Ik heb hier een client-server applicatie dat met RMI werkt. Op m'n lokaal windows-netwerkje werkt het allemaal prima.
Nu moet ik de RMI-server op een linux-server zetten om connectie te kunnen maken met een database dat alleen maar localhost connecties accepteert.
Ik heb met de linux-server een remote connection gemaakt via ssl. De RMI-stubs zijn aangemaakt, en de source is zonder problemen gecompileerd. Ook heb ik de rmi.policy file op de linuxserver staan.
De source van de rmiserver applicatie is als volgt:
Deze wil ik opstarten met behulp van de volgende string:
java gameviewer/gameViewerServer/GameViewerServer
-Djava.rmi.server.codebase=file:/home/j3g07/
-Djava.security.policy=rmi.policy
Ik krijg de volgende foutmelding:
GameViewerServer error: access denied (java.net.SocketPermission 127.0.0.1:1099 connect,resolve)
Het irritante is dat het wel gewoon werkt op m'n eigen netwerk.
Naar mij weten moet RMI wel over SSH kunnen werken. De rmiregistry is ook opgestart op de standaard poort.
Weet iemand waar het aan kan liggen?
Nu moet ik de RMI-server op een linux-server zetten om connectie te kunnen maken met een database dat alleen maar localhost connecties accepteert.
Ik heb met de linux-server een remote connection gemaakt via ssl. De RMI-stubs zijn aangemaakt, en de source is zonder problemen gecompileerd. Ook heb ik de rmi.policy file op de linuxserver staan.
De source van de rmiserver applicatie is als volgt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| package gameviewer.gameViewerServer; import java.rmi.*; public class GameViewerServer { public GameViewerServer() { } public static void main(String[] args) { if (System.getSecurityManager() == null) { System.setSecurityManager(new RMISecurityManager()); } try { GameViewerServerManager obj = new GameViewerServerManager(); Naming.rebind("//localhost/BoerenbridgeGameViewer",obj); System.out.println("BoerenbridgeGameViewer bound in registry"); } catch (Exception e) { System.out.println("GameViewerServer error: " + e.getMessage()); e.printStackTrace(); } } } |
Deze wil ik opstarten met behulp van de volgende string:
java gameviewer/gameViewerServer/GameViewerServer
-Djava.rmi.server.codebase=file:/home/j3g07/
-Djava.security.policy=rmi.policy
Ik krijg de volgende foutmelding:
GameViewerServer error: access denied (java.net.SocketPermission 127.0.0.1:1099 connect,resolve)
Het irritante is dat het wel gewoon werkt op m'n eigen netwerk.
Naar mij weten moet RMI wel over SSH kunnen werken. De rmiregistry is ook opgestart op de standaard poort.
Weet iemand waar het aan kan liggen?
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 11-04-2003 10:49 ]