bartje74 schreef op 12 April 2003 @ 09:04:
Maar bij T-Mobile heb je toch een emailadres gekregen 06hierjounummer@gin.nl en dat verstuur je zo:
Hoe vraag ik een mobiel e-mailadres aan?
Om een mobiel e-mailadres aan te vragen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL ON naar 555. Vanaf dat moment is je e-mailadres actief. Zo’n mobiel e-mailadres bestaat uit je mobiele nummer plus @gin.nl. Als je mobiele nummer bijvoorbeeld 06 – 24 12 34 56 is, dan wordt je mobiele e-mailadres 0624123456@gin.nl.
Het is ook mogelijk een naam als afzender te gebruiken. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht EMAIL ALIAS T-MOBILE om van bijvoorbeeld 0624123456@gin.nl de afzender ’T-Mobile.gsm@gin.nl’ te maken. Je mobiele telefoon kan maximaal 160 tekens per bericht ontvangen. Daarom wordt alleen de onderwerpregel van de e-mail weergegeven.
Om de volledige tekst van een e-mail te kunnen ontvangen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL BODY naar 555. De complete tekst van de e-mail ontvang je dan in verschillende sms-tekstberichten. Het is ook mogelijk een limiet te stellen aan het aantal e-mailberichten dat je wilt ontvangen. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht EMAIL BODY, gevolgd door het maximale aantal sms-tekstberichten per e-mail, naar 555. Je ontvangt nu niet meer dan het maximale aantal berichten dat je hebt opgegeven.
Je kunt ook de dagelijkse ontvangst van e-mailberichten op je telefoon beperken. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht: EMAIL MAX, gevolgd door het maximale aantal e-mails, naar 555. Voor het uitschakelen van een limiet verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL MAX 0 naar 555.
Als je helemaal geen e-mail meer wilt ontvangen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL OFF naar 555. E-MAIL VERZENDEN Hoe verzend ik een e-mail? Verstuur het sms-tekstbericht EMAIL, gevolgd door het e-mailadres en het bericht naar 555.
Voorbeeld: Je wilt een e-mail versturen met de inhoud ’Ik kom ongeveer een uurtje later. Groetjes Kees’ naar het e-mailadres t-mobile@t-mobile.nl. Verstuur dan het sms-tekstbericht EMAIL T-MOBILE@T-MOBILE.NL IK KOM ONGEVEER EEN UURTJE LATER. GROETJES KEES naar 555. Je bericht verschijnt in de onderwerpregel (subject) van het e-mailadres t-mobile@t-mobile.nl. Als afzender van de e-mail wordt je mobiele nummer vermeld.
Het is ook mogelijk een naam als afzender te gebruiken. Verstuur in dat geval het sms-tekstbericht EMAIL ALIAS T-MOBILE om van bijvoorbeeld 0624123456@gin.nl de afzender ’T-Mobile.gsm@gin.nl’ te maken.
Let op: Bij sommige GSM-telefoons is het niet mogelijk het ’apenstaartje’ (@) te gebruiken. In plaats van @ mag je in dat geval ook een uitroepteken (!) gebruiken. Het veel voorkomende ’underscore’-teken (_) kun je vervangen door het paragraafteken.