chainteach socket a mobo

Pagina: 1
Acties:

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Ik moet voor een kennis een niet te duur pc-tje bouwen dus ik dacht aan een duron 800 samen met een chaintech socket a mobo. (K7T-reet) is iets te duur :)

Heeft er iemand ervaring met deze mobo's ? Het doel is stabiel draaien en niet OC'en
Thanx

spelvoudje

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ik heb ook een chaitech draaien is alleen een SLOT A ipv SOCKET A maar draait soepeltjes en zonder probelemen. Aleen het nadeel is dat je hem niet kan OC...:(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb al een aantal systeempjes gebouwd met de 7AJA. Bevalt uiterst goed. Lekker stabiel, zat FSB mogelijkheden en ook MP dipswitches (niet op alle 7AJA's) dus OC mogelijkheden zat.

Komt verder bij dat ie een redelijk goed on-board sound heeft (uittebreiden naar 4 spkr) en dat voor een erg aantrekkelijke prijs. Dus perfect voor Low-Budget systeem.

Nu zou ik ook even kijken naar de MSI K7T Pro-2, dies iets duurder, maar scoord qua stabiliteit iets hoger. Die gebruik nu ik volop.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Ik heb ook een Chaintech 7AJA en het draait prima. 1 kanttekening: In het begin kreeg ik regelmatig een blauw scherm als ik Windows 98 afsloot. Daar heb ik nu geen last meer van, maar wat precies de oorzaak was weet ik niet.

Even over die dipswitches; Ik heb er drie banken van op mn mobo zitten (met ieder 6 dipswitches) en vraag me af wat voor instellingen daar mee mogelijk zijn. Ik wil niet zomaar wat van die instellingen veranderen aangezien ik geen geld heb om gesloopte spullen te vervangen...

Ik had trouwens dit bord gekocht omdat ik 1 ISA-slot nodig had. En ja, ik weet dat de Abit dat ook heeft:)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
de dips helemaal boven aan bij de geheugen banken zijn om de MP in te stellen, pagina 18 in de handleiding (zo even uit 't hoofd)

Van de andere week ik het helaas ook niet, maar ik gok er op dat ze voor voltage ofzo zijn.. (maar eens een keer uit proberen als ik me verveel) als ik het weet post ik het ooit wel eens..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Jaja!

In de BIOS vanmiddag de frequency verhoogd naar 110Mhz! De multiplier heb ik nog niet verandert (als dat met die dipswitches kan), maar het systeem is stabiel in deze configuratie. Dus nu draait mn Athlon800 prima op 880Mhz! Trouwens: ik heb een Green Cooler (heeft iemand daar ervaring mee of kent iemand uberhaupt dat merk:)) en mn processor heb ik nog niet warmer gezien dan 35 graden! Zelfs niet na drie uur SOF! (toen draaide hij nog wel gewoon op 800Mhz) Ik snap er nix van.... Zou mn temperatuursensor het niet meer weten?

Athlon800@880;GreenCooler;Chaintech 7AJA;ASUS V7100+TV-out
Pagina: 1