Hoge bandbreedte?
Dedicated CPU, dus niet op de host CPU.
Het verschil tussen USB en firewire kun je ongeveer zien als de vergelijking van IDE en SCSI.
Het kan beiden qua throughput even snel, maar SCSI heeft een eigen CPU, waardoor je de CPU van je systeem ontlast, daar waar IDE gebruik maakt van de CPU van je systeem.
Dedicated CPU, dus niet op de host CPU.
Het verschil tussen USB en firewire kun je ongeveer zien als de vergelijking van IDE en SCSI.
Het kan beiden qua throughput even snel, maar SCSI heeft een eigen CPU, waardoor je de CPU van je systeem ontlast, daar waar IDE gebruik maakt van de CPU van je systeem.
[ Voor 70% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-04-2003 12:16 ]
Aannames zijn fataal.
heb je er ook een hogere resolutie van beelden mee?
ik bedoelde hiermee dat wanneer ik films opneem via usb, het maar een magere resolutie is van 100x200, terwijl dit met een jvc digitale camera is.
hoe kan ik dit naar tenminste vhs kwaliteit brengen?
ik bedoelde hiermee dat wanneer ik films opneem via usb, het maar een magere resolutie is van 100x200, terwijl dit met een jvc digitale camera is.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 12:25 ]
Communicatie tussen twee FireWire apparaten is ook dedicated. Bij USB is de bandbreedte shared tussen alle apparaten.
geen zin zonder onzin
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 12:20:
heb je er ook een hogere resolutie van beelden mee?
Bedoel je met cams?
Als een cam usb en firewire heeft is de firewire voor film overzetten en de usb voor het overzetten van stuff op de memstick (bij Sony's dus)
Maar het heeft in principe niet direct te maken met resoluties voor zover ik weet
Maar je vraag begrijp ik niet helemaal
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
geen zin zonder onzin
Trouwens... wat bedoel je eigenlijk met 'snelle accesstijden'? De latency bij communicatie van 2 firewire apparaten is misschien lager dan bij bv. usb, maar dat vertaalt nog steeds niet naar accesstijd van ... 'iets'.
Wat voor accesstijd bedoel je?
Of eigenlijk: wat probeer je precies te achterhalen? Waar overweeg je firewire voor gebruiken?
Wat voor accesstijd bedoel je?
Of eigenlijk: wat probeer je precies te achterhalen? Waar overweeg je firewire voor gebruiken?
geen zin zonder onzin
USB2.0 is 480Mb/s
Firewire is 400Mb/s
Toch was er laatst een test op tomshardware.com waarin duidelijk werd dat firewire uiteindelijk toch sneller zou zijn als USB 2.0
Firewire is 400Mb/s
Toch was er laatst een test op tomshardware.com waarin duidelijk werd dat firewire uiteindelijk toch sneller zou zijn als USB 2.0
Je resolutie is zo laag omdat de USB van een DV-cam enkel gebruik wordt voor overzetten van files naar/van je memorykaartje en voor webcam-toestanden.
Als je je films wil overzetten heb je echt Firewire nodig (60min is 12gig!) en iets zoals Adobe Premiere of Scenalyzer of zo.
Als je je films wil overzetten heb je echt Firewire nodig (60min is 12gig!) en iets zoals Adobe Premiere of Scenalyzer of zo.
Let wel op dat usb 2.0 verschillende snelheden kent! De meeste varianten die je nu koopt zijn precies even snel als USB 1.1, dus veel langzamer dan firwire.
In principe kan een camera, mits deze het hardwarematig ondersteunt, beelden met een hogere resoltutie realtime via FireWire versturen, omdat de verbinding sneller is. Dat ligt echter helemaal aan de camera.
In principe kan een camera, mits deze het hardwarematig ondersteunt, beelden met een hogere resoltutie realtime via FireWire versturen, omdat de verbinding sneller is. Dat ligt echter helemaal aan de camera.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
wel deze camera werkt met mini DV - tapes van 60minuten
dus de enige manier om vhs-dvd
kwaliteit te hebben is via firewire?
dus de enige manier om vhs-dvd
Yep.Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 12:32:
wel deze camera werkt met mini DV - tapes van 60minuten
dus de enige manier om vhs-dvdkwaliteit te hebben is via firewire?
Voor de beeldkwaliteit maakt het in theorie geen donder uit, of je ze via USB of Firewire naar je PC overpompt. Het is digitaal, en een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0. Uiteindelijk krijg je hetzelfde beeld beeld op je PC. Vergelijk het als het downloaden van een filmpje met de PC van het Internet. Als je hem met je modem binnenhaalt duurt het een eeuw, met je l33te ADSL verbinding heb je 'm zo binnen. Maar uiteindelijk heb je exact hetzelfde bestand, met exact dezelfde kwaliteit.
Wel als het realtime is natuurlijk.. dan staan de beelkwaliteit en overdrachtsnelheid met elkaar in verhouding.
Als jouw USB 2.0 poorten op 1.1 nelheid werken zal je een slechte beeldkwaliteit krijgen
Als jouw USB 2.0 poorten op 1.1 nelheid werken zal je een slechte beeldkwaliteit krijgen
Maar ik denk dat het in het alemeen zo is, dat je met videocamera's Firewire wil gebruiken...
Ik heb zelf ook nog niet zolang een JVC camera en die is werkelijk prachtig via Firewire.
Ik heb zelf ook nog niet zolang een JVC camera en die is werkelijk prachtig via Firewire.
{signature}
Videobewerking wil je meestal realtime laten lopen. Een Firewire verbinding heeft een hogere bandbreedte dan USB, dus kan er een hogere resoluite beeld overgepompt worden. In die zin heb je betere beeldkwaliteit met FireWire. Ik ken zo ook geen programma dat met USB kan werken en niet-realtime kan capturen.m-m schreef op 11 April 2003 @ 13:35:
Voor de beeldkwaliteit maakt het in theorie geen donder uit, of je ze via USB of Firewire naar je PC overpompt. Het is digitaal, en een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0. Uiteindelijk krijg je hetzelfde beeld beeld op je PC. Vergelijk het als het downloaden van een filmpje met de PC van het Internet. Als je hem met je modem binnenhaalt duurt het een eeuw, met je l33te ADSL verbinding heb je 'm zo binnen. Maar uiteindelijk heb je exact hetzelfde bestand, met exact dezelfde kwaliteit.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Pagina: 1