[ASP] Banner exchange, werking van ratio

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Oké, ik ben al een aantal dagen bezig met zoeken naar een banner exchange programma, maar je hebt heel veel verschillende soorten en maten. Nu was ik aan het zoeken naar een ASP-Script wat aan mijn voorwaarden voldoen:

Webmaster kunnen zich aanmelden op mijn site en kunnen een stukje code op hun site zetten zodat er banners van andere webmasters (in de zelfde zone) op zijn site wordt vertoond. Voor elke banner-vieuw krijgt de webmaster dus 1 credit. En voor elke klik (per IP-nummer op die banner) krijgt hij bijvoorbeeld 5 credits. Nu wil ik er een ratio inzetten, dus dat als iemand 5 credits heeft, dat dan zijn banner 4 keer op iemand anders zijn site wordt vertoond (ratio 5:4) en de rest wil ik vullen door banners met reclame over mijn site en sponsors.

Nu kan ik dus geen enkel ASP script vinden (wat gratis is) dat aan bovenstaande volstaat.

Nu ben ik dus gisteren avond begonnen om het helemaal zelf te gaan bouwen :9
Nu heb ik dus een Access DB met de volgende tabellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
users
    UserId
    Gebruikersnaam
    Wachtwoord
    Voornaam
    Achternaam
    EMail
    AanmaakDatum
    NietGeactiveerd

Banners
    BannerId
    VanGebruiker
    BannerType
    GIFUrl
    AltTekst
    FlashUrl
    HTMLCode
    Url
    NietGebruiken

Type
    BannerType
    Omschrijving

Zone
    Zone
    Omschrijving

Kliks
    Id
    Gebruikersnaam
    BannerId
    Url
    IP
    Datum
    Tijd

Vieuws
    Id
    Gebruikersnaam
    BannerId
    Url
    IP
    Datum
    Tijd

Nu wil ik in het begin het programma normaal maken zodat het alleen werkt met de goede klik ratio, als alles goed werkt wil ik er ook een stuk in gaan programmeren om te controleren of dat er misbruik wordt gemaakt dmv IP en dat de banner eerst geladen moet zijn voordat er op geklikt wordt etc.

Nu wordt er dus voor ELKE banner vieuw een record in de Vieuw tabel gezet waarbij Gebruikersnaam de gebruikersnaam is van de website eigenaar waar de banner wordt vertoond.

Als er op geklikt wordt dan wordt er een record in de Klik tabel ingevuld.

Maar hoe kan ik een query maken op de database waardoor hij een banner pakt van iemand die nog genoeg credits heeft, en dat hij random een banner pakt, en niet bijvoorbeeld de gene die het meest gespaarde credits heeft. Nu wil ik er zelf in coderen dat elke vijfde banner opvraag er een raclame banner van mij wordt vertoond.

Wat vinden jullie van bovenstaande, hebben jullie misschien tips, of zeggen jullie van, waar ben je nu helemaal mee bezig: je kan beter....

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kansberekening lijkt mij het antwoord. Verder heeft ASP het adrotator component, wat het allemaal regelt.. Over de kansberekening:

Stel je hebt een ratio van 4:1
Dan is de kans dat je de ene pakt 0.8 en de kans dat je een eigen pakt, 0.2
Met de grote getallen komt dit aantal dan goed uit, zonder ingewikkelde berekeningen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo