Toon posts:

[pingen server] anders geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier verschillende servers staan waaronder enkele exchange servers (2000).

Als we een bepaalde server willen benaderen via outlook, dan geeft ie aan dat de server niet gevonden kan worden. Maar als je dan gaat pingen naar het ip van de exchange server, en je probeer opnieuw de server te benaderen via outlook dan lukt het ineens wel.

We hebben dit probleem ook wel eens met een printer, eerst wordt er een foutmelding gegeven dat er geen verbinding is, maar zodra je de printer pingt, dan kun je zonder problemen ineens printen.

Wie kan me helpen met dit probleem....

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
leg je verbinding is uit.... server > lijn > pc
wat je hebt draaien

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

geen oplossing maar wel hetzelfde probleem, alleen dan met enkele van mijn linux servers, die ik eerst altijd even "tot leven" moet pingen voor ik er met SSH aan kan. ben benieuwd :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Klinkt als foutieve of ontbrekende naamresolutie.

Draai je een Windows 2000 of NT4 netwerk Of misschien iets anders :?

NT4: WINS installeren en cofigureren op de clients.
2K: Configureen DNS goed, en stel de DNS servers ook in op je clients.

Het probleem zit in het feit de er met outlook een verbinding wordt gemaakt met de NETBIOS naam van de server. Echter, deze krijgt hij niet ge-resolved, dus time out.

Wanneer je nu eerst een ping doet, krijg je een reply, en wordt de netbiosnaam er uit de application layer bijgezet.
Daarna verbinding maken wordt uit je nbt cache gehaald, en kan er dus wel een verbinding worden gemaakt.

Het makkelijkste is WINS te installeren op een server, en het IP adres van de WINS server toe te voegen aan de scope van je DHCPserver. (opties: 044 & 046)

Verwijderd

indd, dns tabellen es checken

Verwijderd

Topicstarter
alles hier is win2000, en hoe we het zo kunnen zien is alles goed ingesteld van dns....

andere ideeen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

ping eens naar de netbiosnaam van de exchange server.
Krijg je dan direct een reply :?

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu net het rare, als ik ping naar de naam van de server, en laat deze aanstaan. Dan kan ik wel zonder problemen inloggen. Is dan net alsof er iets wordt opgezet waardoor ineens wel verbinding mogelijk is

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

CyberJ schreef op 11 April 2003 @ 10:48:
[...]
Het probleem zit in het feit de er met outlook een verbinding wordt gemaakt met de NETBIOS naam van de server. Echter, deze krijgt hij niet ge-resolved, dus time out.
[...]
Dat is nou juist niet het geval: de Outlook client doet - om een of andere dubieuze reden - alleen maar DNS query voor de Exchange server. Voor TS is de bewerkelijke oplossing om alle clients van een hosts file te voorzien waar de hostnaam van de Exchange server wordt geresolved naar een IP-adres. De wat minder bewerkelijke oplossing is om een DNS server neer te zetten, waarbij je er wel op moet letten dat je clients in dezelfde zone zitten (of zoeken) als je Exchange server.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Als je geen wins gebruikt, zal de pc de naam in zijn lokale cache opslaan.
De pc weet dan al wat het ip is van de server.
Dus kan de servernaam geresolved worden als outlook start.
Voeg anders even in je host files de server toe.
Als dat werkt, weet je waar je het moet zoeken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1