• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 17:47

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Nokia 5510, daarbij zat een data/audio-kabel genaamd ADA-2, die het mogelijk maakt om je eigen hoofdtelefoon op de 5510 aan te sluiten. Ter verduidelijking even een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://nokia.com/pics/phones/phone_models/enhancements/popups/enhancements_ada_2_pop.jpg
Plus een linkje: http://nokia.com/nokia/0,5184,1658,00.html

Nou heb ik me helemaal suf gezocht:

- de winkel waar ik de telefoon vandaan had (Debitel) heeft hem niet, kan hem niet bestellen ( :? )
- Andere winkels in de buurt hebben hem niet, kunnen er niet aan komen (Expert, Tell Me, Dixons, etc)

- Nokia geeft via de site geen enkele informatie over het nabestellen van dit soort dingen
- Via internet, sites uit de FAQ en google, kon ik nergens een bedrijf vinden dat mij dit kabeltje kan leveren

Mijn vraag dus: Bestaat er iets waar je Nokia accesoires kan (na)bestellen? Of weten jullie een winkeltje waar deze kabel te koop is?

Natuurlijk is het een oplossing om zelf zoiets in elkaar te solderen, maar ik wil zo graag de originele :'(

Alvast bedankt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 00:52

Korakal

Up up up!

Ga eens langs bij een Club Nokia servicepoint, die kunnen het vast voor je bestellen. De adressen vind je hier.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

dit is voor de ingebouwde FM radio/Mp3 speler :? want een handsfree set waar je alleen bij kan luisteren lijkt me een beetje lastig.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

die is idd voor de radio/mp3 speler, kheb m ook en de oordopjes die erbij zitten heb ik heel gauw vervangen door een mooie sony-koptelefoon die ik nog bijna dagelijks gebruik icm met ditt kabeltje dus. ik heb wel s gehoord dat die kabeltjes bij nokia rotte duur zijn, weet niet of dat echt zo is...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

het lijkt niet echt een Nokia specifiek accesoire. Ik denk dat je bij iedere audio speciaalzaak terecht kan hiervoor. Dit zeg ik omdat het gewoon twee keer mini jack lijkt en in dat geval is er niets bijzonders aan.

dus een Staffhorst, Radiocentrum (Utrecht oriented :P) o.i.d.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 18:15
Kun je hem niet gewoon zelf maken?

Zitten maar 4 draadjes in hoor.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, het uiteinde dat in de Nokia moet is geen gewone mini jack maar kleiner. Vergelijk de headsetaansluiting voor de 3310/5210/8210/6510/8310 etc. maar met een gewone mini jack. Dat is niet hetzelfde.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

dat is dan dus nog een slagje kleiner dan mini jack, weet niet precies te benaming, maar wel dat het ook gewoon te koop is bij de auio speciaalzaak.

9 tegenover 7 millimeter, maar ik kan me vergissen, is al weer een tijdje terug dat ik audio en video spul aan de man bracht.

Verwijderd

beetje handige tweaker kan dat wel zelf fixen, knip gewoon een plugje van een oude headset en soldeer deze aan een mini jack plug, krimpkous er om heen en klaar is men weer.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

echter een orginele lijkt me toch wat meer solide.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Zoals al gezegd werd, het stekkerte is inderdaad een slag kleinder dan een gewone minijack, als ik me neit vergis: 2,5 mm naar 3,5 mm :)

Nou verkopen ze in een aantal winkels hier in de buurt wel een soortgelijk iets, maar dat is dan zo'n dik blok, en dat pakt echt niet aan ;(

Zelf maken zou een optie zijn, maar ik heb niet de beschikking over een soldeerbout, en ik wil liever gewoon machine-made, veel degelijker, vooral met mijn tweak-kunsten ;)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
*schopje*

Niemand die ooit wat nabesteld heeft?

• Korakal
  • Laatst online: 01-03 00:52

Korakal

Up up up!

Vertel eerst maar eens of je bij een Nokia Service Point bent langsgeweest, dan praten we verder.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ben je nu al bij een Nokia Service point geweest?

edit:
Te laat

[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 13-04-2003 17:49 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1