Toon posts:

Pc problemen.. Statische vloerbedekking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens een keer een pc voor me broertje inelkaar gezet.

MSI KT3 2 Ultra
AMD Xp1800+
256 MB DDR Samsung 333

GF3 TI 200 128MB DDR
60GB Maxtor Liquid
10/100 Mbit netwerk kaart van LANCARD

Windows XP prof met SP1.

Maar probleem is nu dat er al 3x de HDD stuk is en 1x het mobo en zijn cd-roms speler zijn stuk gegaan.
Ik snap er niks meer van... ik heb bijna de zelfde pc als 2de pc / servertje maar dat ding loopt echt al maanden zonder 1x windows te vervangen. :?

Nu heb ik gemerkt dat zijn vloerbedekking super statisch is. En omdat zijn kast kleine pootjes er onder heeft kan het best zijn dat het via zijn case naar de hdd gaat want dat zit in een stalen kooitje en zijn mobo en zijn cd-rom.

Nu heb ik zonder het er van te weten dat zijn vloer statisch is mijn 2de pc daar op zijn kamer gestaan voor een vriendje van hem. Nu heeft deze pc daar een maand gestaan was te lui om hem weer op mijn kamer te zetten :) maar deze pc heeft nergens problemen mee gehad.. Maar deze pc zit wel in een case met hoge poten.
Dus niet niks van elektrische tijd ect kon geleiden..

Kan het hier nu aan liggen... dan zullen we een andere plaats voor zijn pc moeten vinden zoals op zijn buro...
Tja de spullen zijn nu allemaal RMA... dus hij heeft even geen pc en ben nu bang dat mijn 2de pc ook stuk gaat als ik hem op zijn kamer ga zetten.. Nee deze pc heeft een grote kast en past daarom niet op zijn buro..

Verwijderd

Onwaarschijnlijk. Die bak is toch gewoon geaard?
Dan ligt het daar niet aan IMHO.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik vermoed dat bijna niemand zijn of haar pc ge-aard heeft. Maar het is inderdaad wel beter voor de pc om het wel te doen. Het is echter moeilijk op afstand te zeggen waardoor de hardware de geest geeft. Ik zou het bijna op de voeding afdschuiven, omdat dat het enige onderdeel is dat je niet opnoemd als zijnde gesneuveld.

Wanbeleid is ook beleid.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 01:10:
Onwaarschijnlijk. Die bak is toch gewoon geaard?
Dan ligt het daar niet aan IMHO.
Spanning is ook een niet onbelangrijk detail.

Meet eens aan je WCD (in de volksmond stopcontact), wil je dit goed doen moet je dit eigenlijk met een logger doen. Zo'n apparaatje wat een bepaalde periode de spanning meet.

Een UPS kan een (tijdelijke) optie zijn. Meestal zit hier software bij die afwijkingen voor je logt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja we zatten ook aan de voeding te denken maar deze is altijd stabiel ... nee geen UPS.. weet je hoe duur die dingen zijn!

Geaard.. we hebben wel geaarde stopcontacten.. voor de rest niet special geaard..

Het gaat wel om een NONAME 300Watt voeding die ik ook op het werk heb en die pc draait al maanden perfect :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 01:59 ]

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 01:59:
Ja we zatten ook aan de voeding te denken maar deze is altijd stabiel ... nee geen UPS.. weet je hoe duur die dingen zijn!

Geaard.. we hebben wel geaarde stopcontacten.. voor de rest niet special geaard..

Het gaat wel om een NONAME 300Watt voeding die ik ook op het werk heb en die pc draait al maanden perfect :)
De ene voeding is de andere niet...
Test het eens met een andere voeding.
Als ik het goed begrijp is de PC dus geaard? Zo niet, regel dit ff :)
Als er zich dan nog problemen voordoen zou ik denken aan een slechte behuizing. Weet je zeker of het moederbord goed in de kast zit? Zitten alle afstandsbusjes op hun plaats?

Suc6, dit soort onverklaarbare problemen zijn vaak heel lastig...

edit: ik bedenk me net dat ik zoiets al eerder heb gehoord. De oplossing (meen ik te herinneren) was toen de massa van de voeding scheiden van de kast. Dus zorgen dat het omhulsel van de voeding niet je behuizing aanraakt. Alhoewel me dit best onwaarschijnlijk lijkt...

[ Voor 15% gewijzigd door Snipisnap op 11-04-2003 02:15 ]

"It certainly appears so..."

Pagina: 1