Toon posts:

MBfasttrak133 Raid Controller problemen bij install WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb dus de MBfasttrak133 controller onboard op het asus P4T533 mobo.
Hier hangen 2 hd's aan (Gestriped)
bij winxp install druk ik op f6 om drivers te laden van diskette.
als ik eenmaal de goede driver gekozen heb en druk op enter om verder te gaan dan komt er een zwart scherm met blinkende cursor linksboven of hij gaat verder met winXP setup en geeft daarna aan dat er geen harde schijven gevonden zijn !

iemand een idee wat er aan de hand is hier ?
ik heb ook al de SBfasttrak133 winxp drivers geprobeerd en ook de drivers voor win2000.

ik heb zelfs de fasttrak tx2000 drivers geprobeerd voor zowel XP als win2000.

heb probleem blijft bestaan !

Verwijderd

Topicstarter
yow... laamaa hangen... hepput probleem al opgelost !
was gewoon een compatibiliteits probleem !

Verwijderd

Ik had at probleem ook met mijn Promisse 133 ultra kaart.
Opgelost eerst Xp erop en dan de kaart pas inprikken dan instaleren en kabels overpluggen klaar.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:56

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 11:11:
Ik had at probleem ook met mijn Promisse 133 ultra kaart.
Opgelost eerst Xp erop en dan de kaart pas inprikken dan instaleren en kabels overpluggen klaar.
Kaart inprikken wordt met een onboard controller toch wel wat lastig ;)

*empty*

• superduper
  • Laatst online: 07-09 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 13:17:
yow... laamaa hangen... hepput probleem al opgelost !
was gewoon een compatibiliteits probleem !
Wat was dit compatibiliteits probleem?

Ik heb dit verhaal dus ook, en wordt er gek van.

In de bios kan ik een keurige array aanmaken van 2x80 in stripe. Op een of andere manier kan ik hem niet met de spatiebalk bootable maken (zodat er een * naar de array komt te staan).
Als ik dan XP wil installeren, na het met F6 laden van de drivers, zegt ie dat er geen schijven in het syteem beschikbaar zijn. Zo kom je dus niet verder.

XP installeren op een aparte (niet RAID) schijf lukt prima, maar als ik die met GHOST op de RAID partitie zet, dan start WinXP niet op, maar reset met een BSOD.

Als ik boot van de IDE schijf met WinXP en de RAID array is aangesloten, dan ziet XP ook de schijven in de array niet. WROM nu niet :'(

Heb inmiddels heel veel dingen uitgeprobeert met jumpers, andere driver etc maar krijg het niet voor elkaar.

Het mobo is Chaintech 9 EJS1 Zenith met een Promise pdc20276 onboard RAID met laatste (enige) BIOS in combinatie met 2x 80 Gb Maxtor schijven.

Suggesties worden zeer gewaardeerd!

• superduper
  • Laatst online: 07-09 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

OK, probleem eindelijke opgelost!! Zeg maar niet dank zij de duidelijke handleidingen ...

Het lukt WEL als je de beide schijven als master en slave op 1 kanaal koppeld. Mij is altijd geleerd dat niet te doen, lijkt me ook langzamer etc. Maar dan werkt het wel. De benchmarks liegen er niet om dus ik vindt het prima. Het maakt in deze setup ook niet uit of je ze op IDE 3 of IDE 4 aansluit. Beide opties werken, maar de schijven apart als masters dus niet.
Pagina: 1