SMC2602W adhoc probleem

Pagina: 1
Acties:

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb 2 pc's met beide een SMC2602W wireless netwerk kaart. Op een afstand van 2 meter zijn ze met elkaar verbonden, bestandsdeling werkt en internetdeling werkt redelijk.

Er zit een utility bij dat je de signaalsterkte kan zien. Deze werk zowel op korte als lange afstand niet. Meters slaan niet uit. In de netwerkeigenschappen (WinXP) staat ook de signaalsterkte zonder uitlezing.

De handleiding geeft aan dat ze indoors tot 72 meter @ 11 Mb/sec kunnen. Ben al tevreden met in verbinding van 1 Mb/sec wat volgens de handleiding gebeurd als de verbinding niet optimaal is. De bedoeling is om de pc's 25 meter uit elkaar te plaatsen, er zitten 3 woningen tussen. Dit lijkt mij een indoor 25 meter situatie. Al zet ik beide pc's in dezelfde woning, zelfde verdieping met een afstand van 8 meter is de verbinding als weg.

Volgens SMC zou externe antennes zou niet kunnen, een WAP zou ook geen oplossing zijn aangezien ik deze niet halverwege de afstand kan plaatsen volgens SMC.

Zelf al gezien dat er wel kabels/antenne's gemaakt/gekocht kunnen worden maar dan wel verschrikkelijk duur.

Het lijkt me mogelijk om met de huidige 2 kaarten een verbinding te maken. Al is deze niet supersnel. Bv uitsluitend om een internet verbinding te delen van 768 kB/secup en 128 kB/sec down.

Driver en utility updates zij al gedaan.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20

paQ

Ik heb soortgelijke prblemen gehad met de SMC kaart
Die heb ik vandaag dan ook maar teruggestuurd naar de dealer...

je ziet bij die kaart volgens mij enkel en alleen signaal sterkte wanneer je op een infrastructuur bent gekoppeld... via een acces point dus.
Volgens mij doen alle wireless kaarten dat btw.

ik kwam ook niet hoger met dat ding dan 1 Mbps... :(
en dat op een afstand van 40 cm. :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.