Toon posts:

gebrande data dvd alleen in brander leesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een hp dvd writer dvd2001.(dvd+r/+rw)
Films worden goed gekopieerd en zijn zowel op mijn andere dvd drive als een standalone dvd speler te lezen.
Als ik echter met bv. nero een dvd vol mp3 wil zetten dan is deze alleen te lezen in de brander. Is er een setting of andere software die een redelijk compatible dvd wegschrijft?
Volgens mij heeft hij dit probleem alleen met data (ik heb met nero een kopie gemaakt van encarta 2003 (ook op dvd) en hier kom ik hetzelfde probleem tegen.

Wie kent dit probleem en kan mij helpen?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

Blauw

De Schreeuw

Is de sessie wel afgesloten? :?

Verwijderd

nee, mp3/data dvd's worden bijvoorbeeld door veel dvd standalone spelers niet gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik geef aan dat de dvd geen multisessie dvd is. Ik weet dat er problemen kunnen zijn met standalaone dvd spelers.. maar cd vol mp3 leest ie wel en mijn dvd drive in de pc geeft ook aan no disc als ik d'r een gebrande in doe

Verwijderd

Topicstarter
mischien dat ik het heb.. ik ga kijken of het helpt om het book type dvd-rom vinkje aan te zetten..

---------update---------
dat heeft gewerkt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 13:37 ]

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:44

Metzie

Nyaano !

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 12:46:
mischien dat ik het heb.. ik ga kijken of het helpt om het book type dvd-rom vinkje aan te zetten..

---------update---------
dat heeft gewerkt!
Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar ik weet niet waar ik in nero dat vinkje van "book type" kan vinden. Weet iemand waar je dat moet instellen? Ik gebruik nero 5.5.10.42

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb ook hetzelfde probleem .. kan het vinkje ook niet vinden :)

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn gebrande dvd's. Ik kan ze wel lezen in mijn computer maar wanneer ik het probeer in mijn playstation 2 krijg ik de melding dat ik er een playstation disk moet insteken terwijl hij wel "officiële" dvd's kan lezen.
Waar zit het probleem ?

Rebble

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 21:16:
Ik heb een probleem met mijn gebrande dvd's. Ik kan ze wel lezen in mijn computer maar wanneer ik het probeer in mijn playstation 2 krijg ik de melding dat ik er een playstation disk moet insteken terwijl hij wel "officiële" dvd's kan lezen.
Waar zit het probleem ?

Rebble
Je moet een chipje in je PS2 hebben wil je backups kunnen gebruiken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Thx, weet je ook soms hoe ik aan zo een chipje kan geraken ?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 21:24:
Thx, weet je ook soms hoe ik aan zo een chipje kan geraken ?
Nee ;) Overigens is het niet toegestaan over dit soort chips te praten op GoT. Je zult dus zelf moeten zoeken. Succes.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:44

Metzie

Nyaano !

Ik heb inmiddels gevonden waar je het kan wijzigen, in dit artikel word het uitgelegd. Helaas werkte dit niet met Nec drives, dus ik kan de book type niet wijzigen op mijn nec 1300. :(

Probleem is dus dat ik een philips dvd+rw heb gebrand met nero. Gewoon als test met een paar gigabyte aan videobestanden.
Als ik deze in mijn nec lees zie ik alle bestanden staan, als ik de dvd+rw in mijn toshiba sd-m1712 stop, dan zegt windows dat de dvd geformatterd moet worden. Wat natuurlijk niet mogelijk is.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 18:29
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 12:35:
nee, mp3/data dvd's worden bijvoorbeeld door veel dvd standalone spelers niet gelezen.
Ik heb een soortgelijk probleem.
Ik heb een Pioneer A05 fikker en heb met Nero 3 losse VCD-files op dvd gebrand maar deze is nu niet leesbaar in m'n standalone :(
Als ik dit met een CD-r doe is er niks aan de hand...... een standalone dvd-speler leest immers normaal gesproken gewoon VCD-copieen.
Waarom dan geen DVD-copieen?
Of doe ik wat fout?

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 18:29
Kan iemand hier wat mee? met mijn prob?

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 19:39
ScooBY_DoO schreef op 31 July 2003 @ 22:37:
Kan iemand hier wat mee? met mijn prob?
http://www.dvdrhelp.com/vcddvdr.htm
er komt nogal wat kijken bij het branden van vcd op dvd. 't is niet zo simpel als vcd op cd, maar 't kan wel.
Pagina: 1