1: Setting Write Parameters
Thread1: Write parameters set
Thread1: Reading Disc Info
Thread1: Reading Next Track Info
Thread1: Start LBA is -150
Thread1: Sending Cue Sheet
Thread1: Processing Track 1 Pregap [150 Sectors]
Thread1: Processing Track 1 [Mode1] [223582 Sectors]
Thread2: Executing
Thread2: Write Error @ Sector -123
Thread2: Sense Error: UNIT_ATTENTION (POWER ON, RESET OR BUS DEVICE RESET OCURRED) (0x06 0x29 0x00)
Thread2: Synchronizing Cache
Recording complete

Iemand ervaring met deze fout ?
Pagina: 1