[Maya] Multi-monitor

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Ik heb sinds een tijdje een Asus V9280S en die kan 2 monitoren aansturen.
Maar nu wilde ik dit eens met Maya proberen, maar Maya is het daar niet zo mee eens. Die wil alleen op 1 monitor draaien.
Ik heb het al wel voor elkaar gekregen dat m'n 'attribute-editor' als een los window verschijnt waardoor ik die wel op de andere monitor kan tonen, maar het liefst zou ik willen dat ik bijv. een viewport fullscreen op monitor 1 kan showen en de andere viewports op monitor 2.
Als ik nu het venste groter sleep (groter dan de monitor) verschuift de andere zijde mee, zodat het in totaal nog steeds even groot is als 1 scherm.

Ik heb al op Google gezocht, maar kwam niet veel tegen waar ik wat mee kon.
Weet iemand hier wat meer van?

PS. Ik post dit maar in W&G aangezien hier de meeste personen zitten die ervaring met Maya hebben. In de andere fora komen volgens mij minder Maya-kenners.

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Panels > Tear off ?

Verwijderd

Dit ligt niet zo zeer aan maya, maar aan de video kaart(en)
OpenGL (en video afspelen etc.) kan alleen maar op een van de schermen worden gedaan bij mijn weten. Er zullen misschien wel stukken software voor bestaan, maar mij is t nog niet gelukt. Komt waarschijnlijk omdat drivers maar een beeldscherm voor dit soort toepassingen tegelijk aan kunnen sturen.

Probeer maar eens een video af te spelen en dan het venster van t ene naar t andere beeldscherm te gooien. Je zult zien dat op t ene scherm je de video ziet, terwijl op t andere scherm je alleen maar zwart beeld krijgt.

Ik gebruik mn 2e monitor eigenlijk alleen maar om toolsets op te zetten of te surfen, helpfiles bekijken, tuts, etc. :)

• maikel
Dat van dat video-gebeuren weet ik ja, maar in principe heb ik in Maya 4 verschillende windowtjes met daarin een 3D-view. Die zou ik dan (in theorie) allebei op een ander beeldscherm moeten kunnen krijgen lijkt mij.

Ik zal vanavond thuis het antwoord van zomerzon eens proberen. Wat doet 'Tear off' precies ?

• ZOMERZON

ZOMERZON

'Tear off' scheurt je viewport uit de Maya window.
Het wordt dus een geheel nieuw 'window' op zichzelf.

Oftewel....je kan met dit wel degelijk op 2 monitors werken, 1 groot viewport op de een, en de rest van de viewports en alle tools op de andere.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:35
ik werk ook met 2 monitoren en maya, en idd tear off werk goed. Ik heb alleen een ander probleem, op mijn 2e monitor krijg ik geen menutjes als ik met mijn rechtermuisknop ergens klik... als ik het scherm vervolgens naar monitor 1 verplaats werkt dit wel... Maya is ook het enige programma dat hier last van heeft :?

KnowYourBeans

• maikel
Ik heb het nu met 'tear off' geprobeerd, maar het lijkt alsof ie op de 2e monitor het beeld niet refresht.
Als ik de camera verplaats, zie ik niets veranderen. In de andere viewports (op de 1e monitor) zie ik wel wat veranderen.

Ook als ik het venster op monitor 2 van grootte verander, refresht ie niet.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 49% gewijzigd door maikel op 11-04-2003 18:44 ]

• ZOMERZON

ZOMERZON

ik gebruik Tear off zelf eigenlijk nooit, omdat ik alles toch liever op 1 lekkere grote 21" monitor heb (overzichtelijker).
Maar wat ik zou doen is de linker scherm gewoon gebruiken voor die ene torn off window en de andere voor de side/top viewports e.d. weer te geven.

ik heb even snel gespeeld zonet en als ik iets doe in tear off - bijv. pannen met camera, dan krijg ik dat (na release van button) gewoon te zien in de andere persp. viewport.

Ik gebruik maya 4.5 - alles vrijwel default......

• maikel
ZOMERZON schreef op 11 april 2003 @ 20:10:
ik gebruik Tear off zelf eigenlijk nooit, omdat ik alles toch liever op 1 lekkere grote 21" monitor heb (overzichtelijker).
Maar wat ik zou doen is de linker scherm gewoon gebruiken voor die ene torn off window en de andere voor de side/top viewports e.d. weer te geven.

ik heb even snel gespeeld zonet en als ik iets doe in tear off - bijv. pannen met camera, dan krijg ik dat (na release van button) gewoon te zien in de andere persp. viewport.

Ik gebruik maya 4.5 - alles vrijwel default......
Dat is bij mij dus ook zo, maar in het tear-off window zelf zie ik niks veranderen.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Je kan "Tear off Copy" proberen.
Deze kopieert de huidige camera view naar een nieuwe window....

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 16:12:
Dit ligt niet zo zeer aan maya, maar aan de video kaart(en)
OpenGL (en video afspelen etc.) kan alleen maar op een van de schermen worden gedaan bij mijn weten.
niet geheel waar :)
ik draai ook dual monitor en als ik gtk radiant opstart(q3 level editor) dan kan ik het preview window gewoon over mn 2 monitoren verspreiden hoor, en das gewoon een opengl engine om het op je beeld te toveren, draait op een radeon 9700 hier

Verwijderd

volgens mij klopt wat WitKonijn zegt, 3d acceleratie werkt alleen op 1 van de 2 monitoren, tenzij je 2 videokaarten hebt. (zal ook wel weer aan de videokaart liggen)

Overigens lijkt me outliner en attribute editor op andere monitor voldoende toch ?
(of een browser met de tutorial open).
Gewoon alle UI elementen hiden en alles met de hotbox en marking menu's doen :)

Zo es kijken of IPR render wel goed werkt op 2e monitor, dat kan wel handig zijn.

• maikel
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 15:49:
volgens mij klopt wat WitKonijn zegt, 3d acceleratie werkt alleen op 1 van de 2 monitoren, tenzij je 2 videokaarten hebt. (zal ook wel weer aan de videokaart liggen)

Overigens lijkt me outliner en attribute editor op andere monitor voldoende toch ?
(of een browser met de tutorial open).
Gewoon alle UI elementen hiden en alles met de hotbox en marking menu's doen :)

Zo es kijken of IPR render wel goed werkt op 2e monitor, dat kan wel handig zijn.
Als witkonijn gelijk heeft zou dat wel het een en ander verklaren.
Met de outliner en attribute editor op m'n 2e monitor werkt ook wel handig ja, maar op zich zou het ook fijn zijn als ik bijv. de voor/zij/boven-aanzichten op de tweede monitor zet en het perspectief op m'n eerste (die gebruik ik het meest).

• ZOMERZON

ZOMERZON

kan dat nu dan niet ?? beetje maya window dragen en je bent er :)

• maikel
Dan refresht ie dus de viewports niet meer.

Verwijderd

probeer anders eens ultramon

Verwijderd

Dat probleem met het niet refreshen heb ik ook gehad en een werkende oplossing is de volgende (bij mij tenminste, er van uit gaande dat een v9280 een nvidia chip heeft):

- Installeer de nieuwste nVidia drivers (niet omdat je die nodig hebt, maar omdat ze allemaal opties verplaatst hebben)

- Ga naar display properties, settings, advanced, geforce blaat, OpenGL settings.

- Zet daar multi-display hardware acceleration aan.

Je secundaire scherm is nu ook hardware accelerated, maar is wel minder snel dan je normale scherm... Ik gebruik het altijd voor de hypershader en hypergraph windows en die werden ook niet ververst voor ik dit deed.

• maikel
Hee, het werkt!
Dank je Qlone!

Verwijderd

Kijk, dat driver stukje had ik tot nog toe ook gemist, thx qlone, dat gaan we eens even proberen :)
Pagina: 1