Toon posts:

Afvangen print naar excel sheet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb in de search al vrij veel gevonden maar dit heeft nog niet tot een
oplossing kunnen leiden.

Ik werk met verschillende programma's (automanager, maar ook een vb applicatie en een turbo pascal programmatje) waarmee ik wel lijsten/tabellen met cijfers kan uitprinten maar ik wil dit graag naar excel weten te krijgen, zodat ik het kan bewerken.

Ik heb inmiddels wel een aantal mogelijkheden gevonden waarmee je prints kan afvangen maar dan zijn ze niet te bewerken.

Ook de optie van een generic printer werkt niet, ik krijg dan wel leesbare text maar die staat verticaal uitgelijnd en helemaal door elkaar.

Wie heeft een tip

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

als je kunt "printen" naar een CSV bestand kun je dat bestand vrij eenvoudig weer inlezen in Excel. Het bouwen van een CSV bestand is ook niet moeilijk.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Dat zul je dan inderdaad moeten afdrukken naar een CSV bestand (, of ; gescheiden) of een TXT bestand (kolommen/tabs gescheiden). Dat zijn importformaten waar Excel namelijk heel goed mee overweg kan :)

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op 11 April 2003 @ 09:30:
als je kunt "printen" naar een CSV bestand kun je dat bestand vrij eenvoudig weer inlezen in Excel. Het bouwen van een CSV bestand is ook niet moeilijk.
Het probleem is dat ik in deze programma's niet kan exporteren.
Slechts printen naar een windows printer is mogelijk (of dan naar file, maar dan is echt alles onleesbaar) ....

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 18:20
Je kan een platte tekst-printer installeren (in Windows 2000: Producent = Generic, printer = Generic / Text only), die je kan verwijzen naar de poort FILE. Met een beetje geluk kan je zo platte tekstfiles printen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1