Toon posts:

Cannot reslove hostname / ongeldige host

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen het volgende probleem:

Internet en mail werken perfect alleen kan ik niet uploaden met Cuteftp. Daar krijg ik steeds de foutmelding "cannot resolve host name" . Nu ben ik verder gaan zoeken en ben er achtergekomen dat ik niet kan pingen naar welke site of ipnummer. Heb denk ik al 4 uur met @home gebeld om het opgelost te krijgen maar nog steeds geen succes.

Ondernomen acties:

- Netwerkkaart opnieuw heinstalleerd met nieuwe drivers
- Alle instellingen nagekeken (tcp/ip dns ect)
- Alle vrijgegeven en alle vernieuwen in winipcfg

Ik heb een netwerkkaart farollon met een realtek chipset 8029AS.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen???

Alvast bedankt,

Manuel :|

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik hoor vaak dat de dns servers van @home heel erg brak zijn.
Heb je al geprobeert om ook andere te gebruiken ?

Dit lijkt mij niet echt een oplossing, maar je kan het allicht proberen.
Doe anders ook even een tracert en kijken waar hij ophoudt (even hier pasten).

Verwijderd

Als de FTP server uitstaat dan lukt het ook niet. (Dat heb ik bij mijn eigen server gehad.) @Home ken ik zelf niet goed. Maar kun je geen contact met ze opnemen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Airwolf,

Hoe kan ik een andere DNS server invoeren dan?? Heb je een tip?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
He Apehaar,

Hoe kan ik de ftp server aankrijgen dan?? Of moet @home dat doen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 19:06:
Bedankt Airwolf,

Hoe kan ik een andere DNS server invoeren dan?? Heb je een tip?

Alvast bedankt
In het tabblad waar je normaal je IP in moet vullen (of DHCP) kun je ook de DNS adressen invullen.

gebruik bijvoorbeeld als primary: 195.121.1.34
en als secondary: 62.108.1.66

volgens mij zijn deze DNS adressen public... maar dat zie je snel genoeg als je helemaal niet meer kunt internetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij vraag nu om een host?? Wat moet dat zijn dan??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 19:46:
Manualnoten,

Je zit nog niet zolang op GoT zie ik, echter is dit forum voor wat meer geavanceerde computer gebruikers. Aan je topicstart dacht ik te zien dat je dit wel was, maar de vragen die je erna stelt zijn toch wel heel erg basic.

Natuurlijk mag iedereen hier komen, maar als je niet alles weet zoek het dan zelf uit als je denkt dat het voor ons redelijk simpel is. Wij zijn namelijk geen helpdesk, als je dit soort vragen wel wilt stellen denk ik dat je op www.beginnersweb.nl een beter forum kan vinden wat aan jou eisen voldoet.

Maar kan je me aller eerst vertellen waar je heen wilt ftp'en ?
Ik was namelijk van mening dat je het dus naar alle ftp servers had, maar na je laatste reply's ben ik daar niet meer zo zeker van. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 19:46:
een host is het 'doel'

Oftewel; met wie wil je communiceren? En aangezien niet iedereen na de geboorte van zijn computer wil betalen voor een naam, bestaat het meer en deel van de computers uit sofie nummers. Alleen heten het geen sofie nummers maar IP nummers.

Als je het IP nummer hebt moet je nog tegen de computer vertellen wie je bent, een mens kan namelijk ook blind zijn. Om te zeggen wie je bent heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig... of je breekt gewoon in door anoniem te blijven.

En als allerlaatste moet je nog vertellen met welk gat je wilt communiceren. De buurman doet het alleen met de mond (praten dan :P ) met je vrouw; terwijl jij met haar het bed in kan om een ander gat te gebruiken. Het gat moet wel bestaan... anders wordt je weggetrapt :)
Het 'gat' duidt je trouwens aan met een poortnummer.

Veel suc6 ermee !
Pagina: 1