Toon posts:

[ISA] Client mail problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn eerste ISA server geïnstalleerd.
Nu heb ik echter het volgende probleem (in de Protocol Rules):
Als ik een rule aanmaak en selecteer hier alle protocollen dan werkt mijn mail op de clients prima.

Als ik alleen het POP3 en SMTP protocol selecteer dan kan ik geen mail meer versturen en ontvangen. Welke protocollen heb ik minimaal nodig zodat mijn ISA server no secure is?

Ik heb echt al een paar uur op technet lopen zoeken en ook op de search.
Please HELP ME!

Verwijderd

pop 3 en smtp, verder niet.... Maar kan je wel de naam van de provider resolven? zoals Ping pop.chello.nl oid? Want dat moet je eerst instellen, dan zal je mail het ook doen.

Een andere oplossing is ipv de naam van de pop en mail-server gewoon het IP-address invullen, dan werkt het ook (indien je een ping-reply krijgt natuurlijk)

Verwijderd

Misschien rare vraag, maar heb je van die rules alleen pop3 en smtp, of ook "pop3 server" en "smtp server" geselect?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Tylen

Neem mij niet te serieus

Heb je wel de firewall client geinstalleerd?
\\servernaam\mspclnt

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Client vergeten!

Sorry!!!!!!!!!!

|:9

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Client is toch helemaal niet verplicht?
Ik denk eerder dat je niet tot de DNS server komt... Lijkt me eerder het probleem. Ik heb een hele tijd achter ISA gewerkt ZONDER client...Ik zie niet wat dat ding voor meerwaarde heeft...

Zorg maar eens dat je port 53 (DNS) heen en weer open zet, kijken wat 'ie dan doet.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 11-04-2003 19:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Jeroen_Tielen schreef op 11 April 2003 @ 15:50:
Heb je wel de firewall client geinstalleerd?
\\servernaam\mspclnt
is absoluut niet meer nodig in ISA server, je kan gewoon SecureNAT gebruiken met ISA Server, werkt prima, en die brakke client heb je niet meer nodig dan

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1