[W2K server] Terminal Server Lockdown zonder AD

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Howdy,

Vol trots zit ik hier naast een beest van ee machine die voor Terminal Server gaat spelen hier.

Nu kun je al redelijk veel restricties maken d.m.v. snelkoppelingen, gebruikers rechten, etc, maar het kan niet op tegen de "Windows 2000 Terminal Server Session Lockdown" (zie QB278295 op MS.com).

Helaas moet je hiervoor Active Directory draaien, wat wij niet doen. We hebben een simpel domain, en willen daar op het moment niets aan veranderen (maybe later, niet nu).

Is er een manier om dit TOCH toe te passen, zonder ook de Admin account dicht te zetten? Je kunt dit namelijk alleen maar gebruiken voor ALLE users op die server, inclusief de administrator (wat niet erg handig is :P)

Verwijderd

Nee, je moet gewoon afmelden als je stopt met terminallen, dan is je sessie ook meteen weg. Microsoft heeft dit in 2K3 volgens mij verholpen.

• Battle Bunny
Euhm, Pjotr, ik geloof dat jij niet begrijpt wat ik wil. Ik wil de server dichttimmeren, maar niet voor de admins. En dat ZONDER een AD.

• Battle Bunny
Euhm. *BUMP* ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ga eens in de policy's graven zou ik zeggen. Je kunt ook in een windows2000 server zonder AD policy's eraan hangen. Dit gebeurd dan wel op de groepen. Om vol het gebruik te maken raad ik je toch aan je domain te upgraden naar Active Directory.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom maak je die terminal server geen Domain controller van zijn eigen domain om vervolgens een trust te leggen tussen de 2 domains? zo kan je toch Active Directory draaien met alle mogelijkheden en behoud je toch je bestaande domain

wat is er op tegen om AD te gaan draaien? waarom zou je eigenlijk windows 2003 willen gaan gebruiken ZONDER ad :? :? mij ontgaat dat compleet

A wise man's life is based around fuck you

• Battle Bunny
Zwelgje: We draaien nu een NT4 domein, en gaan langzaam over naar een thin client systeem. Je kunt moeilijk ineens omspringen van NT4 naar W2K. Daar duurt even. We zijn nog niet bereid die stap te maken.

Die policy's kan ik inderdaad wel eens mee spelen...
Pagina: 1