[Serv-U] v4.0.0.4 Export data

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:54
Bij een welcome msg kan je gebruik maken van bv:
Total kbytes downloaded: %ServerKbDown
Total kbytes uploaded: %ServerKbUp

Servu houdt dus op een of andere manier het aantal users, aantal kbytes, etc bij zolang de server online is. Is deze data te exporteren of schrijft hij ergens weg in een file ofzo? Ik wil deze stats kunnen gebruiken voor een website o.i.d.

• reddevil
even een bumpje, kheb nog rondgekeken, maar niets echt te vinden :/ iemand plies?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 00:31
Zover ik weet, werkt Serv-U nu z'n getallen weg middels performance metingen die op een W2K/XP systeem kunnen worden gelogged in de Performance monitor. Via de Alerter kan je vervolgens hele leuke dingen doen. Natuurlijk kan je dan ook een eigen management console maken om je FTP server af te showen in een grafiek blabla etc.

Kijk meer 's rond op ComputerManagement|PerformanceLogAlerts|CounterLogs en voeg bijv. een nieuwe CounterLog toe met als object 'ServU FTP Server'.

FF zoeken, ik maak natuurlijk geen handleiding voor je hoe je e.e.a. kan opzetten.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

In serv-u zit meen ik ook een standaard log functie.
Als je die een beetje doorspit kan je met php een leuke functie bouwen om die uit te lezen, zodat je het op je websites kan zetten.

• reddevil
zoiets moet ik inderdaad hebben ptro, gracias!

wat mij betreft kan dit topic dicht ;)

PS. Ik heb nog een makkelijkere oplossing gevonden zodat het systeem niet elke keer een logfile hoeft bij te werken: gewoon serv-u een welcome msg geven waarin de gegevens staan die ik nodig heb, dan met een php script een login faken zodat ik de gegevens kan uitlezen. Ja niet zo heel mooi, maar dat php script draait toch op dezelfde pc en wordt lang niet zovaak uitgevoerd als de andere manier van elke zoveel tijd een logfile bijwerken.

[ Voor 72% gewijzigd door reddevil op 14-04-2003 10:18 ]