Ik heb me vanmorgen weer eens voor de zoveelste keer verslapen
. Onderweg zat ik te denken hoe ik dat kon verkomen. Ik bedag me opeens dat ik 24 uur per dag, 7 dagen in de week de pc aan had staan. Kan ik mooi een programma schrijven zodat er voortaan muziek ofzo wordt afgespeeld als ik moet opstaan. Aangezien ik een klein beetje kennis van Visual Basic 6 heb wil ik het liefste daarin zo'n wekkerprogramma maken. Het programma moet altijd op de achtergrond draaien, dus die komt in de systray te staan.
Ik heb wel eens met een timer in visual basic een digitale klok gemaakt. Maar volgens mij is die niet betrouwbaar. Kan iemand me tips geven hoe ik het beste kan controleren wat de juiste tijd op mijn systeem is? Ik ken ook wel de functie time, maar hoe zorg ik ervoor dat ie telkens blijft controleren of het nog niet tijd is om me wakker te maken?
Alle tips zijn welkom.
Ik heb wel eens met een timer in visual basic een digitale klok gemaakt. Maar volgens mij is die niet betrouwbaar. Kan iemand me tips geven hoe ik het beste kan controleren wat de juiste tijd op mijn systeem is? Ik ken ook wel de functie time, maar hoe zorg ik ervoor dat ie telkens blijft controleren of het nog niet tijd is om me wakker te maken?
Alle tips zijn welkom.