Toon posts:

Error bij opstarten, ook na formatteren????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is mijn pc gecrasht. Bij het opstarten altijd een foutmelding. Er was geen enkele manier niet meermogelijk om hem te starten (zelfs niet in safe modus).

Dan heb ik via een andere pc al mijn belangrijke bestanden gekopieerd, en de schijf met Dos geformateerd, nadat ik geforceerd had dat alle taken van deze schijf afgesloten werden. Alhoewel er geen enkel programma van die schijf aan het draaien was?????

Vervolgens heb ik de geformatteerde schijf terug in de computer gestoken, de first boot device op cd-rom gezet en proberen te booten met Win XP pro Nederlands.Hij doorloopt heek de initialisatie menu, en dan stopt hij gewoon of hij toont een blauw scherm

[blauw scherm]
------------------------------------------------------------------------------------
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen

....

*** STOP 0x0000007E (0xC0000005, 0xFC40F829, 0xFC97FC84, 0xFC97F984)
*** acpi.sys - Address FC40F829 base at FC3FC000, DateStamps 3b7d8550
------------------------------------------------------------------------------------

Tussenin staat gewoon dat als diemeerdere malen gebeurd je je dealermoet contacteren... bla bla bla
(Wel een probleem als je zelf je dealer bent)

Bij het opstqrten geeft hij ook niet aan dat de harde achijf BAD zou zijn. En de hele schijf is geformatteerd en toch geeft hij nog steeds dezelfde error als voordien. Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Ik heb ook geprobeerd om een andere pc op te starten met die Harde schijf en dat ging ook niet (voor het formatteren uiteraard). Dus ik denk wel dat het aan de schijf ligt en niet aan de rest van de configuratie.

Weet iemand wat dit probleem is? en beter nog hoe ik het kan verhelpen?
Ik zou er graag terug een werkende versie van Windows XP Pro Nederlands op kunnen draaien, maar daarvoor zal eerst die erro verholpen moeten worden.

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 12:38 ]

Verwijderd

Wat voor een schijf ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TS eerst de schijf eens (debug -> fdisk -> format -> scandisk) en kijk of daar fouten uitkomen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Error al bij micro. op gezocht ? http://support.microsoft.com/?kbid=256010

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Maxtor 30Gb 7200/133. De scandisk heb ik gedaan, maar die werkte enkel als je de pc opnieuwe opstart, dat heb ik ook gedaan en dan gaf hij een heleboel verdwenen clusters (voor het formatteren wel degelijk). De meeste waren Symantec\Norton bestanden. De pc is daardoor gecrascht, alhowel ik mij niet kan voorstellen dat dat de reden is.

Na eenLiveUpdate van Norton vraagt de computer om opnieuw te herstarten, dat heb ik gedaan maar hij is nooit terug in Windows geraakt :'(

Ik ver,oed dat het probleem er al een tijdje was en dat hij sowieso bij het opstarten de mist zou ingaan, de pc wordt namelijk nooit afgesloten.

Typfout in het eerste berichtje 0x00000076 moet 0x0000007E zijn, het is verandert nu

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 12:39 ]

Verwijderd

mss dom, maar wordt je proc soms niet te warm? heb ik ook gehad, zat gewoon supperveel stof tussen men koeler... proc en koeler waren gloeiend (echt waar, niet meer aan te raken...) uitkuisen die handel en draaien maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel wat stof tussen ja, maar ik heb hetwelfdeprobleem ook bij een serieus gekoeld systeem, dan ligt het toch aan de harde schijf, niet???

Er staat op de Windows site een boel informatie maar het gaat vooral over te weinig schijfruimte, slechte BIOS,.... Maar voordien heeft het allemaal gewerkt, dus ik snap het niet goed

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 12:51 ]

Verwijderd

al eens een checkdisk uitgevoerd? ga naar dos en type in chkdsk c: /f
ik heb hier msdn erbij en kan niks vinden voor je... sorry

Verwijderd

acpi.sys, powermanagement dus, zet dat eens uit in de bios, doet iet dan nogsteeds?
Klink eerder een defect aan mobo/voeding dan aan je hdd hoor :{

Verwijderd

Topicstarter
powermanagment daarvan heb ik de acpi eens op disabled gezet. Dan krijg ik zelfs geen blauw scherm meer. Alles loopt vast.

Ik heb de schijf aan een andere configuratie gehangen. geformateerd (NTFS) en de windows xp installatie gedaan. Dat ging allemaal prima. Als ik hem terug aan de gecrashte computer hang is het weer om zeep. Is dat mobo? processor? voeding? of geheugen?

Misschien ook even vermelden dat de error die ik nu krijg (voor het disabelen vqn power management) als volgt luidt:

STOP 0x000000D1 (0x00502000, 0x00000002, 0x00000001, 0xFC472B83)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 15:50 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Strip je PC eens naar het minimale om te kunnen installeren/booten. verwijder alle PCI kaarten, en als je onboard video hebt, verwijder je AGP kaart ook eens. op de achterkant alleen een keyboard, mouse, monitor, en power kabel. Geen telefoon lijn, netwerk kabel, printers, USB kabels (m.u.v. keyb/mouse), etc.

Kijk of je dan verder komt. ACPI problemen kunnen door verschillende onderdelen komen, maar meestal iets als een pci/agp kaart, mobo, cpu, of memory. Soms een powersupply als deze niet helemaal dood is, maar nog maar heel weinig watt kan leveren. Een harddisk of CDrom is niet onmogelijk, maar deze geven meestal andere symptomen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Had het zelfde probleem, maar dan met brak geheugen. Maar aangezien je het in een andere bak heb geprobeert lijkt het dat het toch gewoon je HDD is die ruk is

Verwijderd

Topicstarter
Deconfiguratie bestaat nu enkel nog uit:
proc 700Mhz AMDDuron + koeler
Mobo
harde schijf 30Gb
Videokaart Sis AGP (kan hem niet verzijderen want ik heb geen onboard video)
128MB SDRAM (1 dimm)
52x Cd-rom
Voeding
muis, toetsenbord

Ik heb eigenlijk alleen de writer er kunnen afhalen, al de rest lijkt me van nogal vitaal belang en heb ik dus laten hangen. Maar het hangt zichzelf nog sqteeds vrijwillig op 8)7

Ik heb net twee keer nieuw geheugen gestoken, eentje van 32 en eentje van 64, maar het werkt nog steeds niet. Alhoewel ik niet 100% zeker ben dat het nieuwe geheugen niet beschadigd is, kunnen we wel aannemen dat het daar ook niet aan ligt. En aan de hard schijf ligt het niet want die werkt op een andere pc wel degelijk, daar heb ik een hele installatie kunnen voltooien.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 16:06 ]

Verwijderd

Die melding die je krijgt duidt op een fout in je geheugen. Test je geheugen eens in een andere pc, ongetwijfeld geeft hij dan dezelfde melding. Of probeer eens ander geheugen in je eigen pc en probeer vervolgens je os erop te zetten.
Een 0x00000... melding is vrijwel altijd een geheugenfout. Gewoon stuk of te warm. Haal ze er eens uit, zuig alle stof op (ook uit sloten) en stop ze er weer in. Niet blazen, want dan blaas je alles overal achter en in :)

Edit: Of gooi er even een memorytest overheen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een memorytest doen als ik niks opgestart krijg?

Verwijderd

Je zet er een op een floppy, je boot ervan en het programmatje doet de rest. Hiervoor heb je deze nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 17:22 ]

Pagina: 1