Wat ik graag wil is een printknop op een pagina maken, in Javascript kan dat helaas niet zoals ik dat graag zou willen zien. Zo geeft internet explorer in combinatie met een aantal beveiligingspatches een beveiligingsprobleem zodra ik de printfunctie probeer aan te roepen.
Nu had ik het volgende idee, om via een kleine flashbutton de complete HTML pagina af te laten drukken. Ik heb al een aantal dingen geprobeert maar helaas lijkt de printfunctie alleen te werken voor het flashfilmpje zelf.
Mijn vraag, is er een script om te printen dat geen beveiligingsmeldingen genereert of is het mogelijk om een html-pagina af te drukken via flash ?
Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt !
dit is het script, het zorgt er tevens voor dat de printfunctie ook werkt in netscape en mozilla.
Inderdaad het window.print commando werkt prima voor explorer. Maar dus niet voor netscape
function nothanks() {
parent.parent.parent.close()
}
function custom_print() {
if (document.all) {
if (navigator.appVersion.indexOf("5.0") == -1) {
var OLECMDID_PRINT = 6;
var OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2;
var OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1;
var WebBrowser = "<OBJECT ID=\"WebBrowser1\" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID=\"CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2\"></OBJECT>";
document.body.insertAdjacentHTML("beforeEnd", WebBrowser);
WebBrowser1.ExecWB(6, 2);
WebBrowser1.outerHTML = "";
} else {
self.print();
}
} else {
self.print();
}
}
Nu had ik het volgende idee, om via een kleine flashbutton de complete HTML pagina af te laten drukken. Ik heb al een aantal dingen geprobeert maar helaas lijkt de printfunctie alleen te werken voor het flashfilmpje zelf.
Mijn vraag, is er een script om te printen dat geen beveiligingsmeldingen genereert of is het mogelijk om een html-pagina af te drukken via flash ?
Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt !
dit is het script, het zorgt er tevens voor dat de printfunctie ook werkt in netscape en mozilla.
Inderdaad het window.print commando werkt prima voor explorer. Maar dus niet voor netscape
function nothanks() {
parent.parent.parent.close()
}
function custom_print() {
if (document.all) {
if (navigator.appVersion.indexOf("5.0") == -1) {
var OLECMDID_PRINT = 6;
var OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2;
var OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1;
var WebBrowser = "<OBJECT ID=\"WebBrowser1\" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID=\"CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2\"></OBJECT>";
document.body.insertAdjacentHTML("beforeEnd", WebBrowser);
WebBrowser1.ExecWB(6, 2);
WebBrowser1.outerHTML = "";
} else {
self.print();
}
} else {
self.print();
}
}
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 15:07 ]