Videobanden naar -> CD???

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo Mensen,

Wij hebben thuis een hoop oude videobanden opgenomen op VHS, BETAMAX en nog wat op SVHS. Al deze bandjes wil ik om gaan zetten naar cd.

1)Welke videokaart raden jullie mij aan?(zelf dacht ik aan Radeon 9700 AIW, deze is helaas nog niet in Nederland te krijgen).

2)Welke software moet ik gebruiken?

3)In welke formaat moet ik de cd's opnemen.(avi of mpeg?)

4)En ten slot, is er sprake van kwaliteitsverlies bij het omzetten naar cd?

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

1) Je kunt een videokaart kopen met video in, maar de genoemde kaart is erg duur. Een losse capture card is ook prima mogelijk en veel goedkoper.

2) Als je een TV-Tunerkaart of een Capturekaart koopt, zit daar meestal prima software bij (pinnacle bijvoorbeeld)

3) Hangt ervan af waar je het op af wilt spelen. DVD spelers slikken meestal nog geen AVI files (behalve sommige MPEG4 spelers, die DivX en XviD af kunnen spelen). Ik zou je VCD / SVCD aanraden, omdat die compatible zijn met de meeste spelers. Voor op de PC kun je DivX gebruiken, dan past er meer op één CD.

4) Je zult altijd wel wat kwaliteitsverlies krijgen door het capturen, maar laat je deze videobanden nog een jaartje liggen, dan zijn ze net zo veel kwaliteit verloren. VCD heeft een vrij lage resolutie, maar met SVCD is uitstekend geschikt, en kent voor dit doeleinde geen kwaliteitsverlies.

Als je een beetje rondzoekt op GoT en Google kom je er ongetwijfeld achter dat je niet de enigste bent die zich hiermee bezighoudt :)

[ Voor 18% gewijzigd door dawuss op 11-04-2003 13:24 . Reden: toevoegingen ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

En verder -> www.vcdhelp.com

;)

Verwijderd

Gisteren nog beantwoord:

[rml]euss in "Goede kaart?"[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 13:24 ]

Verwijderd

Inderdaad, en zodoende wordt het ook duidelijk dat dit soort topics op slot gaan... :o
Topicstarter, de vragen die je stelt zijn met de minste of geringste zelfinspanning makkelijk zelf te beantwoorden, door even een paar zoekacties uit te voeren :)

Lees ook * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even door :)

Dit topic is gesloten.