Toon posts:

[WM] Local embedding wmv/asf/asx op OS X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, ik ben bezig met het maken van een CDROM met een presentatie in HTML, bij de content zijn een aantal filmpjes aanwezig in het WindowsMedia formaat, wanneer ik deze embed en af probeer te spelen vanaf mijn lokale http dan gaat het goed, nu het probleem; als ik het bestand vanaf mijn hd mijn browser insleep dan krijg ik de volgende melding : "Cannot open the file. Verify that the path and filename are correct and try again". (De oplossing om eventueel het voledige path op te geven kan uiteraard niet wanneer je er een (cross-platform) cd van gaat brouwen.)

Browser: IE (die standaard dus bij OSX zit)
Player: WMV/ASF/ASX doen het dacht ik alleen met Windows Media Player
Medium: CDROM

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 09:58 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Welke browser? Zowel IE als Camino etc.?
En waar speel je ze mee af, met de QT plugin of... ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Nou gezien het feit dat niemand blijkt te weten wat hier _de_ oplossing is doen we het maar op een andere manier; we hebben aan het einde van de dag een pc en een mac versie van de site op de cdrom staan, helaas moet het zo maar zou het anders ook niet weten.

Ben mijn vraag al een aantal keren tegen gekomen op het net maar het antwoord blijft alsmaar uit.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Als je van te wist dat ie ook op een Apple moest draaien dan had je beter geen WMV/ASF of ASX moeten nemen ... En waarom maak je er een HTML presentatie van als er filmpjes inzitten ? Kan je net zo goed een Director projector maken waarvan je tenminste zeker weet dat ie goeie playback geeft.

Ik weet natuurlijk niet wat de klant wil, maar als ie echt een HTML presentatie op beide platformen wil dan had ik Quicktime gekozen. En dan zet je eventueel de Quicktime installer (de complete installer natuurlijk) erbij op de CD, da's dan wel zo netjes.

Verwijderd

Topicstarter
1st_Ro schreef op 11 april 2003 @ 15:04:
Als je van te wist dat ie ook op een Apple moest draaien dan had je beter geen WMV/ASF of ASX moeten nemen ...
Het is een kwestie van krijgen en de voorkeur van de klant en niet van nemen.
En waarom maak je er een HTML presentatie van als er filmpjes inzitten ? Kan je net zo goed een Director projector maken waarvan je tenminste zeker weet dat ie goeie playback geeft.
Omdat de klant HTML wil.
Ik weet natuurlijk niet wat de klant wil, maar als ie echt een HTML presentatie op beide platformen wil dan had ik Quicktime gekozen. En dan zet je eventueel de Quicktime installer (de complete installer natuurlijk) erbij op de CD, da's dan wel zo netjes.
Installer erbij is inderdaad het idee, daarintegen wil de klant dat de cd compatible is met de vorige, daarbij werd de Windows MP mee geleverd, dus dan hoeven mensen niet _weer_ iets te installen.