wel pop geen smtp

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07
ik vroeg me af waarom veel/sommige providers of hosters wel pop3 aanbieden maar geen smtp. Dus dat je je eigen smtp adres van je provider moet invullen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

alle providers bieden ook smtp, je bedoelt zeker waarom je zelf geen smtp server mag opzetten? Of waarom je niet vanaf een ander 'inbelpunt' de smtp mag gebruiken? Dat is om spam te voorkomen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

pop is voor het ophalen van mail en smtp is voor het versturen. In principe heb je voor het aanbieden van een mail adres geen smtp nodig omdat dit redelijk onafhankelijk is van het gebruikte email adres. Daarnaast zou een smtp service kunnen worden misbruikt door spammers.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Janoz schreef op 11 April 2003 @ 10:50:
pop is voor het ophalen van mail en smtp is voor het versturen. In principe heb je voor het aanbieden van een mail adres geen smtp nodig omdat dit redelijk onafhankelijk is van het gebruikte email adres. Daarnaast zou een smtp service kunnen worden misbruikt door spammers.
ehm voor het ontvangen van mail is ook smtp nodig, althans als je het zelf wil hosten enzo.
en een goed geconfigde smtp service stuurt relayed geen mail voor andere ;)

Verwijderd

pop aanbieden ontlast de servers, terwijl smtp aanbieden juist zorgt voor meer traffic en misbruik...

Daarnaast is webbased interessant om reclame in te zetten...

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 11 april 2003 @ 10:47:
ik vroeg me af waarom veel/sommige providers of hosters wel pop3 aanbieden maar geen smtp. Dus dat je je eigen smtp adres van je provider moet invullen
Omdat anders de hele wereld mailtjes kan versturen via allerlei mail-servers.

Wat zou dat toch doen met de hoeveelheid spam :? :+
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 10:53:
pop aanbieden ontlast de servers, terwijl smtp aanbieden juist zorgt voor meer traffic en misbruik...

Daarnaast is webbased interessant om reclame in te zetten...
Euhm, kun je me die uitleggen en daarin ook aangeven wat het verschil is tussen de twee. Ik vraag me namelijk af of je het zelf weet?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 10:55 ]

• Zym0tiC
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 10:54:
[...]

Omdat anders de hele wereld mailtjes kan versturen via allerlei mail-servers.

Wat zou dat toch doen met de hoeveelheid spam :? :+
[...]

Euhm, kun je me die uitleggen en daarin ook aangeven wat het verschil is tussen de twee. Ik vraag me namelijk af of je het zelf weet?
Enorm verhogen ja :+

Maar wat is dan de reden dat er ook providers zijn die dat wel aanbieden? Is hun netwerk gewoon beter (@home zeker ROFL }) )

Verwijderd

smtp heeft standaard helemaal geen authenticatie, waardoor je dus inderdaad normaliter gewoon zou kunnen versturen. Daarom zetten ISP's de smtp-server alleen open voor eigen klanten (lees IP's).

Er zijn echter ook dingen als pop-before-smtp etc. waardoor er dus wel user-authenticatie plaatsvindt, voordat een e-mail verstuurd wordt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 11:02:
smtp heeft standaard helemaal geen authenticatie, waardoor je dus inderdaad normaliter gewoon zou kunnen versturen. Daarom zetten ISP's de smtp-server alleen open voor eigen klanten (lees IP's).

Er zijn echter ook dingen als pop-before-smtp etc. waardoor er dus wel user-authenticatie plaatsvindt, voordat een e-mail verstuurd wordt.
ehm, mijn smtp server heeft wel authenticatie :?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/smtp.png

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 11:02:
;)

Het is wel mogelijk hoor :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 11:20:
[...]

;)

Het is wel mogelijk hoor :)
:X

Verwijderd

Auth is een extensie op het smtp-protocol. Oudere client-software ondersteunt het niet, waardoor je het niet overal tegenkomt. Huidige software daarentegen kan zo'n beetje allemaal wel overweg met smtp-authentication. Overigens is de oplossing zoal ik al noemde (pop-before-smtp) ook een oplossing, die onafhankelijk van de mailclient is. Het betekent alleen dat mail pas verstuurd kan worden nadat er op mail gecontroleerd is (pop3).

• Zym0tiC
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 11:40:
Auth is een extensie op het smtp-protocol. Oudere client-software ondersteunt het niet, waardoor je het niet overal tegenkomt. Huidige software daarentegen kan zo'n beetje allemaal wel overweg met smtp-authentication. Overigens is de oplossing zoal ik al noemde (pop-before-smtp) ook een oplossing, die onafhankelijk van de mailclient is. Het betekent alleen dat mail pas verstuurd kan worden nadat er op mail gecontroleerd is (pop3).
Maar dan meot je provider dit ook ondersteunen neem ik aan. Tenminste als je provider geen SMTP heeft gaat dit moeilijk.

Of heb ik het nu fout?

Verwijderd

Als de smtp-server van de provider geen pop-before-smtp of auth ondersteunt, dan werkt het inderdaad niet ;)

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 20:11

404error

Page Not Found

Ik heb een eigen domein met een pop-mailbox, maar heb geen smtp omdat ik op een universiteitsnetwerk zit. Weten jullie waar ik aan een smtp adres kan komen om mijn mail te verzenden? Zo'n beveiligde dat niet meteen al mijn mail door spam-filters er uit gevist wordt!!! Ik gebruik er nu hotmail voor (werkt ook maar niet ideaal).

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Een eigen SMTP-servertje opzetten. Of, als je dat te eng vind klinken: Aristos in "SMTP in china" zoiets :)

Succes!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Reptile209

- gers -

404error schreef op 17 april 2003 @ 01:08:
Ik heb een eigen domein met een pop-mailbox, maar heb geen smtp omdat ik op een universiteitsnetwerk zit. Weten jullie waar ik aan een smtp adres kan komen om mijn mail te verzenden? Zo'n beveiligde dat niet meteen al mijn mail door spam-filters er uit gevist wordt!!! Ik gebruik er nu hotmail voor (werkt ook maar niet ideaal).
:?
Ik neem aan dat je uni een SMTP-server heeft. Als je die dan gewoon gebruikt, dan ben je er toch? Zolang je idd maar op het universiteitsnetwerk zit.
Dus:
POP3: pop.mijndomein.nl
SMTP: smtp.mijnuni.nl

Zo scherp als een voetbal!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle providers die POP3 hebben hebben ook SMTP (maar niet per se andersom). Anders is er namelijk niets om te POP3en :P. Tenzij ze heel vaag met alleen local-deliveries werken ofzo, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CyBeR schreef op 17 April 2003 @ 10:33:
Alle providers die POP3 hebben hebben ook SMTP (maar niet per se andersom). Anders is er namelijk niets om te POP3en :P. Tenzij ze heel vaag met alleen local-deliveries werken ofzo, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
tuurlijk hebben ze ook een smtp maar die kan je dan niet gebruiken om zelf mee te versturen naar een ander domein ;)

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 20:11

404error

Page Not Found

Ik heb nu smartpost (gratis op download.com) in gebruik en het werkt goed!!!! Bedankt voor de tips!!!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De voornaamste reden waarom een HOSTING PROVIDER geen smtp service aanbiedt is het feit dat deze misbruikt kan worden voor spam. Een ISP heeft meestal hun smtp server afgegrendeld voor gebruik van IP adressen die NIET van die ISP zijn, en omdat een hosting provider klanten heeft uit de gehele wereld kunnen ze een smtp server moeilijk afgrendelen.

Sommige hosters bieden wel een SMTP service aan als extra (betaalde) service trouwens. Maar aangezien je toch ergens verbonden moet zijn met het internet die je in de meeste gevallen inderdaad de SMTP server van je ISP te gebruiken.

Uiteraard kun je ook je eigen SMTP server draaien, en veel (middel)grote bedrijven doen dat uiteraard allang.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1