[Linux>>C++] fstream naar standaard output

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Ik ben mezelf maar C++ gaan leren, uiteraard onder Linux. Als eerste heb ik een simpele inifile implementatie gemaakt om configuraties voor mijn programmatje op te slaan. Inlezen van een bestand gaat goed, schrijven gaat ook goed maar daarover heb ik een vrage.

Ik heb een tijdje om te testen de functie print die alles weg schrijft, en deze eerst naar het scherm laten schrijven. Dit is later herschreven naar het schrijven naar een bestand. Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om een fstream te openen naar de standaard output. Dan kan ik deze stream meegeven als var in de functie, open ik een bestand schrijven naar een bestand, anders sdout meegeven voor scherm.

[ Voor 2% gewijzigd door FendtVario op 11-04-2003 09:39 . Reden: foute zin ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32
Waarom maak je geen ' Printer ' interface die afhankelijk van de gebruikte klasse ( FilePrinter, ScreenPrinter ) de juiste stream gebruikt ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je moet gewoon een ostream & meegeven als argument naar de functie, dan maakt het niet uit of het de standaard output stream of een fstream of een stringstream of weet ik veel wat voor stream is

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Hoe open ik dan een ostream naar de stdout? cout is ook afgeleid van een ostream maar als ik deze meegeef krijg ik een foutmelding bij compileren.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

FendtVario schreef op 11 April 2003 @ 12:16:
Hoe open ik dan een ostream naar de stdout? cout is ook afgeleid van een ostream maar als ik deze meegeef krijg ik een foutmelding bij compileren.
welke foutmelding dan?
want zoals .oisyn al zegt een reference naar een ostream doorgeven is gewoon mogelijk.
Heb je alles mooi ge#include enzow ?
example afdrukken van een punt:
C++:
1
2
3
4
5
ostream& operator<<(ostream& strm,const CPoint& pt)
{
   strm<<'<'<<pt.x<<','<<pt.y<<'>';
   return strm;
}

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 17:29 ]