Toon posts:

W2k server moet internet verbinding clients valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok we hebben een w2kserver waarop DHCP draait, de lease die verkregen wordt door een client moet in princiepe altijd geldig blijven. (geen expiration)
Dit werkt ook prima zo lijkt het. We kunnen altijd de netwerkshares van de w2kserver benaderen e.d.

Alleen werkt internet soms niet. Internet gaat via een ADSL router (waarop DHCP disabled is). Het licht naar mijn idee niet aan de router want zodra ik ipconfig /renew uitvoer op de client die op dat moment geen internet heeft, dan werkt het weer prima voor een paar uur.

Wat kan dit zijn? Ik heb echt geen idee meer.

Verwijderd

tja windows :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.. nee maar even serieus, dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 15:08
Maak je gebruik van ICS (Internet Connection Sharing) op Windows 2000 server?
Hiermee is het nl over het algemeen niet mogelijk internet op te gaan met je clients. Je moet dat echt statische IP-adressen gebruiken geloof ik en niet DHCP-reserved adressen.
100% zeker weet ik het niet. Heb er nl nog niet mee gespeeld.
Als dit het geval is misschien ISA-server erop installeren?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik gebruik een afzonderlijke router via welke we op internet gaan

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:09
Waarom gebruik je niet de ingebouwde mogelijkheden van win2kserver ?
Alles wat je gebruikt zit er waarschijnlijk wel in.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de w2kserver nu niet belast wordt met het delen van internet voor het netwerk en als de server niet werkt, werkt internet nog wel. Andersom is dat ook het geval. Spreiding van risico en workload. Ook is het veiliger omdat internet niet direct op de server aangesloten is. Maar ehm... hoe zit dat met die dhcp? :)

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

ik denk dat je er beter aan doet om een expiration tijd op te geven van een week of zelfs een maand.
Het wil niet altijd goed begrepen worden door de verschillende dhcp-client-implementaties dat de expiration tijd 0 is of zelfs NULL is.
Verder even ervan uit gaan de dat je via dhcp altijd de router als gateway en mogelijk de dns op de router of de dns van de isp invult op de clients?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
VisionMaster schreef op 11 April 2003 @ 10:07:
ik denk dat je er beter aan doet om een expiration tijd op te geven van een week of zelfs een maand.
Het wil niet altijd goed begrepen worden door de verschillende dhcp-client-implementaties dat de expiration tijd 0 is of zelfs NULL is.
Verder even ervan uit gaan de dat je via dhcp altijd de router als gateway en mogelijk de dns op de router of de dns van de isp invult op de clients?
Onderstaande van router en dns klopt. Ik heb de alleen de expiration al op oneindig gezet. Das toch vreemd dan niet?

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Hmmm ik zou echt die expiration date niet oneindig zetten, maar op een lange tijd. Dit wordt vaker aangeraden. Vooral win98 clients zijn hier gevoelig voor.
Hetwerkt allemaal praktisch hetzelfde met een lange exiration date. Je kan het on the fly veranderen.
Na een poweroff en reboot van een client moet het allemaal gefixed zijn.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
AH
ga het even proberen!
Pagina: 1