Toon posts:

Dual mobo.. PIII? welke is het beste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Abit bp6 met 2 celdries 525 mhz ;) Maar kwil hogerop. Aangezien Dual thunderbirds er niet zijn (tenzij iemand het tegendeel kan bewijzen) wil ik een dual PIII.
heeft iemand een goeie keus? Kwil wel graag 4 IDE controllers. Zoals bv MSI 6326. Maarja.. MSI heeft VIA chipset minder good als Intel. Hoe dan ook. Ik wil zowiezo 4 IDE controllers.. WHO can advise me?*D

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:06
het is misschien interessant om je te verdiepen in de (bijna) mogelijkheden van je bp6; ze zijn geloof ik aan het knutselen om door middel van een neo-converter (van powerleap) dual pIII te draaien op een bp6...

OF het inmiddels gelukt is (was geloof ik een speciale stepping voor nodig) weet ik niet,

lees maar verder op www.bp6.com

greetz
FX

P.S. ik las net nog ffies op bp6.com en het probleempje is waarschijnlijk nog het bios

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. ik had ook zoiet gehoord.. maar dan moet je weer solderen dacht ik.. en daar heb ik nooit zin in ....
Maar het ZOU mooi zijn ja... mm......
kzal eens abit vragen.... tnx..
maar verdere anders suggesties nog altijd welkom..

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tenzij je voor een i840 plank wilt gaan is VIA chipset de enige fatsoenlijke keuze. Je kan ook voor een plank met BX-chipset gaan (die zijn er ook nog) maar daar heb je weinig aan als je een proc met 133 Mhz FSB wilt draaien

MSI heeft een redelijke dual plank, Rioworks ook (SDVIA), Abit gaat binnenkort de VP6 uitbrengen.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik heb enkele maanden geleden het MSI 694D mobo gekocht met een tweetal PIII 700's die nu zonder problemen op 933 draaien. Het was wel even uitzoeken met de combi van jumpertjes en bios, tevens moest er een bios upgrade overheen, sindsdien draait ie al 11 weken stabiel }:O

Op www.2cpu.com staat meer info over alle mobo's met dual processor info.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage