Toon posts:

Dynamische PDF files uit een MySQL database?

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om de ledenadministratie van een vereniging over te zetten naar een MySQL database en een front-end gebaseerd op PHP-scripts.

Nu wil ik specifieke lijsten uit kunnen draaien. Leden geboren tussen xx en xx, leden die ook een bestuursfunctie hebben, blablabla, enz. Die lijsten wil ik eigenlijk in een fixxed document laten uitvoeren. Dus niet via een HTML pagina, maar in bijvb. een PDF bestand. Ook wil ik vanuit dit systeem acceptgiro's kunnen printen. HTML is dan al onmogelijk, want een HTML pagina kan je nooit zo precies opmaken dat ze goed uitkomen op acceptgiro's. Ik niet althans.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?? Ik wil eigenlijk gewoon rapporten maken met een MySQL database, en die rapporten wil ik als PDF.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Ik weet niet of je vanuit MqSQL dmv PHP of andere taal een PDF kunt genereren, maar wat ik wel weet is dat je dmv het CSS "print" media heel exact de layout van een te-printen document kunt bepalen :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Er zijn wel een aantal tools die PDF's kunnen uitspugen, ik heb er echter nog nooit eentje gezien die als serverside component kan draaien. Misschien zijn ze er maar ik heb er nog niet van gehoord..

Download my music on SoundCloud

• pistole
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

activePDF, maar die is geloof ik alleen voor het win32 platform

[ Voor 23% gewijzigd door pistole op 11-04-2003 11:13 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

PHP kan PDF genereren, maar hiervoor moet je wel het juiste component geinstalleerd hebben bij je PHP (is wel gratis hoor!).

Maar wat willem169 ook al zei, met de css-print media kom je een heel eind, en daarmee maak je PDF echt overbodig.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zie dat ik ook eigenlijk in het verkeerde forum gepost heb. Ik zet 'm effe in Programming en Webscripting

Verwijderd

Topicstarter
css-print media ken ik niet. Kan je dat gewoon in een Cascading Style Sheet zetten?? Of is dat een tool ofzo??

• pistole

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 11:13:
Hmm, ik zie dat ik ook eigenlijk in het verkeerde forum gepost heb. Ik zet 'm effe in Programming en Webscripting
dat hoef je niet zelf te doen hoor ;)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
En welk component kan dat dan? PDF vanuit PHP genereren???

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 11 April 2003 @ 11:14:
[...]

dat hoef je niet zelf te doen hoor ;)
:) IK wou 'm gewoon nog een keer posten.

Wie doet het anders voor me? 'n modje?

• pistole

pistole

Frutter

een modje idd. Overigens: die link naar ActivePDF is misschien bruikbaar, maar kost (veel) geld - als het al mogelijk is met php. Ik ken php verder niet zo goed, maar volgens anderen kan php direct pdf genereren...

Ik frut, dus ik epibreer

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk hier eens :

http://www.fpdf.org

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
define('FPDF_FONTPATH','/web/www.test.nl/www/font/');
require('../fpdf.php');

$pdf=new FPDF();
$pdf->Open();
$pdf->AddPage();
$pdf->SetFont('Arial','B',16);
$pdf->Cell(40,10,'Hello World!');
$pdf->Output('test.pdf',true);
?>

[ Voor 73% gewijzigd door Bartoz op 11-04-2003 11:19 ]

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 11:15:
En welk component kan dat dan? PDF vanuit PHP genereren???
http://nl.php.net/pdf

Onder windows komt het installeren eigenlijk alleen maar neer op het uncommenten van extension=php_pdf.dll in php.ini.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, moet ik dan eens naar kijken. Ik dacht eigenlijk dat het wel wat moeilijker zou zijn allemaal.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
We gaan niet crossposten. Topic loopt en het lijkt me dat je genoeg informatie hebt om mee verder te stoeien. Zowel PDF als CSS print media is een optie dus veel succes met stoeien ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet gecrosspost. Ik heb zeker voldoende informatie (meer mag natuurlijk altijd :)) Alvast bedankt allemaal!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Als je een druk bezochte site hebt zou ik het eerst uitproberen met CSS, pdf files maken kost toch nogal wat rekenkracht. Als je een snelle host hebt maakt dit natuurlijk niet zoveel uit.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Dit is dus echt iets voor de buren he :)
Pagina: 1