:( welke Wireless adapter is "kapot"?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20
Nadat ik eerst 5 dagen en een paar uur helpdesk heb gespendeerd aan de samenwerking tussen een Sitecom 54M wireless PCMCIA kaartje en een SMC 11Mbit PCI kaart, heb ik de PCI kaart geretourneerd en een Sitecom 54M wireless PCI kaart aangeschaft.

Ik dacht: dat MOET gewoon goed gaan. twee kaarten uit dezelfde reeks van hetzelfde merk...
wellicht iets te voorbarig.

Want wanneer ik dan eindelijk het netwerk tot stand heb gebracht, en ik ga met de een de andere computer verkennen, dan zie ik de verbindingssnelheid binnen 30 sec tijd van 54, naar 48, 36, 24, 11, 5,5, 2 en 1 Mbps lopen :(
op die snelheid blijft de verbinding dan ook tot stand.

Het is hier wel zo dat de PCI kaart een lage snelheid aangeeft, maar volgens de helpdesk is het PCMCIA kaartje niet goed en moet ik die gaan ruilen...
geen probleem, maar waarom schiet de PCI kaart dan zo gigantisch terug in snelheid?
van de andere kant, een succesvolle verbinding tussen de PCMCIA sitecom en PCI SMC kaart wilde ook niet echt slagen, dus daar zou idd de PCMCIA kaart weer de defecte factor kunnen zijn... :?

wat is jullie mening?

ten tweede:
waarom lukt het op geen enkele mogelijke manier de I-net verbinding tussen deze twee PC's te delen?
Op manieren zoals dat via een Hub, switch of 1 op 1 wél functioneert? Kan dat te maken hebben met een eventueel defect in 1 van de adapters? of zijn hier speciale instellingen bij nodig voor de verbinding te delen over een wireless verbinding :?
de helpdesk wilde hier niets over kwijt... :{ hij mocht me daar niet bij helpen :{

wellicht dat jullie na al die dagen frustratie wat meer licht op de zaak kunnen werpen ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Had je dit nog gedaan dan ?

Is het niet de bedoeling dat beide kaarten netjes op EEEEEEEN KANAAL zitten en allebei netjes in ADHOC MODUS (het gaat immers om 2 kaartjes toch ? )

En om nou bij een WEP aan te zetten en bij de ander niet zal ook niet werken.

Heb je wel de handleiding gelezen ?

802.11a = 54 mbit
802.11g = 54 mbit
802.11b = 11 mbit (sommige merken 22mbit)

DUS

Kanaal allebei gelijk
ESSID allebei gelijk
WEP KEY allebei gelijk

En dan zal het een stuk beter werken.

• paQ
belive me.... ALLES hebben we al geprobeerd...
iig... alles zover mijn eigen inzicht kwam, topics lezen op GoT en helpdesk... veel helpdesk...

En omdat beide kaartjes van hetzelfde merk zijn en ongeveer even nieuw, gebruiken ze beiden dezelfde software-matige aansturing qua instellingen.
Je loop ze gewoon naast elkaar stap voor stap door... en zoveel is er niet wat je fout kunt doen... :{

ik ben ten einde raad :'(
ga zo vertrekken naar de winkel om de PCMCIA kaart om te ruilen als laatste poging

• paQ
:(

weer hetzelfde...
verbingingen die zo traag zijn als dikke stront door een koffiefilter :(

wat zie ik toch in godsnaam over het hoofd? :?
raymonvdm schreef op 11 April 2003 @ 17:45:
Is het niet de bedoeling dat beide kaarten netjes op EEEEEEEN KANAAL zitten en allebei netjes in ADHOC MODUS (het gaat immers om 2 kaartjes toch ? )
wat bedoel je hier nou precies mee?
niet op 1 kanaal?

ze staan beide op Peer-to-peer ingesteld
ik heb beide kaarten een IP gegeven
192.168.0.1 en 0.2
encryptie staat voorlopig uit, want daar koop ik me nu weinig voor...

wanneer ik de PC's reboot, staan beide verbindingen netjes op hetzelfde SSID aangemeld met een verbindingssnelheid van 54 Mbps.
de hulp applicaties geven ook beiden aan
surveyed at: 5A-65-08etc etc etc
dit veranderd telkens als ik op nieuw start.

Zodra ik met de ene PC ga zoeken naar de ander in het netwerk, (want de map verbindingen die ik had aangemaakt werken steeds niet) gaat het mis... je ziet binnen 30 sec. de verbinding terugvallen naar1 Mbps.
opeens zijn de verbindingen zelfs zo traag dat ik op reguliere websites een time-out krijg...

• paQ
ik doe maar weer even schoppen... :{

heb voor de zoveelste keer maar weer eens alles op nieuw geinstalleerd. Ik kan nu op beide PC's elkaars gedeelde documenten benaderen en ook pingen, zonder dat de verbinding omlaag valt...
In ieder geval totdat ik weg loop met de laptop. Zowel verbindingssnelheid als de signaalsterkte neemt dan af. De signaalsterkte neemt weer toe als ik weer in een kleine straal van de PC kom, maar de snelheid neemt niet meer toe :?

maar goed...
dat tot daar aan toe.
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar de Inet verbinding te delen. :?
wanneer ik nu nogmaals de wizard voor Inet delen uitvoer, loopt het mis. vanaf dan kan ik ook niet meer pingen ofzo... :(

dus... ik wil graag alle verdere instellingen handmatig uitvoeren...
zo is nu de situatie op de laptop:
de netwerkverbindingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.webpaq.nl/ikonen/laptop1.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.webpaq.nl/ikonen/laptop2.jpg

en de PC:
Afbeeldingslocatie: http://www.webpaq.nl/ikonen/PC1.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.webpaq.nl/ikonen/PC2.jpg

de netwerkbrug op de Laptop staat niet gekoppeld aan de draadloze verbinding... maar zodra ik dus de wireless adapter daar aan toe voeg is het feest over :|
wanneer ik de brug verwijder en opnieuw de wizard uitvoer, dan krijg ik dus weer hetzelfde negatieve resultaat...

:?

• paQ
Ik zal zelf maar even het antwoord geven :)

Ik downloadde even een progje om software-matig de routing te checken. Toen ik dat ding zo aan het instellen was, stond er egens een stom tekeningetje om zeker te weten dat je de goede adapter had geselecteerd.
en daar stond dat op de gast PC bij DNS en gateway dezelfde waarde moest staan als het IP van de host computer :P

Dit is iets waarvan de helpldesk geïrriteerd op reageerde als ik vroeg naar de juiste instellingen hiervoor :(
6 dagen voor jan lul bezig geweest...

maar goed het werkt :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
paQ schreef op 12 April 2003 @ 22:53:
Ik zal zelf maar even het antwoord geven :)

Ik downloadde even een progje om software-matig de routing te checken. Toen ik dat ding zo aan het instellen was, stond er egens een stom tekeningetje om zeker te weten dat je de goede adapter had geselecteerd.
en daar stond dat op de gast PC bij DNS en gateway dezelfde waarde moest staan als het IP van de host computer :P

Dit is iets waarvan de helpldesk geïrriteerd op reageerde als ik vroeg naar de juiste instellingen hiervoor :(
6 dagen voor jan lul bezig geweest...

maar goed het werkt :)
Sorry, maar dat is inderdaad een standaard instelling als je internet wilt delen ;) De host PC fungeert namelijk als DNS server. Je kunt trouwens ook op de client PC als DNS gewoon de DNS van je server instellen.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Pagina: 1