Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[mobiel internet] smtp server voor t-mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet t-mobile gebeld om te vragen of ze een smtp server hadden.... nee dus.
Nu wil ik toch graag email kunnen versturen en ontvangen....
maar hoe?
ophalen lukt al, alleen het versturen natuurlijk niet zonder public smtp server.

Heeft iemand dit wel aan de gang gekregen, zo ja hoe?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

door een public toegangkelijke smtp server te zoeken en die te gebruiken, andere opties zijn er niet... Dat is toch logisch?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18

RammY

Dát!

kun je zelf geen smtp server opzetten dan? Ik kan met Kerio (icm Planet) wel email versturen maar nie ophalen. Ik heb win 2000 advanced server lopen met standaard smtp.

Deze advertentieplaats is te huur!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 14:32

jep

RamShackle schreef op 11 April 2003 @ 16:40:
kun je zelf geen smtp server opzetten dan? Ik kan met Kerio (icm Planet) wel email versturen maar nie ophalen. Ik heb win 2000 advanced server lopen met standaard smtp.
En voor welk ip relay jij als ik vragen mag? Of relay je voor 't gemak voor iedereen :D

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Kippenijzer schreef op 11 april 2003 @ 16:39:
door een public toegangkelijke smtp server te zoeken en die te gebruiken, andere opties zijn er niet... Dat is toch logisch?
ja met van die blacklists dat je iedere dag een nieuwe smtp server in Afgelerije / Verwegistan moet zoeken om je mail ff over te kunnen versturen.... :|

de topicstarter lijkt me niet echt geholpen met post. :)

uiterst vreemd dat T-Mobile dit niet biedt, nog al een halve service als je het mij vraagt. Wat is dat nu voor een moeite om te checken of het nummer/adres wat wil verzenden over je smtp server ook wel een klant van je is. Iedere andere ISP doet dat wel. Behoorlijk suf van T-Mobile.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• jep

jep

Ik e-mail via xs4all op mijn telefoontje, dan gebruik ik de smtp van xs4all. Je kunt wel thuis relayen (of bij een hosting-provider), maar dan moet je even achter 't ip of de range komen van de GPRS (als je daarop doelt) proxy van T-mobile komen. :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

aardbeix15 schreef op 11 April 2003 @ 16:57:
[...]

ja met van die blacklists dat je iedere dag een nieuwe smtp server in Afgelerije / Verwegistan moet zoeken om je mail ff over te kunnen versturen.... :|

de topicstarter lijkt me niet echt geholpen met post. :)

uiterst vreemd dat T-Mobile dit niet biedt, nog al een halve service als je het mij vraagt. Wat is dat nu voor een moeite om te checken of het nummer/adres wat wil verzenden over je smtp server ook wel een klant van je is. Iedere andere ISP doet dat wel. Behoorlijk suf van T-Mobile.
Ook KPN, om effe een willekeurig voorbeeld te noemen biedt dit niet, tenzij je via XS4All met KPN internet, dan heb je toegang tot de SMTP van XS4All, anders ook bij KPN dit probleem...

offtopic:
Zit daar bussines in? SMTP aanbieden aan Mobiele gebruikers?

[ Voor 1% gewijzigd door Kippenijzer op 11-04-2003 17:36 . Reden: typfout [=] ]

• jep

jep

Kippenijzer schreef op 11 April 2003 @ 17:35:
[...]
offtopic:
Zit daar bussines in? SMTP aanbieden aan Mobiele gebruikers?
Neu, die betalen toch niet. ;) Wel kun je relayen voor de ams-ix GPX-ranges van mobiele telefoon-aanbieders. :) Dat doet de truuk, geloof ik.

• Kippenijzer

Kippenijzer

jep schreef op 11 April 2003 @ 17:37:
[...]

Neu, die betalen toch niet. ;) Wel kun je relayen voor de ams-ix GPX-ranges van mobiele telefoon-aanbieders. :) Dat doet de truuk, geloof ik.
offtopic:
Gewoon zo'n betaal SMS dienst, stuur ons een SMS'je, dan krijg je een berichtje terug (70ct pob) met een user/pass voor de SMTP, en dan kun je 5 mailtjes sturen. De ultieme bussiness 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Kippenijzer op 11-04-2003 17:50 . Reden: quote in offtopic fucked up ]

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 22:10
RamShackle schreef op 11 april 2003 @ 16:40:
Ontvangen is ook mogelijk hoor met Planet. Alleen moet je zorgen dat de MX records in de DNS een hogere prioriteit heeft dan jou (mail)server MX record.

Het heeft ooit op de Planet site gestaan, maar kan het tegenwoordig niet meer vinden.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18

RammY

Dát!

Jah das geloof ik uit mn hooft relay.planet.nl ofzow. Maar heb me nog nie echt verdiept in die MX records.
jep schreef op 11 april 2003 @ 16:50:
[...]

En voor welk ip relay jij als ik vragen mag? Of relay je voor 't gemak voor iedereen :D
Euuh toen ik er mee bezig was wel jah. :) Wat heeft het voor consecuenties dan? (jah dr zit vast wel een typo in :P )

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

RamShackle schreef op 12 April 2003 @ 00:10:
Jah das geloof ik uit mn hooft relay.planet.nl ofzow. Maar heb me nog nie echt verdiept in die MX records.
Dat is mailrelay.planet.nl.
Euuh toen ik er mee bezig was wel jah. :) Wat heeft het voor consecuenties dan? (jah dr zit vast wel een typo in :P )
Dat iedereen mails kan versturen via jouw server, spammers zullen daar ook graag gebruik van maken. En dan wordt jouw server weer geblacklist enz.

• jep

jep

RamShackle schreef op 12 April 2003 @ 00:10:
Je raakt je internet vebinding kwijt als je 't een tijdje aan laat staan, meer niet :P.

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:23

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Maar bij T-Mobile heb je toch een emailadres gekregen 06hierjounummer@gin.nl en dat verstuur je zo:

Hoe vraag ik een mobiel e-mailadres aan?
Om een mobiel e-mailadres aan te vragen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL ON naar 555. Vanaf dat moment is je e-mailadres actief. Zo’n mobiel e-mailadres bestaat uit je mobiele nummer plus @gin.nl. Als je mobiele nummer bijvoorbeeld 06 – 24 12 34 56 is, dan wordt je mobiele e-mailadres 0624123456@gin.nl.

Het is ook mogelijk een naam als afzender te gebruiken. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht EMAIL ALIAS T-MOBILE om van bijvoorbeeld 0624123456@gin.nl de afzender ’T-Mobile.gsm@gin.nl’ te maken. Je mobiele telefoon kan maximaal 160 tekens per bericht ontvangen. Daarom wordt alleen de onderwerpregel van de e-mail weergegeven.
Om de volledige tekst van een e-mail te kunnen ontvangen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL BODY naar 555. De complete tekst van de e-mail ontvang je dan in verschillende sms-tekstberichten. Het is ook mogelijk een limiet te stellen aan het aantal e-mailberichten dat je wilt ontvangen. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht EMAIL BODY, gevolgd door het maximale aantal sms-tekstberichten per e-mail, naar 555. Je ontvangt nu niet meer dan het maximale aantal berichten dat je hebt opgegeven.

Je kunt ook de dagelijkse ontvangst van e-mailberichten op je telefoon beperken. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht: EMAIL MAX, gevolgd door het maximale aantal e-mails, naar 555. Voor het uitschakelen van een limiet verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL MAX 0 naar 555.
Als je helemaal geen e-mail meer wilt ontvangen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL OFF naar 555. E-MAIL VERZENDEN Hoe verzend ik een e-mail? Verstuur het sms-tekstbericht EMAIL, gevolgd door het e-mailadres en het bericht naar 555.

Voorbeeld: Je wilt een e-mail versturen met de inhoud ’Ik kom ongeveer een uurtje later. Groetjes Kees’ naar het e-mailadres t-mobile@t-mobile.nl. Verstuur dan het sms-tekstbericht EMAIL T-MOBILE@T-MOBILE.NL IK KOM ONGEVEER EEN UURTJE LATER. GROETJES KEES naar 555. Je bericht verschijnt in de onderwerpregel (subject) van het e-mailadres t-mobile@t-mobile.nl. Als afzender van de e-mail wordt je mobiele nummer vermeld.
Het is ook mogelijk een naam als afzender te gebruiken. Verstuur in dat geval het sms-tekstbericht EMAIL ALIAS T-MOBILE om van bijvoorbeeld 0624123456@gin.nl de afzender ’T-Mobile.gsm@gin.nl’ te maken.

Let op: Bij sommige GSM-telefoons is het niet mogelijk het ’apenstaartje’ (@) te gebruiken. In plaats van @ mag je in dat geval ook een uitroepteken (!) gebruiken. Het veel voorkomende ’underscore’-teken (_) kun je vervangen door het paragraafteken.

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 22:10
bartje74 schreef op 12 April 2003 @ 09:04:
Maar bij T-Mobile heb je toch een emailadres gekregen 06hierjounummer@gin.nl en dat verstuur je zo:

Hoe vraag ik een mobiel e-mailadres aan?
Om een mobiel e-mailadres aan te vragen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL ON naar 555. Vanaf dat moment is je e-mailadres actief. Zo’n mobiel e-mailadres bestaat uit je mobiele nummer plus @gin.nl. Als je mobiele nummer bijvoorbeeld 06 – 24 12 34 56 is, dan wordt je mobiele e-mailadres 0624123456@gin.nl.

Het is ook mogelijk een naam als afzender te gebruiken. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht EMAIL ALIAS T-MOBILE om van bijvoorbeeld 0624123456@gin.nl de afzender ’T-Mobile.gsm@gin.nl’ te maken. Je mobiele telefoon kan maximaal 160 tekens per bericht ontvangen. Daarom wordt alleen de onderwerpregel van de e-mail weergegeven.
Om de volledige tekst van een e-mail te kunnen ontvangen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL BODY naar 555. De complete tekst van de e-mail ontvang je dan in verschillende sms-tekstberichten. Het is ook mogelijk een limiet te stellen aan het aantal e-mailberichten dat je wilt ontvangen. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht EMAIL BODY, gevolgd door het maximale aantal sms-tekstberichten per e-mail, naar 555. Je ontvangt nu niet meer dan het maximale aantal berichten dat je hebt opgegeven.

Je kunt ook de dagelijkse ontvangst van e-mailberichten op je telefoon beperken. Verstuur daarvoor het sms-tekstbericht: EMAIL MAX, gevolgd door het maximale aantal e-mails, naar 555. Voor het uitschakelen van een limiet verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL MAX 0 naar 555.
Als je helemaal geen e-mail meer wilt ontvangen, verstuur je het sms-tekstbericht EMAIL OFF naar 555. E-MAIL VERZENDEN Hoe verzend ik een e-mail? Verstuur het sms-tekstbericht EMAIL, gevolgd door het e-mailadres en het bericht naar 555.

Voorbeeld: Je wilt een e-mail versturen met de inhoud ’Ik kom ongeveer een uurtje later. Groetjes Kees’ naar het e-mailadres t-mobile@t-mobile.nl. Verstuur dan het sms-tekstbericht EMAIL T-MOBILE@T-MOBILE.NL IK KOM ONGEVEER EEN UURTJE LATER. GROETJES KEES naar 555. Je bericht verschijnt in de onderwerpregel (subject) van het e-mailadres t-mobile@t-mobile.nl. Als afzender van de e-mail wordt je mobiele nummer vermeld.
Het is ook mogelijk een naam als afzender te gebruiken. Verstuur in dat geval het sms-tekstbericht EMAIL ALIAS T-MOBILE om van bijvoorbeeld 0624123456@gin.nl de afzender ’T-Mobile.gsm@gin.nl’ te maken.

Let op: Bij sommige GSM-telefoons is het niet mogelijk het ’apenstaartje’ (@) te gebruiken. In plaats van @ mag je in dat geval ook een uitroepteken (!) gebruiken. Het veel voorkomende ’underscore’-teken (_) kun je vervangen door het paragraafteken.
zaten hier niet belachelijk hoge kosten aan?

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:23

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

weet ik eigenlijk niet meer, maar ik doe het nu ook met GPRS dus dat is al een tjdje geleden....

Maar je kan het altijd navragen bij BEN 8)7 heu T-mobile

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Verwijderd

Ik weet dat het een oudje is, maar toch even voor de mensen die het graag willen weten:

Het juiste antwoord moet zijn.. (trommel trommel)

smtp.gprs.t-mobile.nl

Deze gebruik je gewoon in je outlook whatever onderweg, als je in het buitenland mobiel wil emailen als smtp server. ( of als smtp server adres in je mobiele telefoon ) Succes d'rmee :)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

Is niet helemaal waar. Je kan ELKE server gebruiken. Je verkeer naar poort 25 wordt omgeleid, alleen om je telefoon tevreden te stellen moet je wel IETS invullen wat bestaat en welke bekend is in de DNS. Dat is dus gebruikers vriendelijk, vinden ze. :) In feite is dat ook wel zo, want je hebt nooit dat gezeur van mensen die niet snappen waarom ze niet de SMTP van bv. zonnet of planet kunnen gebruiken. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1