Toon posts:

HDD vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zat zo es te rekenen, maar hoeveeel HDD's kun je eigenlijk in je proppen. ik kwam uit op 2... 2 IDE kanalen dus 1 per schijf :S of zeg ik nu iets doms

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Rival24

I'll Be Back

Je zegt iets doms ;). Per kanaal 2 schijven, kijk hoeveel kanalen je hebt en vermenigvuldig dat met 2 :).

Maar dit is wel heel erg basic.. lees de FAQ!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

Je hebt 't intelligentieniveau van je avatar zegmaar ;)
Nix tegen Bob de Bouwer hoor....
2x2 =4 HD's max, als je 'n onboard raid controller hebt 8...
Je kunt er nog 'n ide-kaartje bijzetten kun je d'r nog 4, als je d'r nog meer wilt moeje scsi hebben :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 00:19:
ik zat zo es te rekenen, maar hoeveeel HDD's kun je eigenlijk in je proppen. ik kwam uit op 2... 2 IDE kanalen dus 1 per schijf :S of zeg ik nu iets doms
Hangt er van af of je IDE of SCSI gebruikt.

IDE is twee per kanaal, maar het aantal kanalen is flink uit te breiden dmv een PCI-kaartje met wat IDE-poorten erop. Dus twee schijven per IDE kanaal, niet anders om. Twee IDE-poorten op je moederbord = 4 HDD/CD/DVD-apparaten.

Of bijv. een geïntegreerde RAID-controller op je moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt iets doms . Per kanaal 2 schijven, kijk hoeveel kanalen je hebt en vermenigvuldig dat met 2 .

Maar dit is wel heel erg basic.. lees de FAQ!
ok, ok sorry als de vraagstelling niet helemaal het doel benadrukt...
waar ik eigenlijk achter wil komen is hoeveel schijven er theoretisch in een PC geplaatst kunne worden

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 00:28:
[...]

waar ik eigenlijk achter wil komen is hoeveel schijven er theoretisch in een PC geplaatst kunne worden

[...]
Met 7 PCI slots en 7 PCI kaarten met elk 4 IDE poorten en nog 4 IDE poorten op je mobo kom je op 53 IDE-poorten en dus 106 schijven.

Voorbeeldje: http://anthrax.ds.pg.gda.pl/server/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:31 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Net zoveel als dat je plaats hebt in je kast, anders is het je aantal pci sloten vermenigvuldig met het max aantal kanalen op een losse IDE kaart (meende 12) plus onboard RAID (max 3 dacht ik) plus je 2 normale ide kanalen. Komt op max 6x12+3+2=77 harde schijven.

Hahaha, keer 2 natuurlijk, bijna vergeten..dit zijn de kanalen.

Maar nog een vraagje, waarom wil je dit weten. Het maximum is puur wat mogelijk is met kant en klare onderdelen, wil je nog meer, kan wel, kost ook wat...

[ Voor 33% gewijzigd door RawPeanut op 11-04-2003 00:49 ]

Canon Digital Ixus V3

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 22:54
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 00:19:
ik zat zo es te rekenen, maar hoeveeel HDD's kun je eigenlijk in je proppen.
Gewone IDE HD's? Ik kreeg er net twee naar binnen, die dingen liggen zwaar op je maag BTW :+
[ontopic]
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 00:28:
[...]

Theoretisch, met IDEcontrollers in al je 6 PCI sloten dus 8x6+4=52 :P. Maar daar moet je wel een hele grote kast voor hebben 8)7. En een 550W qtec zal dit denk ik ook niet gaan trekken.

En met raid kun je er nog veel meer kwijt maar dan moet ik te veel gaan nadenken

[ Voor 9% gewijzigd door iets op 11-04-2003 00:37 . Reden: schijnt nog meer te zijn ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 11 April 2003 @ 00:30:
Net zoveel als dat je plaats hebt in je kast, anders is het je aantal pci sloten vermenigvuldig met het max aantal kanalen op een losse IDE kaart (meende 12) plus onboard RAID (max 6 dacht ik) plus je 2 normale ide kanalen. Komt op max 6x12+6+2=80 harde schijven.

Hahaha, keer 2 natuurlijk, bijna vergeten..dit zijn de kanalen.

Maar nog een vraagje, waarom wil je dit weten. Het maximum is puur wat mogelijk is met kant en klare onderdelen, wil je nog meer, kan wel, kost ook wat...
zat zo es de binnenkant van me pc te bekijken, en dacht van: hmmz wat zo daar nou het maximum van wezen... sja soms heb je van die momenten.. :D

trouwens... je kan max 4 IDE HDD's kwijt op je IDE kanalen... dus dan wordt de berekening :

6x12+6+4=82

Verwijderd

6 4-channel scsi controllers -> 24 kanalen.
15 harddisks per kanaal ->> 360 harddisks op een systeem aangesloten.

laat staan de discussie over harddisks via USB en Firewire :+

laten we zeggen 250GB per harddisk, gebruikmakend van SCSI2IDE converters:
360*250GB --> 90*1000GB -> 90.000GB -> 85TB ofzo.

leuke storageserver :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 00:41 ]

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Als je de regel daaronder leest dan zie je dan ik zelf vergeten was het met 2 te vermenigvuldigen omdat de berekening waar 80 uit kwam het aantal kanalen was. Dus antwoord is 77x2 is 154. Maar eh, had je dit zelf niet kunnen bedenken ipv ons ermee lastig te vallen, dit is namelijk wel een hele lame topic..

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 11 April 2003 @ 00:42:
Als je de regel daaronder leest dan zie je dan ik zelf vergeten was het met 2 te vermenigvuldigen omdat de berekening waar 80 uit kwam het aantal kanalen was. Dus antwoord is 80x2 is 160. Maar eh, had je dit zelf niet kunnen bedenken ipv ons ermee lastig te vallen, dit is namelijk wel een hele lame topic..
:X, nou ja b'tje lol mag ook niet meer ??

gooi dan maar op slot als het je niet bevalt :D

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 00:44:
[...]

:X, nou ja b'tje lol mag ook niet meer ??

gooi dan maar op slot als het je niet bevalt :D
Ik vind zo'n vraag op zich niet erg als hij serieus bedoelt is, maar plaats hem dan liever op www.beginnersweb.nl daar zijn dit soort vragen gewoon. Hier kijkt iedereen je aan met een blik van: "Wat is dat voor een ...." Vul zelf maar in.

edit:
Ik kan trouwens ook wel eens beginnen over je beginpost + topic onderwerp

[ Voor 13% gewijzigd door RawPeanut op 11-04-2003 00:50 ]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
wat wil je nou, een flame war ?? jammer joh doe ik niet aan mee,

En hoezo moet het nut hebben? 'Voor de leuk' is reden genoeg. "Because I can" dus. 't is toch hartstikke leuk dat je zo kunt spelen met je eigen PCtje

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 22:54
Daarvoor hebben ze dus de HK (huiskamer) uitgevonden :P.

tvw

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 00:58:
wat wil je nou, een flame war ?? jammer joh doe ik niet aan mee,

En hoezo moet het nut hebben? 'Voor de leuk' is reden genoeg. "Because I can" dus. 't is toch hartstikke leuk dat je zo kunt spelen met je eigen PCtje
Helemaal niet, maar ga er ook geen woorden meer aan vuil maken, opbouwend kritiek is ook niet gewaardeerd blijkt wel. Alleen zou ik graag de FAQ's als leesvoer aanraden. Jammer dat je het zo opvat.

[ Voor 5% gewijzigd door RawPeanut op 11-04-2003 01:02 ]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 11 april 2003 @ 01:01:
[...]

Helemaal niet, maar ga er ook geen woorden meer aan vuil maken, opbouwend kritiek is ook niet gewaardeerd blijkt wel. Alleen zou ik graag de FAQ's als leesvoer aanraden. Jammer dat je het zo opvat.
weetje, laat maar
idd, gaat de verkeerde kant op

SLOTJE !!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)
OM FAQ - Een paar basiscursussen

Ik hoop dat je hiervan hebt geleerd om in het vervolg éérst de FAQ's na te gaan eer je een topic opent .. Scheelt zo wel weer forumvervuiling :|

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.