Dag Tweakers,
We zitten op mijn werk met een enorm probleem dat we iets niet kunnen verklaren.
Hetgeen dat zij (het moederbedrijf) beweren is WAAR, het zijn namelijk verschrikkelijk slimme mensen die daar zitten. Het zijn de elektronica ontwerpers van de apparaten die op mijn werk staan.
::Wat zij zeggen is::
Als de kabel tussen de apparaten langer word gaat de frequentie door de kabel omhoog!
wat wij dus niet kunnen begrijpen, omdat dit betekent dat er steeds meer data over de kabel gaat lopen!
Bij ons moederbedrijf in Duitsland, is in de specificaties dit gegeven:
om geen verwarring te zaaien hou ik het in het engels!
-----------------------------------------------------------------------------------
a = flankafstand (van opgaande flank tot opgaande flank)
l = lengte
amin ≥ 125ns
al ≤ 20ns + 0,2 ns/m
The subsquent electronics should be able to process an edge separation of 0,8
(amin - al)
::Example::
amin = 250ns (4MHz)
a = 0,8 ( amin - al)
a = 0,8 (250 ns - (20 + 20 * 0.2 ns))
a = 0,8 (250 ns - 24 ns) = 180,8 ns
180,8 ns = 5,5 MHz
In theorie zou dit dus 4 MHz moeten zijn. alleen ze geven aan dat de frequentie door de kabel naar 5,5MHz word gebracht.
-----------------------------------------------------------------------------------
Wij hebben dus zitten denken dat als je een frequentie generator hebt en een counter, dat je op de frequentie generator 1000 pulsen uitstuurt op 4 MHz met 20 meter kabel ertussen, dan zou de counter dus de data sneller achter elkaar binnenkomen. de verwerkingssnelheid zou dus hoger moeten zijn!
dit konden wij allemaal nog een beetje begrijpen dat dit kon.
alleen nu zitten we met de vraag, als we nou constant data sturen, zou de kabel dan op een gegeven moment vol zitten?? file vorming?
er kan namelijk niet meer data in de kabel komen dat er gestuurd is, dus zou dit niet moeten kunnen.
::nog een paar woorden uit de specificaties::
Output skew
Jitter
Edge steepness
dit heeft er wat mee te maken, alleen op internet is er geen duidelijke uitleg te vinden.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, en dat hier een paar hele slimme elektronica lui zitten. ik heb zelf een opleiding erin gedaan alleen kom er niet uit.
Hou dit topic schoon van onzin. BVD
We zitten op mijn werk met een enorm probleem dat we iets niet kunnen verklaren.
Hetgeen dat zij (het moederbedrijf) beweren is WAAR, het zijn namelijk verschrikkelijk slimme mensen die daar zitten. Het zijn de elektronica ontwerpers van de apparaten die op mijn werk staan.
::Wat zij zeggen is::
Als de kabel tussen de apparaten langer word gaat de frequentie door de kabel omhoog!
wat wij dus niet kunnen begrijpen, omdat dit betekent dat er steeds meer data over de kabel gaat lopen!
Bij ons moederbedrijf in Duitsland, is in de specificaties dit gegeven:
om geen verwarring te zaaien hou ik het in het engels!
a = flankafstand (van opgaande flank tot opgaande flank)
l = lengte
amin ≥ 125ns
al ≤ 20ns + 0,2 ns/m
The subsquent electronics should be able to process an edge separation of 0,8
(amin - al)
::Example::
amin = 250ns (4MHz)
a = 0,8 ( amin - al)
a = 0,8 (250 ns - (20 + 20 * 0.2 ns))
a = 0,8 (250 ns - 24 ns) = 180,8 ns
180,8 ns = 5,5 MHz
In theorie zou dit dus 4 MHz moeten zijn. alleen ze geven aan dat de frequentie door de kabel naar 5,5MHz word gebracht.
Wij hebben dus zitten denken dat als je een frequentie generator hebt en een counter, dat je op de frequentie generator 1000 pulsen uitstuurt op 4 MHz met 20 meter kabel ertussen, dan zou de counter dus de data sneller achter elkaar binnenkomen. de verwerkingssnelheid zou dus hoger moeten zijn!
dit konden wij allemaal nog een beetje begrijpen dat dit kon.
alleen nu zitten we met de vraag, als we nou constant data sturen, zou de kabel dan op een gegeven moment vol zitten?? file vorming?
er kan namelijk niet meer data in de kabel komen dat er gestuurd is, dus zou dit niet moeten kunnen.
::nog een paar woorden uit de specificaties::
Output skew
Jitter
Edge steepness
dit heeft er wat mee te maken, alleen op internet is er geen duidelijke uitleg te vinden.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, en dat hier een paar hele slimme elektronica lui zitten. ik heb zelf een opleiding erin gedaan alleen kom er niet uit.
Hou dit topic schoon van onzin. BVD
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....