Toon posts:

1 pc + laptop + switch + cistron hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn netwerk ziet er als volgt uit:

alcatel modem (router) ==> switch ==> pc
==> laptop

Mijn probleem is, is dat ik een ip uitgegedeeld krijg via cistron. Ik kan dus niet een ip hard op de laptop of pc zetten of via de dhcp server van mijn alcatel modem ip's uitdelen. Hoe kan ik met deze setup toch mijn pc en laptop op het internet krijgen?
Nu werkt dus alles via bridge. Is er een andere manier?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Snap ik het goed dat je je laptop aan je pc hebt hangen? Zo ja waarom hang je die niet rechtstreeks aan de switch? Dan ben je toch klaar of krijg je maar max1 IP van cistron?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Voor ongeveer 50 Euro koop je een Broadband router. Dan hoef je weinig of niks in te stellen en krijgen je laptop en PC een private adress. Een andere oplossing is natuurlijk een tweede netwerkkaart in je pc zetten. Probleem is dan dat je altijd je PC aan moet hebben om te kunnen internetten op je laptop.

Met de huidige configuratie kan je dus niet zoveel. Je zal toch extra hardware moeten kopen tenzij er al een tweede netwerkkaart in je PC zit en je het niet erg vind om je PC altijd aan te hebben om je laptop op Internet te hebben. Met die switch kan je volgens mij nu niet zoveel.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
als je de laptop pas echt aansluit Na de pc, in de pc heb je 2 netwerkkaarten zitten dan.
dan heb je als het ware 2 netwerken, 1 van de modem naar de pc en
van de pc naar de laptop, ik ga er vanuit dat het eerste netwerk werkt (dus op de pc kan je internetten) dan moet je op die pc het internet delen, en laten doorsturen zeg maar op de 2e netwerkkaart, waar je laptop aan hangt, op dit netwerk ben je ook zelf vrij op een ip adres / range te kiezen.

Voor wat betreft de modem, die werkt nu als bridge, je kan hem ook instellen als router, met een tweak (search) dan kan je alles inde switch proppen en krijgt je modem je cistron ip, en heb je een 2 netwerk aan je eigen kant van de modem, daar kan je dus wel weer ip adressen instellen.

Je kan ook een router kopen idd, maar dit is een beetje overbodig, maar wel veel makkelijker natuurlijk, en voor de 1e situatie, je hoeft je pc niet aan te hebben staan als je laptop wil internetten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Loran op 11-04-2003 08:52 . Reden: toev ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40
Als die Alcatel echt als router kan werken moet het toch werken?

Euh, je krijgt van Cistron een IP. Dat wordt het IP van je modem/router. Die deelt op zijn beurt weer IP's uit (of je neemt vaste adressen) aan je laptop en PC. Moet toch werken?

Alleen zul je dat alcatel ding wel echt als router moeten laten werken, nu is het waarschijnlijk een modem/bridge.

Als hij alleen als modem kan werken, volg dan de instructies van DaVaRiOuS op en koop er een router bij.

edit:
Mmm.... was Loran me voor... ik moet minder lang over die posts gaan doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 11-04-2003 09:00 ]

Punctuality is the politeness of kings

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Krijg je een vast ip-adres van je provider?

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
cistron geeft idd een "vast" ip adres, dat wil zeggen als ze hem wijzigen krijg je dat ruim van te voren te horen.
(maar maakt dat uit)
er zijn dus 3 keuzes: (volgens mij)
• 1 pc als router, deze moet aanstaan (hoe het moet is al uitgegd of met de search te vinden
• 2 modem als router tweaken met de alcatel tweak (search)
• 3een router kopen (welke modem? ->search)

eigenlijk is alles hierover met de search te vinden :)

[ Voor 55% gewijzigd door Loran op 11-04-2003 09:35 ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
ok heb laptop dus niet aan m'n pc hangen maar de pc en laptop aan switch. in m'n modem/router (heb alcatel upgrade gedaan van home naar pro) moet je bridge aanzetten om een verbinding tot stand te brengen. Dit houd dus in dat mijn netwerk kaart voorzien wordt van een cistron ip (en niet de modem/router). Je kunt volgens mij wel het ip op de router krijgen heb alleen geen idee hoe. Heb gisteren al heel lang gezocht (2 uurtjes), om antwoorden te krijgen maar is me echter niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
sorry mannen dit topic kan dicht. het werkt namelijk al en door een fout van mezelf eerst niet. bedankt voor de replies iig

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 14:36 ]

Pagina: 1