[win2kadv server]Nogmaals policy's

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
de vorige keer werd ik dicht gegooid met een opmerking dat ik te weinig info gaf, maar ja, zoveel info kan ik nou eenmaal niet vinden op windows 2000. Maar goed, poging 2, na weer anderhalve week aan te lopen klooien zonder dat het werkt.

na een:

secedit /refreshpolicy machine_policy

deze melding in de log's:

Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Retourwaarde (1722).

Wat ik een beetje raar vind omdat ik wel gewoon in het domein aangemeld sta. Ik zal als verstokte unix systeembeheerder de manier van werken van MS wel niet doorzien, maar veel verder kom ik er dus niet meer.

Om nog even duidelijk te stellen wat ik zelf gedaan heb:

- Standaard install win2k prof (weliswaar via Ghost image, maakt dit wat uit?)
- AD directory standaard policy aangemaakt
- roaming profiles aangezet

[ Voor 4% gewijzigd door Zwerver op 11-04-2003 16:20 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Bij policys en OU's moet de user of computer lid zijn van betreffende OU en de policy moet op die OU staan.

secedit /refreshpolicy machine_policy zou gewoon moeten werken.

Kun je de fully quolified domain name wel pingen? is je DNS goed? etc.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:03
okay, je hebt dus een win2k server welke AD draait?

Je hebt een win2k client welke LID IS van het domain, en daar ook op inlogt?

De DNS werkt?

Je hebt de desbetreffende user/computer in de juiste OU staan waar de policy op is gedefinieert?

de desbetreffende user/computer een "apply policy" rechten op de policy

als je een computer policy maakt, dan moet je die policy toepassen op de OU waar de computer in zit, en NIET op de OU waar de user inzit.

er kan ZOVEEL verkeerd gaan.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Zwerver
  • Niet online
grolsch_man schreef op 11 april 2003 @ 16:55:
okay, je hebt dus een win2k server welke AD draait?
ja
Je hebt een win2k client welke LID IS van het domain, en daar ook op inlogt?
Ja
De DNS werkt?
Zover ik weet wel, heb dat ding niet zelf geconfiged....
Je hebt de desbetreffende user/computer in de juiste OU staan waar de policy op is gedefinieert?
you lost me here
de desbetreffende user/computer een "apply policy" rechten op de policy
geloof het wel...
als je een computer policy maakt, dan moet je die policy toepassen op de OU waar de computer in zit, en NIET op de OU waar de user inzit.
ik heb de policy op de AD aangepast omdat de hele AD dezelfde policy moet gebruiken, dan hoef ik verder toch niks aan te passen?
er kan ZOVEEL verkeerd gaan.
tell me something... en dan zeggen ze dat een unix systeem moeilijk te configgen is. Geef mij maar de goede oude CLI

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwerver schreef op 11 April 2003 @ 17:01:
tell me something... en dan zeggen ze dat een unix systeem moeilijk te configgen is.
Tot zover het verwijt dat "windows voor domme dubbelklikkers is" :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwerver
  • Niet online
heb je van mij nooit gehad, feit is wel dat als je onder een *nix systeem een fout tegenkomt dat je gewoon de hele config files wegknikkert, de server blijft draaien en daarna even een reload doet.... helaas kan ik de AD alleen maar opnieuw opzetten als die eerst down moet... helaas pinda kaas

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Hoezo kun je een AD alleen opzetten als ie down gaat? je bouwt een 2e DC ernaast. Moved alle rules maakt em catelog server en pleurt die andere down.

• Zwerver
  • Niet online
ja das waar, zo had ik er nog niet overgedacht ;) Maar goed, nu is het weekend, is weer een probleem voor maandag....

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 11:41

Francois

Dus...

Controleer in de TCP/IP properties van de client of hier het IP adres van de DNS naar de win2k server wijst. En uiteraard moet die server dan ook DNS draaien.

AD draaien met een *nix DNS zal ook vast wel kunnen, maar is tricky denk ik.

Enneh, je server heeft toch wel vast IP adres ipv dhcp client? (Zie je wel eens in testomgevingen....)

• Zwerver
  • Niet online
sterker nog toen ik het over nam had de server een dynamisch ip-adres (kennisnet zut) die nooit verliep... toch maar ff vast ingeklopt ;) en ja dns staat goed

Pagina: 1