Toon posts:

Brander weg.. alles al geprobeerd (denk ik)

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik hoop dat een van jullie mij uit kan helpen.. het gaat om het volgende:

Ik heb een Acer CRW1832 brander hij is gewoon XP compactibel en staat ook in het lijst. Eerst was er niks aan de hand alles deed.
Maar opeens.. paktie hem niet in de BIOS en niet in verkenner en ook niet in Apparatenbeheer.. hij is dus opeens kwijt.
Ik heb een andere IDE kabel geprobeerd in (hij staat overigens Master in de secundary, jumper, en IDE kabel is dus goed aangesloten.. ook zit er geen kabel of draadjes los.. )
Er is ook niks met de brander... want als ik hem in een windows 98 omgeving laat draaien doet hij het gewoon.
Ik heb ook de nieuwste Firmware/Drivers gedownload en geinstalleerd. Nix doet het. Help me... mijn brander terug te krijgen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bent behoorlijk onduidelijk in probleembeschrijving.. Je praat over XP compatibliteit, maar je zegt dat de BIOS hem niet ziet en je zegt dat Windows98 hem wel ziet?

Wat is het nu? Wélk OS draai je? Heb je al een beetje getroubleshoot? (bijvoorbeeld beetje schuiven in de IDE config .. andere jumpersettings gebruiken .. etc, zie ook de OM FAQ)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 11-04-2003 09:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je hem nog wel benaderen in DOS? of ook daar niet?

offtopic:
BalusC, waarom heb je niet meer je oude vertrouwde icon?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
Nieuw mobo is binnen .. en ik kreeg ook ff genoeg van de link BalusC <--> IBM

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 20:42

ADH_ED

Hoogbevaagd

Cdrom device drivers?

Verwijderd

"Master in de secundary jumper" Wat bedoel je hier in godsnaam mee :? Master op IDE-1 misschien ofzo.
Nieuwe firmware installeren als hij de brander nietmeer herkent, ik wist niet dat dat kon maar goed... conclusie van het verhaal, hij is gewoon kapot, nix meer aan te doen, dood...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

BalusC schreef op 11 April 2003 @ 10:25:
offtopic:
Nieuw mobo is binnen .. en ik kreeg ook ff genoeg van de link BalusC <--> IBM
offtopic:
Maar het paste wel zo bij jou :P Elke keer als er in PM een topic wordt dichtgegooid denk ik van he, wie is dat nou :? ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:22

Trek Y11

Eat my shorts

Heb zelfde probleem met mijn Acer, niet in bios en in windows dan na een paar dagen in een keer wel maar pc werd vreselijk traag en liep vast.

Ide kabel los en pc weer goed, zelfde probleem in andere pc, misschien een acer probleem want ik heb een ouder type.

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat die gewoon brander kapot is.
ik heb nu ondertussen een Lite-on aangeschaft. :)
Pagina: 1