Toon posts:

[asp.net] met dynamisch id een textbox uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 textboxen op mijn website en ik wil ze eigenlijk via een for-loopje invullen.

dus iets in de trant van:
code:
1
2
3
4
For i = 0 To 3
    dim a as string = "status_"& i.toString
    a.Text="jeeeh geluk :)"
next

ik heb me al suf lopen zoeken maar ik kan nergens vinden hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Heb al deze code geprobeert:
CType(a, TextBox).Text = "boe"

maar dan zegt ie dat ie: Value of type 'String' cannot be converted to 'System.Web.UI.WebControls.TextBox'.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het het bonuswoord van vandaag is: Findcontrol

:+

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
damn jij bent snel :D

ga ik op zoeken, brb ;)

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 10:11:
damn jij bent snel :D

ga ik op zoeken, brb ;)
En de uitleg: Je wilt niet een string casten naar een textbox, je wilt een control casten naar een textbox. En deze control moet je eerst in de controlcollection opzoeken natuurlijk.. :P

Verwijderd

Topicstarter
MEGA THANX!!
code:
1
2
3
4
5
6
For i = 1 To 3
    dim a as String = "status_"& i.toString
    dim tb as Textbox
    tb = findcontrol( a )
    tb.Text = "w00tnezzz "& i
next

echt te vet gewoon!! ik had geen flauw benul dat dit kon :)
SAWEET!

/me saw the light on this bright and beautiful morning :)

• gorgi_19

gorgi_19

Je systeem knalt er zo alleen wel uit, mocht die textbox niet bestaan he.. :)

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
For i = 1 To 3
    dim tb as Textbox = findcontrol("status_"& i.toString)
    If Not tb is Nothing
        tb.Text = "w00tnezzz "& i
    End if
next

[ Voor 76% gewijzigd door gorgi_19 op 11-04-2003 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha idd wel op de kleintjes blijven letten :)
echt 1000x dank, zat al een tijdje te dubben hoe ik dit zou kunnen doen.
Dit is ook goed toepasbaar voor andere controls neem ik aan?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 10:27:
hahaha idd wel op de kleintjes blijven letten :)
echt 1000x dank, zat al een tijdje te dubben hoe ik dit zou kunnen doen.
Dit is ook goed toepasbaar voor andere controls neem ik aan?
Waarom zou dat niet zo zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou dat niet zo zijn?
Geen idee :)
Damn man dit had ik veel eerder moeten uitzoeken, echt super te vet :)

De openbaring: :+
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Dim query_get_status as string =  
"Select * from status where taal_id=1 order by status_nr"

Dim status_reader as OdbcDataReader
Dim obj_status as neW OdbcCommand ( query_get_status, objConn)

objConn.Open()
    status_reader = obj_status.ExecuteReader()
    while status_reader.read()
        dim tb as Textbox
        tb = findcontrol( "status_"& status_reader.item("status_nr") )
        If Not tb is Nothing
            tb.Text = status_reader.item("status_naam")
        End if
    end while
objConn.Close()

echt zoooo eenvoudig _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 11:00 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Wat doet het eigenlijk? Is het een taalmodule voor je website?

Verwijderd

Topicstarter
nee dit is een onderdeel van de module in het CMS waar je de bestelstatussen kunt beheren.

Een bestelling heeft 3 statussen per taal, die beheerd moeten kunnen worden.

Ik check nu gewoon in de query het status_nr dat ik meekrijg en zet de status_naam vervolgens in de bijbehorende tekstbox :)

(er zit een pulldown bij, als je een andere taal kiest wordt de query voor een andere taal uitgevoerd en worden de juiste items opgehaald en in de textboxen geplaatst.)

• gorgi_19

gorgi_19

Ah, vandaar.. Als je namelijk een 'vaste' taal had met vaste namen ed, kon je ook resource files gebruiken. :)

Verwijderd

Topicstarter
definieer resource files? :D

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Uit de .NET help:
Nearly every production-quality application needs to use resources. A resource is any nonexecutable data that is logically deployed with an application. A resource might be displayed in an application as error messages or as part of the user interface. Resources can contain data in a number of forms, including strings, images, and persisted objects. Storing your data in a resource file allows you to change the data without recompiling your entire application. Note that in order to write persisted objects to a resource file, the objects must be serializable.

The .NET Framework provides comprehensive support for the creation and localization of resources. In addition, the .NET Framework supports a simple model for packaging and deploying these localized resources.

Creating and Localizing Resources
You can localize your application's resources for specific cultures. This allows you to build localized (translated) versions of your applications. An application loads the appropriate localized resources based on the value of the CultureInfo.CurrentUICulture Property. This value is set either explicitly in the application's code or by the runtime based on the locale for the current user on the local computer. For more information about setting the CurrentUICulture, see Locating and Using Resources for a Specific Culture.

Packaging and Deploying Resources
You can deploy your application's resources in satellite assemblies. By definition, satellite assemblies only contain resource files. They do not contain any application code. In the satellite assembly deployment model, you create an application with one default assembly (which is the main assembly) and several satellite assemblies. You should create one satellite assembly for each culture that the application supports. Because the satellite assemblies are not part of the main assembly, you can easily replace or update resources corresponding to a specific culture without replacing the application's main assembly.

Carefully determine which resources will make up your application's default resource assembly. Because it is a part of the main assembly, any changes to it will require you to replace the main assembly. If you do not provide a default resource, an exception will be thrown when the resource fallback process attempts to find it. In a well- designed application, using resources should never throw an exception.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd

Topicstarter
mhh klinkt best gaaf, maar ben bang dat het voor ons niet handig is...
ResourceWriter and Resgen.exe create a .resources file, which can be used as is or as part of an assembly. To include a .resources file in an assembly, use the related compiler switch or the Al.exe tool. Assemblies containing only localized resources and no code are called satellite assemblies.
Wij programmeren in Ultra-edit :+, omdat er geen budget was voor een echte omgeving like visual studio. :(

Het compilen, code behind enz enz hebben we tot een minimum beperkt, aangezien het veelste veel tijd kost om alleen al de juiste imports voor een codebehind file uit te zoeken.
Het compilen is ook een gedoe via de command prompt, veelste onhandig :'(

Onze resource file is de database :D
Moet dan wel veel meer werk verrichten, maar het ontwikkeld voor ons wel stukken sneller

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 11:35:

Het compilen, code behind enz enz hebben we tot een minimum beperkt, aangezien het veelste veel tijd kost om alleen al de juiste imports voor een codebehind file uit te zoeken.
Het compilen is ook een gedoe via de command prompt, veelste onhandig :'(
Hmmm.... Ik denk dat de kost van een goede IDE zoals VS.NET toch wel te rechtvaardigen is. Dat is een éénmalige kost, en het zorgt ervoor dat je veel minder tijd verliest aan zo'n dingen zoals handmatig compilen enzo.
Door VS.NET moet je ook code-behind gaan gebruiken, en ook dat kan op termijn kostenbesparend zijn; denk maar aan aanpassings en onderhoudswerk.
Tijdverlies is een grote kost.

Volgens mij weegt de aanschaf van een pakket als VS.NET niet op tegen de extra kosten die nu gemaakt worden.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij weegt de aanschaf van een pakket als VS.NET niet op tegen de extra kosten die nu gemaakt worden.
Als ik nu als fulltime webdeveloper aan het werk was, dan had ik er ook op gestaan dat het pakket zou worden aangeschaft!
Helaas liggen de zaken ietsjes anders.

Ik mag mezelf zeer gelukkig rekenen dat ik hier aan de slag kon samen met een vriend van me. We zijn beide studenten in onze afstudeerfase en dit is ons laatste "school project" voordat we na de zomer echt kunnen gaan beginnen met het afstuderen.

We lopen nu 3 dagen in de week stage bij Koninklijke Begeer en zijn verantwoordelijk voor het compleet redesignen en bouwen van hun website, inclusief beheermodule, voorraadklant systeem en er komt ook nog een webshop.

Maar helaas handeld Koninklijke Begeer in relatiegeschenken :(
Dus de aanschaf van 2 visual studio pakketten werd voor hun te gek.

We hebben nu voor ik geloof 70 dollar 2 licenties van ultra edit. Dat weegt natuurlijk niet op tegen de €1000,- per licentie voor visual studio :(

En als ik hier soms lees hoe vernuftig jullie bepaalde dingen op kunnen lossen met behulp van bijvoorbeeld codebehind dan baal ik ook als een stekker!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het toch een opdracht voor school is is het dan niet mogelijk om gebruik te maken van de goedkopere studenten licenties van Visual Studio. Of zijn deze er nog niet voor VS.NET?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Als het toch een opdracht voor school is is het dan niet mogelijk om gebruik te maken van de goedkopere studenten licenties van Visual Studio. Of zijn deze er nog niet voor VS.NET?
We lopen een externe stage en maken een commerciele website. In dit geval kun je geen gebruik maken van studenten licenties is ons verteld :(

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 12:31:
[...]

We lopen een externe stage en maken een commerciele website. In dit geval kun je geen gebruik maken van studenten licenties is ons verteld :(
En de web-matrix?

http://www.asp.net/webmat....aspx?tabindex=4&tabid=46

Pagina: 1