[win98] standaard instelling netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:48
Hallo Tweakers
De opzet was om een cumulatieve image te maken voor 7 verschillende soorten computer,
En dan wanneer je een image terug zet dat Windows zelf alle drivers vind dan 1 of 2 keer opnieuw opstarten Windows 98 weer goed werk. Dat is klaar maar dan komt er een probleem met het netwerk kaart of nou de protocol en service. Standaard worden cliënt voor Microsoft netwerken, tcp/ip en het netwerkkaartje

Nu komt de vraag:
Weet iemand hoe je de standaard netwerk instellingen kunt veranderend dat er meerdere protocollen word geïnstalleerd.

mvg,
Mearten

Scuba-diver

Verwijderd

RIS installeren gebruiken, zit standaard in Windows 2000 servers. Ff 1 pc installeren, dan een image maken en op je ris server planten.

• mearten
heb hier geen windows 2000 server alleen Novell

Scuba-diver

Verwijderd

En wat als je een share aanmaakt in netware van de directory waar de cab files van win98 instaan en er een unattended install van maakt?

Verwijderd

[half offtopic]

Als het maar 7 verschillende computer types zijn, is het dan niet simpeler om er images voor te maken.

• mearten
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 15:03:
En wat als je een share aanmaakt in netware van de directory waar de cab files van win98 instaan en er een unattended install van maakt?
dat zou nog wel wat zijn maar maar kan je dan zo ook de protocol en service toevoegen die heb ik namelijk niet gevonden, ;)

maar wanneer je dan van netwerkkaart gaat wiselen moet je als nog de protocol handmatig toevoegen, maar misschien worden het wel 7 losse image's

Scuba-diver

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mearten schreef op 11 April 2003 @ 19:13:
[...]

dat zou nog wel wat zijn maar maar kan je dan zo ook de protocol en service toevoegen die heb ik namelijk niet gevonden, ;)

maar wanneer je dan van netwerkkaart gaat wiselen moet je als nog de protocol handmatig toevoegen, maar misschien worden het wel 7 losse image's
Als je wisselt van NIC zul je daar ook wel drivers bij gekregen hebben voor die nic. kwestie van vanaf floppy installeren. Als je er al een NIC in had zitten moet dat geen problemen opleveren, want de protocollen zijn immers al aanwezig lijkt me (anders draaide die oude NIC toch niet?)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mearten
The_Eagle schreef op 12 april 2003 @ 18:16:
[...]

Als je wisselt van NIC zul je daar ook wel drivers bij gekregen hebben voor die nic. kwestie van vanaf floppy installeren. Als je er al een NIC in had zitten moet dat geen problemen opleveren, want de protocollen zijn immers al aanwezig lijkt me (anders draaide die oude NIC toch niet?)
als je wisselt van NIC gaat hij opzoek naar driver maar als je die NIC al een keer eerder hebt geïnstalleerd dan vind hij de drivers. Dan heb je 2 netwerkkaartjes geïnstalleerd. als je er dan 1 van de 2 weggooit (en dan wel de gene die er niet meer in zit :P ).
Als je dan de ene 3com vervangt door een andere 3com met een net andere chip wil hij ook die weer installeren zodra je de computer op nieuw opstart en dat moet wanneer je een netwerk kaart weggooit.
Dan gaat hij opzoek naar divers die vind hij vervolgens en wil op nieuw opstarten. dan zijn alleen de standaard protocollen geïnstalleerd en niet die ik wil. En dat is dan juist mijn probleem :(

Scuba-diver

• mearten
is het dan misschien mogelijk wat ik wil |:(

Scuba-diver

Pagina: 1