Toon posts:

[flash mx] printfunctie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik graag wil is een printknop op een pagina maken, in Javascript kan dat helaas niet zoals ik dat graag zou willen zien. Zo geeft internet explorer in combinatie met een aantal beveiligingspatches een beveiligingsprobleem zodra ik de printfunctie probeer aan te roepen.

Nu had ik het volgende idee, om via een kleine flashbutton de complete HTML pagina af te laten drukken. Ik heb al een aantal dingen geprobeert maar helaas lijkt de printfunctie alleen te werken voor het flashfilmpje zelf.

Mijn vraag, is er een script om te printen dat geen beveiligingsmeldingen genereert of is het mogelijk om een html-pagina af te drukken via flash ?

Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt !

dit is het script, het zorgt er tevens voor dat de printfunctie ook werkt in netscape en mozilla.

Inderdaad het window.print commando werkt prima voor explorer. Maar dus niet voor netscape

function nothanks() {
parent.parent.parent.close()
}

function custom_print() {
if (document.all) {
if (navigator.appVersion.indexOf("5.0") == -1) {
var OLECMDID_PRINT = 6;
var OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2;
var OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1;
var WebBrowser = "<OBJECT ID=\"WebBrowser1\" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID=\"CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2\"></OBJECT>";
document.body.insertAdjacentHTML("beforeEnd", WebBrowser);
WebBrowser1.ExecWB(6, 2);
WebBrowser1.outerHTML = "";
} else {
self.print();
}
} else {
self.print();
}
}

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 15:07 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Werkt window.print niet? Ik heb er geen last mee (en ook alle patches erop staan) :? Wat doet 'ie niet dan?

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 11-04-2003 14:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Welke code heb je gebruikt? Hier kunnen we niet zoveel mee.. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

welke netscape hebben we het hier over?
Mozilla 6+ ondersteund gewoon window.print hoor.
En als je het over NN4.x hebt dan _wil_ ik je niet eens helpen ;)

Om vanuit Flash je html-document te printen zul je toch window.print moeten gebruiken aangezien je ander de printfunctie van de flashplayer aanroept, en zoals je weet is dat een object _in_ de pagina en kan dus niet aan elementen daar buiten komen, tenzij.. juist, je een vertaalslag maakt.
En daar heb je window.print voor nodig :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ondersteuning voor nn4 ja inderdaad... Maar dat heb ik laten varen nadat ik gezien had dat slechts 0,4 % van de bezoekers NN4 gebruiken. Op het moment dat ik die ondersteuning voor nn4 eruit sloopte en inderdaad gewoon het commando window.print(); gebruikte werkte het perfect

In ieder geval allemaal bedankt voor de moeite !

En weer een probleem opgelost dankzij tweakers.net :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 15:39 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

anders kun je altijd nog een checker inbouwen die de melding geeft dat de gebruikers van een fossiel op CTRL-P moeten drukken om de zaak te printen ;)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1