hmm..twijfel of dit wel de goeie forumgedeelte is
maargoed:
ik heb 2 weken dus een xp1700dlt zoals velen
in de begindagen met overclocken (2220mhz) lukte het alleen op 1,775 volt
alle voltages daarboven kreeg ik dus een foutmelding/bsod
nu 1 week gelee was deze voltage opeens verlaagd naar 1,675 (op 1,7 en erboven kreeg ik prime95 error , bsod etc etc)
eergister deed opeens alleen 1,65v het alleen (met 1,675 en erbovendus een prime95 error/bsod)
en vandaag raad eens.....
doet me cputje het alleen nog op 1,575
alle instellingen (ramtimings , etc , etc) zijn hetzelfde als toen ik hem voor het eerst o/c
Nu weet ik wel dat inburnen zoiets kan veroorzaken, maar meestal isset zo dat bij inburnen je cpu nog steeds werkt op de inburn voltage , wat dus bij mij niet het geval is.
misschien vinden sommige het misschien wel heel erg cool dat het steeds op een lagere voltage dezelfde snelheid haalt ...maar aangezien ik nog verder wil o/c met een andere heatsink/cooler vind ik dit niet zo prettig
nu draait het 1,575v @ 61C stressed
vroeger 1,75v @ 73 stressed
een hele verbetering, maar zijn deze symptonen van een dooiende processor?
maargoed:
ik heb 2 weken dus een xp1700dlt zoals velen
in de begindagen met overclocken (2220mhz) lukte het alleen op 1,775 volt
alle voltages daarboven kreeg ik dus een foutmelding/bsod
nu 1 week gelee was deze voltage opeens verlaagd naar 1,675 (op 1,7 en erboven kreeg ik prime95 error , bsod etc etc)
eergister deed opeens alleen 1,65v het alleen (met 1,675 en erbovendus een prime95 error/bsod)
en vandaag raad eens.....
doet me cputje het alleen nog op 1,575
alle instellingen (ramtimings , etc , etc) zijn hetzelfde als toen ik hem voor het eerst o/c
Nu weet ik wel dat inburnen zoiets kan veroorzaken, maar meestal isset zo dat bij inburnen je cpu nog steeds werkt op de inburn voltage , wat dus bij mij niet het geval is.
misschien vinden sommige het misschien wel heel erg cool dat het steeds op een lagere voltage dezelfde snelheid haalt ...maar aangezien ik nog verder wil o/c met een andere heatsink/cooler vind ik dit niet zo prettig
nu draait het 1,575v @ 61C stressed
vroeger 1,75v @ 73 stressed
een hele verbetering, maar zijn deze symptonen van een dooiende processor?