Ik ben bezig met het leren van c++ volgens , hier op GoT vast wel bekend, "Aan de slag met c++ ". Ik ben nu bij een aantal opdrachten van dat boek aangekomen waarin ze je inzicht willen testen en willlen laten zien wat de mogelijkheden van for loops zijn.
Dit moet je doen door verschillende figuren te tekenen waarbij je gebruik maakt van hele basic c++ dingen: cout, manipulators van cout , for loops.
Ik heb het onderstaande figuur al gemaakt :
Dat heb ik gedaan met de volgende code :
Dat was op zich na heel lang puzzelen nog wel te doen maar nu moet ik bijv een gespiegelde versie van de figuur van hierboven hebben of een piramide. En dat is dus eigenlijk mijn vraag. Hoe kan ik nu bijv 2 van deze dingen tegen elkaar laten zien of ze spiegelen e.d
Gewenst is dus :
En een piramide.
Dit moet je doen door verschillende figuren te tekenen waarbij je gebruik maakt van hele basic c++ dingen: cout, manipulators van cout , for loops.
Ik heb het onderstaande figuur al gemaakt :
code:
1
2
3
4
5
6
| * ** *** **** ***** ****** |
Dat heb ik gedaan met de volgende code :
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| for(int kolom=1;kolom<=7;kolom++){ for(int rij=1;rij<=counter;rij++){ cout << "*" ; } counter++; cout << endl; } |
Dat was op zich na heel lang puzzelen nog wel te doen maar nu moet ik bijv een gespiegelde versie van de figuur van hierboven hebben of een piramide. En dat is dus eigenlijk mijn vraag. Hoe kan ik nu bijv 2 van deze dingen tegen elkaar laten zien of ze spiegelen e.d
Gewenst is dus :
code:
1
2
3
4
| * ** *** **** |
En een piramide.
[ Voor 8% gewijzigd door twit op 11-04-2003 13:28 ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo