[winXPhome] Kom het systeem niet meer in !

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pat!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 14:35

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Vanaf het begin dat ik mijn Dell 4550 aan de netspanning hebt toevertouwd geeft hij bij het opstarten (nog voordat Windows start) het volgende weer:

"Windows kan het gebruikersprofiel niet laden, maar heeft de aanmelding voortgezet met het standaardprofiel van dit systeem".

Dan staat er nog e.a. onder, maar omdat het "tellertje" afteld van 30 naar 0 sec. en dan windows opstart, kon ik dat niet opschrijven.

In de gebruikersprofiellen (ik gebruik er geen) vind ik nix...?

?

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
De overige info wat er nog onderstond is:

"Detail: Het systeem heeft geprobeerd een bestand in het register te laden of terug te zetten, maar het opgegeven bestand heeft geen registerbestandsindeling."

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
.

[ Voor 85% gewijzigd door Pat! op 20-04-2003 17:07 . Reden: Mag deze entry weg? schaam me toch een beetje voor m'n wanhoop ;-) ]

Verwijderd

Probeer eens een nieuw profiel erbij te maken en dan die oude weggooien.

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Nou dat wil al helemaal niet werken; wanneer ik een nieuw profiel aanmaak geeft hij deze bij het opstarten niet eens weer. Dus bestaat min of meer niet. Wel staat hij in het lijstje van de profiellen... Ik krijg dus nog steeds de foutmelding...

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Je moet 2x Control, Alt, Delete 'doen'. Zo krijg je weer het oude inlogschermpje waar je je usernaam en wachtwoord in kan typen !

/edit
Als dit werkt tenminste met de Home editie :o

[ Voor 23% gewijzigd door grimson op 19-04-2003 12:25 ]

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
!!!GROOT PROBLEEM:

Ik zit nu op mijn werk omdat de computer thuis niet meer wil opstarten. De foutmelding (zie topic-start) krijg ik wel gewoon; maar wanneer ik deze wegklik verschijnt hij na een aantal seconden weer. Met GEEN MOGELIJKHEID kom ik voorts in de computer.

Geprobeerd in veilige modus; met installatie-CD proberen reparatie uit te voeren (kom dan wel in c:/windows, maar laat geen directory-shift toe), ctrl-alt-delete. Ik kom er met geen mogelijkheid in.

Ik zit dus nu op mijn werk dus ik kan jullie niet vaak updaten of wat jullie suggereren werkt. Wel print ik de suggesties uit en ga aan de slag.... want ik weet het niet meer...

(verduidelijking kan natuurlijk nu wel gevraagt worden)

[ Voor 3% gewijzigd door Pat! op 20-04-2003 09:31 . Reden: geprobeert in geprobeerd veranderd, en kleine wijzigingen... ]

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Ok, weer thuis, wat heb ik gedaan:

Ik heb naast de corrupte XP en nieuwe XP geïnstalleerd waarmee ik de harde schijf weer opkan. De keuze tussen de oude en nieuwe installatie verschijnt dus nu bij het opstarten en wanneer ik de oude kies krijg ik de foutmeldingen, en bij de nieuwe installatie krijg ik een kale Windows.

Wat ik nu wil maar niet voor elkaar krijg is:

Mijn oude systeem herstellen vanuit de "nieuwe Windows" en vervolgens wanneer dat werkt dat kale systeem eraf knallen...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelwijziging op verzoek.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik denk dat je het beste nu je met die "Nieuwe" XP op je pc kan werken je bestanden veilig zet op partities of op CD`s/Floppy`s en dan je PC helemaal ruimen (Als je een partitie hebt met bestanden dan die niet wissen natuurlijk) Vervolgens XP installeren (Verse install) en als deze draait moet je waarschijnlijk "Take ownership"doen op je oude bestanden zie de: Windows Operated Systems - FAQ of zoek bij google op "Take ownership"

Of the MS KnowledgeBase: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q308421

[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-04-2003 21:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Doet geïnstalleerde software (van het oude systeem) het dan gewoon in de nieuwe windows versie? En krijg ik dat dan allemaal mooi in de Start->programma's ?

Ik zal naar mijn idee wel toegang tot de folders krijgen; maar krijg ik mijn oude systeem terug (inc. al m'n tweaks)? Ik heb het idee dat dit dat niet doet...

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Pat! schreef op 20 April 2003 @ 22:12:
Doet geïnstalleerde software (van het oude systeem) het dan gewoon in de nieuwe windows versie? En krijg ik dat dan allemaal mooi in de Start->programma's ?

Ik zal naar mijn idee wel toegang tot de folders krijgen; maar krijg ik mijn oude systeem terug (inc. al m'n tweaks)? Ik heb het idee dat dit dat niet doet...
Er nope, al je programm`s tweaks e.d. moeten er dan opnieuw op, of probeer anders eens of je XP over die kapotte XP kan krijgen, is niet de mooiste oplossing (En of het ook goed werkt is vraag 2) Just give it a try :)

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
Theoretisch gezien zou het moeten werken, heb ik ook een keer gedaan NL over Engels heen, hier en daar stonden de 2 talen wel eens door elkaar, maar ik was niet al mijn software, register en links kwijt.
Later toch maar kale install gedaan, XP werd wat minder stabiel. :)

Als dit ook niet werkt zal je toch al je waardevolle bestanden moeten back-uppen en XP kaal installeren en alles weer terug zetten.

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Maar is er dan echt geen andere manier om de "kapotte" XP te repareren vanuit de nieuw geïnstalleerde XP? En vervolgens wanneer de oude werkt de nieuwe er weer af te knallen ?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Pat! schreef op 21 april 2003 @ 11:39:
Maar is er dan echt geen andere manier om de "kapotte" XP te repareren vanuit de nieuw geïnstalleerde XP? En vervolgens wanneer de oude werkt de nieuwe er weer af te knallen ?
Er zal wel een manier zijn, alleen die weet ik niet, maar als het werkt dan verttrouw ik die windows toch niet meer, dus dan haal ik hem er alsnog vanaf...

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Nou het enige wat dat "kapotte" systeem mist is een juist profiel; voor de rest is alles bescheiden perfect te noemen. (vandaar dat ik zo blijf aandringen op een andere mogelijkheid). Welk bestand is het profiel, en kan ik die van het werkende naar het (nog) niet werkende systeem kopiëren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probleem is dat je HKCU registry hive (je NTuser.dat ) al je instellingen van je software bevat.

Als je die mist moet je toch alles weer opnieuw instellen.

Je zou kunnen proberen om een ntuser.dat met regedt32 als Hive te laden en dan instellingen te exporteren, maar dat vereist nogal wat zoekwerk enzo..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Kun je daar wat meer over vertellen ?

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Kan ik die ntuser.dat uit het nieuwe (werkende) systeem niet naar het oude nietwerkende systeem kopieëren?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Pat! schreef op 21 April 2003 @ 18:13:
Kan ik die ntuser.dat uit het nieuwe (werkende) systeem niet naar het oude nietwerkende systeem kopieëren?
Ik denk dat je dan meer problemen krijgt, ik blijf bij m`n eigen oplossing :)

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik de gehele C:/ leeggemaakt en kaal XP weer geïnstalleerd. Alle progs die op c:/ stonden heb ik dus opnieuw moeten installeren. Wat ik in iedergeval wel nu goed geleerd heb is dat ik goede backup software moet gaan installeren.

;-)

Verwijderd

Start je PC op in de veilige modus....
Login als Administrator...
Maak een nieuwe gebruiker...
Login als deze gebruiker (Dan word de user map aangemaakt)
Log weer in als Administrator (Nieuwe account UITLOGGEN!!!)
Ga naar Deze computer, C schijf (Of in elk geval waar win opstaat)
Dan map documents & settings...
Dan de map van je oude gebruiker...
Doe in deze map CTRL A (Alles selecteren)
Kies dan R-muis kopieren....
Klik vorige en dan open je de map van je nieuwe gebruiker....
Hier doe je dan R-muis plakken en alles overschrijven...
Reboot en dan is het opgelost!
Pagina: 1