Vaag probleem met ASCII file

Pagina: 1
Acties:

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:48

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Ik heb een aantal ASCII files die wanneer ik ze met Notepad open op 1 regel komen te staan met allemaal blokjes waar de enters horen te zitten.

Zie Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/huh.png

Deze moet ik converteren naar gewone tekst. Hoe kan ik dit het snelst doen?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bestandje openen in wordpad/ultraedit en je ziet er geen fluit meer van...is een lang bekend compatibiliteits probleem tussen Unix en DOS tekstformaten.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Hmm... ok, maar welk formaat heb ik hier dan mee te maken? In UltraEdit gaat het goed, maar ze staan fout in de database die ik hier heb in het memo veld.

Voor het afbeelden maakt het weinig uit, maar voor de kleurcodering die ik toepas gaat het mis. Ik moet ze dus snel kunnen converteren naar het normale formaat.

Hmmm UltraEdit kent het commando UNIX->DOS en dan gaat het goed. Jammer is alleen dat ik dan ruim 70 bestandjes 1 voor 1 moet gaan updaten.....

[ Voor 19% gewijzigd door Schonhose op 11-04-2003 11:38 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11

EXX

EXtended eXchange

Voor tekstfiles geldt:

UNIX/Linux gebruiken alleen LF als line separator (0x0a)
DOS/Windows gebruiken CR/LF als line separator (0x0d, 0x0a)

Zet UltraEdit maar eens in hex edit mode, dan zie je het vanzelf.

UltraEdit kan overigens converteren van het een naar het ander.

edit:

Ow, die conversie had je zelf al gevonden :)

[ Voor 16% gewijzigd door EXX op 11-04-2003 11:42 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

als je de (tijdelijke) beschikking hebt over een linux bak kun je het tooltje dos2unix gebruiken: dos2unix -u *.txt

Verwijderd

dos2unix en unix2dos zijn de programma's die je nodig hebt.

Burning Bytes was me voor.....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 11:47 ]

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Iedereen bedankt: het probleem is opgelost. _/-\o_

(Helaas mag ik nu eerst de uitvoering verzorgen....)

Pagina: 1