[ADSLOverstappen van Kabel naar ADSL?

Pagina: 1
Acties:

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik zit er zwaar over na te denken om over te stappen van kabel naar ADSL om een aantal redenen. De belangrijkste reden is dat mijn kabelverbinding de laatste tijd brak is en ik voor slechts een paar euro meer een veel hoger snelheid krijg. Op dit moment is de situatie als volgt:

Multikabel: 46 euro 768/128

Ik wil naar Speedlinq of Demon:
Speedlinq(babyxl) 53 euro 1536/256 (totale installkosten + modem= 79 euro)
Demon(bbned) : 55 euro 1024/512 (totale installkosten + modem = 265 euro)

Mijn grootste bezwaar om niet naar Speedlinq over te stappen is het volgende. Op dit moment is de snelheid een actiesnelheid. Dat betekend dat ik over een jaar automatisch meer ga betalen (89 euro) of teruggezet wordt naar de lagere snelheid (768/128).

Ik wil dus zeer waarschijnlijk na dat jaar weer overstappen naar een ander provider. En dat is nu net wat heel lastig schijnt te zijn. Het verwisselen van aanbieder schijnt echt weken te duren (lijn vrijgeven etc) en daar heb ik dus geen zin in.

Het demon abonnement heeft het voordeel dat ik daar gewoon een paar jaar kan zitten tegen dezelfde kosten. Tevens is de upload 2x zo hoog. De kosten daarentegen zijn ook veel meer....

Ik wil dus weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het overstappen naar een ander ADSL aanbieder (dus van babyxl -> bbned of zo) en wat hun bevindingen zijn. Wat zou ik het beste kunnen doen?

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Demon is een goede provider! Nemen dus! :)

Putting the bit in Biton since 1997

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Je geeft jezelf bijna een antwoord :) Demon duz

• bassio
Maar het gaat ook nog even om de extra kosten die ik bij demon moet maken. Bijna 200 euro. Ik vind het nog wel wat. Vandaar dat ik mij afvroeg of het overstappen makkelijk kan. Dan kan ik eerst Speedlinq nemen en daarna overstappen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee overstappen gaat niet makkelijk. Je moet het ene eerst opzeggen, dat moet verwijderd worden van de lijn en dan pas kan je het andere aanvragen. Je zit gewoon 3 - 6 weken zonder internet. Dat is niet soepel.

Maareh, dat wist je zo te zien allemaal al... Je moet zelf een beslissing nemen. Daar kunnen wij je niet voor aan het handje houden...

Je topictitel is trouwens ook niet echt handig. Je stelt een vraag over het overstappen van adsl provider naar een hele andere en in je titel zeg je van kabel naar adsl :?.

[ Voor 46% gewijzigd door JvS op 11-04-2003 17:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bassio
Het gaat mij nu om de overstap van Kabel naar ADSL, met als gevolg over een jaar de "Mogelijke" overstap naar een andere ADSL aanbieder.

Overigens ben ik nog aan het uitzoeken of je een provider niet kunt verplichten sneller om te zetten. Ik heb contact gehad met de Opta en die zegt dat b.v. kpn geen onderscheid mag maken tussen abonnees die overstappen van b.v. planet naar zonnet (beide mxstream) en abonnees die overstappen van b.v. planet naar speedlinq (mxstream naar babyxl).

Volgens de Opta mag hier geen verschil in zitten (wettelijk geregeld). Dus als de ene overstap maar 1-2 dagen duurt (ik weet niet of dit zo is maar b.v.) dan mag de andere overstap geen weken duren. Hiermee zou KPN oneigenlijk gebruik maken van hun concurrentiepositie. Ik weet echter niet hoe dit zit met bijvoorbeeld een overstap van babyxl maar Demon.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

opzich kan dat wel als je provider een beetje meewerkt en jij ook optijd bent met afzeggen.

Je neemt een jaar speedlinq zegt een maand van te voren op dat je niet het nieuwe jaar inwilt en vraagt een a twee weken voor einde contract adsl via een andere provider aan. waarbij je aangeeft dat de lijn pas ca 2 dagen na je einde contact bij speedlinq vrij zal zijn voor een verbinding.
Als het dan netjes loopt zit je hooguit 3 dagen zonder internet.

Echter misschien zijn volgend jaar de kosten voor adsl van speedlinq wel gedaald.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

bassio schreef op 11 April 2003 @ 17:43:
Overigens ben ik nog aan het uitzoeken of je een provider niet kunt verplichten sneller om te zetten. Ik heb contact gehad met de Opta en die zegt dat b.v. kpn geen onderscheid mag maken tussen abonnees die overstappen van b.v. planet naar zonnet (beide mxstream) en abonnees die overstappen van b.v. planet naar speedlinq (mxstream naar babyxl).
wees gerust, dat doen ze niet. Het is alletwee: slopen, wachten tot lijn compleet vrij is, aanvragen, wachten tot lijn voledig is aangesloten, internetten.

Volgens mij zit er ook wel een verschil in modems tussen die twee providers, of niet?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bassio
Speedlinq maakt gebruik van de Allied Data Amigo Router als modem. Dit is tevens een router + hub. Ik heb echter al een US robotics Broadband router.

Demon maakt gebruik van de volgende modems:
Allied Data Copperjet 800 & 810
ZyXEL Prestige 650R-31
Alcatel Speed Touch Home

( ik heb alleen de analoge modellen vermeld)

Hier zit dus inderdaad wel een verschil in. Maar waarom vroeg je dat?

Ik vind het trouwens raar dat je pas opnieuw kan aanvragen als de lijn vrij is, waar slaat dat op. Heeft dit te maken met een stukje techniek? Moet haast wel zou je zeggen.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

bassio schreef op 11 april 2003 @ 18:42:
Speedlinq maakt gebruik van de Allied Data Amigo Router als modem. Dit is tevens een router + hub. Ik heb echter al een US robotics Broadband router.

Demon maakt gebruik van de volgende modems:
Allied Data Copperjet 800 & 810
ZyXEL Prestige 650R-31
Alcatel Speed Touch Home

( ik heb alleen de analoge modellen vermeld)

Hier zit dus inderdaad wel een verschil in. Maar waarom vroeg je dat?

Ik vind het trouwens raar dat je pas opnieuw kan aanvragen als de lijn vrij is, waar slaat dat op. Heeft dit te maken met een stukje techniek? Moet haast wel zou je zeggen.
De router die ik van speedlinq heb ontvangen is een e-tech router/modem en geen Allied Data Amigo.

• bassio
Op de site van Speedlinq staat dat ze de Allied router leveren. Ik weet niet of dat alleen vanwege de aanbieding is.
http://www.speedlinq.nl/f...eedlinq_menu/tarieven.htm

Ben je tevreden of speedlinq? Aangezien er nog niet heel veel bekend is over de aanbieder ben ik wel benieuwd naar je ervaringen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
maar als je 1 jaar speedlinq hebt gebruikt en je actie tijd is voorbij en je wilt gaan overstappen op Demon (wat ECHT K*T is hoor, ik zou het niet aanrade, dikke maand zonder internet :|) dan moet je tog nog steeds die aansluitkoste gaan veranderen.

En zoals je net aangaf, die modem is ook nog is verschillend, dus die moet je dan ook opnieuw aanschaffen? Ik begrijp dus niet waarom je gwoon gelijk Demon neemt

• bassio
Ik wil dus inderdaad niet zonder internet zitten. En als je overstapt heb je weer aansluitkosten, maar het modem zou ik of kunnen gebruiken of weer verkopen.

Als ik alles op een rijtje is zet het waarschijnlijk het handigst om direct naar Demon te gaan inderdaad. Dan maar iets minder download maar wel dubbele upload. Altijd handig voor gameservers op te zetten.

Ga ik me nu maar eens verdiepen in de reacties van demon gebruikers....

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

bassio schreef op 11 April 2003 @ 22:50:
Op de site van Speedlinq staat dat ze de Allied router leveren. Ik weet niet of dat alleen vanwege de aanbieding is.
http://www.speedlinq.nl/f...eedlinq_menu/tarieven.htm

Ben je tevreden of speedlinq? Aangezien er nog niet heel veel bekend is over de aanbieder ben ik wel benieuwd naar je ervaringen.
Geen idee, maar de modem/router die ik heb gekregen is wel oke, nadeel alleen is dat speedlinq er geen handleiding bij stopt en op internet ook niet echt een handleiding (uitgebreid) te vinden is, maar het modem is zeer simpel te configureren echt nodig is zo'n handleiding dus ook weer niet.

Speedlinq ansich is weinig op aan te merken qua verbinding heb ik niets te klagen (ook moeilijk met 8mbit) en service heb ik ook goede ervaring mee.

Ik had een vraag betreffende de financiën en deze dmv email gesteld zelfde dag bericht terug.
Gisteren had ik even geen internet (bleek storing in amsterdam te zijn) binnen 5 minuten een medewerker aan de lijn die me dat netjes uitlegde en dat ze het aan het oplossen waren gevolg na 15 minuten had ik weer internet.

Een nadeel vind ik wel aan speedlinq en dat is het email gebruik. je krijgt namelijk een emailbox welke op je domein is vastgesteld bv. het domein tweakers.speedlinq.nl krijgt email adres (vul in wat je leuk vind)@tweakers.speedlinq.nl. Alle berichten aan dit adres komen binnen bij degene die mail ophaald dus er is geen onderscheid tussen vriendin@tweakers.speedlinq.nl of eigen@tweakers.speedlinq.nl

Verders afgezien van het email gebeuren ben ik zeer tevreden en hoe het straks gaat na een jaar zie ik over een jaar wel weer. Nu ga ik eerst een jaar genieten van een 8mbit lijn :P

• bassio
Om de e-mail dus goed te regelen zou je een mail server op moeten zetten en zo de mail distribueren. Maar goed, ik zit er ook over te denken dat we na dat jaar wel weer verder zien maar dat zit me toch nog niet helemaal lekker.

Je moet toch als het goed is eerst het hele bedrag (aansluit + modem) gewoon betalen en je krijgt na een paar maanden dan toch weer het geld terug gestort?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

bassio schreef op 12 April 2003 @ 09:53:
Om de e-mail dus goed te regelen zou je een mail server op moeten zetten en zo de mail distribueren. Maar goed, ik zit er ook over te denken dat we na dat jaar wel weer verder zien maar dat zit me toch nog niet helemaal lekker.

Je moet toch als het goed is eerst het hele bedrag (aansluit + modem) gewoon betalen en je krijgt na een paar maanden dan toch weer het geld terug gestort?
Klop gedeeltelijk de aansluit kosten worden niet in rekening gebracht, maar in eerste instantie betaal je wel voledig voor het modem wat je na een paar maanden teruggestort krijgt op je rekening. Dit om eerst een betrouwbare relatie te krijgen volgens speedlinq :?
Pagina: 1