Toon posts:

Plugin voor programma the gimp

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb ff een vraagje.
Misschien dat ik hier wel niet helemaal goed zit met deze vraag maar ja toch even proberen.

Zijn er hier mensen bekend met het programma gimp?
We moeten voor een school project een digitale camera maken, en nu willen we een plugin maken voor gimp zodat deze de camera kan uitlezen en je de foto kan bewerken en opslaan in gimp.
Het is de bedoeling dat de foto raw (onbewerkt) wordt uit gelezen zodat je hem in het programma kunt opslaan zoals je zelf wilt.
Ik weet niet of de lens nog van belang is omdat deze de data misschien anders opslaat (ivm resolutie enzo) maar we willen de KAC-0311 (heeft een resolutie van 640x480) van kodak gebruiken.
Weet iemand of hier plugins van zijn of eventueel te maken zijn?
Of eventueel iest vergelijkbaar hebben gedaan en daar over hun ervaring willen delen met ons?
Of ergens meer informatie is over het maken van plugins in de gimp?
Als jullie kunnen helpen graag.

Groetjes Arco

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
1. we doen elkaar constant de groeten op got. dat is dus niet nodig :p (zie ook de faq)

op de site van gimp bij de documentatie zie je dit staan als je goed kijkt. dus. utfs

[ Voor 5% gewijzigd door chris op 11-04-2003 12:51 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Hoi Arco,

Welkom op GoT :) Ik zie dat de eerste 3 topics die je hier geopend hebt over hetzelfde onderwerp gaan. Helaas is dit zgn. crossposten hier op GoT niet toegestaan :) Dit kun je o.a. terugvinden in de [FAQ]FAQ[/FAQ], wat voor iedere bezoeker hier verplicht leesvoer is ;)

Het Software Algemeen topic is daarom gesloten

Gimp Plugin voor raw data is reeds gesloten omdat je vraag niets met spellen te maken heeft. Je vraag om software is hier in Programming & Webscripting niet toegestaan, maar hier mag wel gepraat worden over hoe je het zou moeten maken (zelf programmeren dus).

Verder verzoek ik je om voortan even op google te zoeken naar een oplossing, en even te melden wat je zoal gevonden hebt, en waarom dat niet voldoende is. Zoals /dev/null al aangeeft is er een hoop informatie over te vinden :)

veel plezier verder op GoT

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.