Toon posts:

hoe booten van raid met bootable HDD0

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik toch van RAID booten als ik een bootable HD als Disk 0 Master op IDE 1 heb hangen? heb boot van HDD's al uit gezet, maakt niets uit...
MB: GigaByte GA8PE667 Ultra 2

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De meeste RAID-controllers worden gezien als SCSI-device. Je kiest in je BIOS dus daarvoor.

Denk dat je dit bedoeld of heb je twee bootable disks?

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt toch echt meer iets voor OIO - verplaatsing dus :z

Oslik blyat! Oslik!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet eerst een RAID-set bouwen, en die bootable maken (via bios van je RAID-controller).
Dan in je BIOS wel ff zeggen wat de boot-volgorde is. Teven bij installatie van een OS, heb je direct de drivers nodig om de controller aantespreken. Staat bij windows in iedergeval dat je op F6 (ofzo) mot rossen voor 3rd-party RAID software als je erop wil installen

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
heb altijd raid gedraaid, nu heb ik even een HD op IDE 1 gedaan om daar wat op te zetten (via internet duurt beetje lang) maar deze is ook bootable (voor in andere pc) nu boot hij dus van die HD inplaats van mn eigen raid...
bootorder:
1: CDROM
2: HDD0
3: LAN

normaal boot hij zo prima van RAID, maar nu dus niet, heb HDD0 al gedisabled bij nr2... maar maakt niets uit...
helpie!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Zet 2 dan op SCSI (zoals GuardianAngel al zei), dat zou moeten werken...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Maar heb nu gewoon nog een HDD erbij gekost. 4 schijven RAID. Bij mij BOOT hij perfect als ik alleen HDD's aan me RAID controler heb hangen. Maar als ik er één bij hang. BOOT hij daar vanaf.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zet 2 eens op SCSI/Other (of RAID als het onboard RAID is). Dat zou het probleem moeten oplossen. Of je gooit die disk ff in een andere comp, en je gooit de MBR leeg.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RainManX schreef op 10 April 2003 @ 23:58:
Zet 2 dan op SCSI (zoals GuardianAngel al zei), dat zou moeten werken...
toppie! superbedankt, was er zelf niet op gekomen dat hij met SCSI ook de RAID aanspreekt...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, dit was ook echt te oplossen met behulp van een beetje creativiteit en trial&error in de BIOS instellingen .. Ik heb nu even geen tijd/zin om de manual van jouw mobo te downloaden en lezen, maar ik zou me niet verbazen als het ook gewoon daarin stond. Een zichzelf respecterend mobofabrikant heeft het zeker wel daarin uitgelegd; dat was iig het geval met mijn BP6, KG7, TUV4X en DP533 plankjes :)

/zoek
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.